מחכים להחלטה: האם העסקה בין קוואלקום ל-NXP תצא לדרך?

47 מיליארד דולר מונחים על הכף, בעקבות הסיכום בין השתיים להעברת כל הנכסים של NXP ליצרנית השבבים ● כעת כולם מחכים לאישור רגולטורי מסין, על רקע שיחות הסחר בינה לבין ארצות הברית

עסקת קוואלקום-NXP - בדרך לביטול

מאחורי הקלעים של שיחות הסחר בין סין לארצות הברית מחכה עוד חברה לתוצאות – קוולאקום (Qualcomm). יצרנית השבבים האמריקנית, שגם כך כנראה תפגע מההחלטה של ארצות הברית להעניש את ZTE, כבר מחכה יותר מזמן מה לקבל אישור רגולטורי מסין לעניין רכישת NXP ההולנדית.

שתי החברות סיכמו ביניהן על תשלום של 47 מיליארד דולר תמורת כל הנכסים שיש ל-NXP להציע, וזו עסקה שהייתה בצל גם בתקופה בה ברודקום (Broadcom) ניסתה באופן די נואש ואגרסיבי לרכוש את קוואלקום. מבין כל הרשויות הרגולטוריות הגדולות בעולם, נותרה רק זו הסינית ללא תשובה – ובעצם השהתה את הסגירה הסופית של העסקה.

לא ברור מה בדיוק הייתה הסיבה לכך, אבל הוועדה הסינית למניעת מונופולים עסקיים טענה, בין השאר, שהיא חוששת כי העסקה בין קוואלקום ל-NXP תפגע באופן מהותי ביצרניות סיניות שעוסקות בתחום של תשלומים ניידים, תחום בו ל-NXP יש יותר מפתרון אחד. עם זאת, ולאחר עיכובים של חודשים ארוכים, נראה שבמקביל להתקדמות השיחות בין סין לארצות הברית יש גם התקדמות בנוגע למתן האישור.

לפי דיווחים של יודעי דבר, כבר מחר (ב') אמורה הועדה הסינית להיפגש כדי להכריע בסוגיית אישור העסקה, אם כי ייתכן שהאישור ילווה בכמה מגבלות. בסוף השבוע קבוצה של מנהלים מקוואלקום הגיעה לסין כנראה כדי לסגור את הפרטים האחרונים הללו.

קוואלקום היא אחת החברות המובילות בעולם בייצור שבבים עבור טלפונים חכמים, כולל מודמים, והרכישה של NXP מכוונת יותר לכניסה עמוקה יותר לשוק הרכב האוטונומי מאשר לתחום של תשלומים ניידים – תחום ש-NXP כבר עוסקת בו מספר שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים