Green eye technology – זוכת תחרות הסטארט-אפים של SilicoNegevBGU

מפתחת פתרון מבוסס למידת מכונה ובינה מלאכותית להפחת שימוש בחומרי הדברה והגדלת היבול היא שזכתה במקום הראשון בגמר תחרות הסטארט-אפים באירוע היזמות הגדול בדרום ● החברה זכתה בהשקעה של חצי מיליון שקלים מטעם עמותת מט"ע

הענקת הפרסים בגמר תחרות SilicoNegevBGU. צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן-גוריון

חברת Green eye technology – שמשתמשת בלמידת מכונה ובינה מלאכותית בכדי לייצר מהפכה בדרך שבה אנחנו מדבירים כיום מזיקים בחקלאות ומספקת פתרון מדויק לשימוש בקוטלי עשבים – זכתה במקום הראשון בגמר תחרות הסטארט-אפים הפועלים למען הנגב, שנערכה במסגרת SilicoNegevBGU – אירוע היזמות הגדול בדרום של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עמותת מט"ע וקהילת היזמות Tech7, בשיתוף עיריית באר שבע.

הפרס הראשון שקיבלה החברה עומד על השקעה של חצי מיליון שקלים מטעם עמותת מט"ע.

שתי החברות הנוספות שהתמודדו בשלב הגמר הן Stress factor, המפתחת בדיקת דם ראשונה מסוגה שתאפשר חשיפת לחץ כרוני וכימות של השפעתו על המצב הבריאותי, וחברת Sindesy, שמפתחת טכנולוגיה ההופכת מערכות חימום מים סטנדרטיות למחוברות לרשת ולנשלטות.

במסגרת האירוע, קיימה פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שיחה על הבמה עם אסף רפפורט, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, בנושא הדרך שעל יזמים לעבור.

עוד השתתפו רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע; גדעון שביט, יו"ר מט"ע; אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; רן קראוס, מנכ"ל ומייסד שותף ב-Airobotics; וונדי סינגר, מנהלת Start-Up nation Central, ואחרים.

המייסדים של הסטארט-אפ Green Eye Technology הם 3 צעירים ששירתו יחד באותו הצוות ביחידת שלדג, והחליטו להקים סטארט-אפ טכנולוגי בתחום החקלאות המדייקת.

באמצעות שימוש בעיבוד תמונה ובבינה מלאכותית מאפשרת Green Eye למפות ולזהות עשבים בשדה לרמת המין, באמצעות ניתוח מפורט. בעזרת טכנולוגיה מתקדמת זו החקלאים יכולים לרסס קוטלי עשבים רק על העשבים עצמם, עם החומרים היעילים ביותר, וכך לחסוך מעל 70% מחומרי הריסוס וגם לעלות את האפקטיביות של הטיפול על ידי התאמה של חומרי הריסוס לעשבים שקיימים בשדה. זאת, לעומת הריסוסים המסיביים של כל השדה הנהוגים כיום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלישע שלגי

    אחלה רעיון. אשמח לקבל יותר פרטים!

אירועים קרובים