ישראל ובריטניה יחזקו את שיתוף הפעולה הטכנולוגי ביניהן

נועד לאפשר תמיכה בפרויקטים של מחקר ופיתוח משותפים בין חברות וגופים משתי המדינות בתחומי בינה מלאכותית, אוכלוסייה מזדקנת, סייבר ומדעי החיים

11/06/2018 13:26
שר הכלכלה, אלי כהן, ושגריר בריטניה בישראל, דיוויד קוורי. צילום: יח"צ משרד הכלכלה

ישראל ובריטניה יחזקו את שיתוף הפעולה הטכנולוגי ביניהן, בעקבות הסכם שנחתם היום (ב').

ההסכם נועד לאפשר תמיכה בפרויקטים של מחקר ופיתוח, המשותפים לחברות ולגופים משתי המדינות. במסגרת ההסכם תינתן תמיכה פיננסית לפרויקטים אלה ויקודמו פגישות בין גופים משתי המדינות לבחינת הפוטנציאל לשיתוף פעולה או כל פעילות אחרת שעשויה לתרום לכך.

בין התחומים שבהם מעוניינים גופים ישראליים ובריטיים לשתף פעולה נמנים בינה מלאכותית, טכנולוגיה לאוכלוסיה המזדקנת, סייבר ומדעי החיים.

"בריטניה – משותפות הסחר הגדולות ביותר של ישראל"

במשרד הכלכלה אמרו כי קיים פוטנציאל גדול לשיתוף פעולה בין המדינות, שכן בריטניה מהווה שוק גדול עם תעשיה ענפה, מגזר פיננסי גדול ומרכז סחר עולמי. על פי נתוני המשרד, היקף הסחר בין ישראל לבין הממלכה הבריטית עמד ב-2016 על כ-7.5 מיליארד דולר ובשנה שעברה הוא גדל לכ-9.5 מיליארד – זינוק של כ-26%.

ההסכם נחתם בין שר הכלכלה, אלי כהן, לבין משרד המדע הבריטי ושגריר בריטניה בישראל, דיוויד קוורי. לדברי כהן, "בריטניה היא אחת משותפות הסחר הגדולות ביותר של ישראל. שיתוף הפעולה הטכנולוגי שלנו איתה, על מגוון ערוציו, הוא נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל ולאקו-סיסטם הטכנולוגי שלנו. הסכם זה מהווה הזדמנות חשובה לחברות ישראליות להיות שותפות לפעילות מחקר ופיתוח יחד עם חברות בריטיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים