בגלל סרטון שלעג למוחמד: מצרים חסמה את יוטיוב

סרטון שנתפש כלועג למחולל האסלאם, ושעלה כבר בשנת 2012 לאתר שיתופי הסרטונים, לא הוסר ועורר מהומות דמים במסגרת המחאה כנגדו ● כעת, ולאחר ערעורים רבים, מעניש בית המשפט המצרי את השירות וחוסם אותו לפרק זמן סמלי

ערוץ טראמפ נחסם ביוטיוב

מצרים חסמה את פעילות יוטיוב (YouTube) במדינה למשך חודש ימים, עקב סרטון שלעג, לכאורה, לנביא מוחמד, ושהציג את דת האסלאם באופן גזעני וסטיגמתי. הסרט, המכונה Innocence of Muslims (תמימות המוסלמים), הועלה לאתר שיתוף הווידיאו ב-2012 והביא לגל מחאות נגד ארה"ב בעולם הערבי.

בסוף השבוע הורה בית המשפט המנהלי העליון של מצרים לשלטונות לחסום את אתר שיתופי הסרטונים, שנמצא בבעלות גוגל (Google), למשך חודש, בגלל הסרט מעורר המחלוקת, כך דיווח AFP.

פסק הדין שהתקבל מביא אל סופם תהליכי ערער שהתמשכו על פני שבע שנים, מאז ש"תמימות המוסלמים" עלה.

הסרטון החובבני בן ה-14 דקות, שהפיק היוצר נקוואלה בסלי נקוואלה, התקבל על ידי מוסלמים רבים עם פרסומו ככזה הלועג לנביא מוחמד בפרט ולאסלאם בכלל. ב-2013 הורה בית משפט מנהלי נמוך יותר לחסום את האתר, אך ערעור שהוגש הקפיא החלטה זו. רק עכשיו מתקבל פסק הדין על ידי הסמכות החוקתית הגבוהה ביותר במדינה, והפעילות של יוטיוב תוקפא ל-30 יום, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

חסימה אחרי שהסערה שככה

החסימה מגיעה אחרי שהסערה שככה, אבל כדאי לזכור כי מיד לאחר שפורסם עורר הסרטון גל של מחאות במצרים, בלוב ובתוניסיה, שבהן נהרגו יותר מ-30 בני אדם. מאז פרצו בהפגנות ביותר משני תריסר מדינות, כולל מחאה בקונסוליה האמריקאית בצ'נאי שבהודו.

בזמן המהומות ביקשה וושינגטון להרגיע את הסערה בעולם המוסלמי וטענה כי הסרטון השנוי במחלוקת נעשה באופן פרטי וללא גיבוי רשמי. גורמים רשמיים בארה"ב אמרו שרצונם לשמור על חופש הדיבור הוא שמנע מהם לעצור את הפצת הסרטון, שהביא לסערה ולתוצאות הקשות שהתלוו לה.

יצוין כי בפקיסטן נחסמה יוטיוב בשל הסרטון המסוים למשך כ-3 שנים, והחרם על השירותים שלה הוסר רק בתחילת 2016.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים