ארה"ב חוקרת: חשד למניפולציות במחירי מטבעות קריפטו

משרד המשפטים האמריקני פתח באחרונה בחקירה פלילית שעניינה חשדות למניפולציה פוטנציאלית במחיר הביטקוין וכן מטבעות קריפטוגרפיים אחרים ● החקירה נמצאת בשלבים המוקדמים ומכוונת ככל הנראה לפעילויות זדוניות מתוחכמות שמטרתן ניפוח ערך המטבע באופנים מוליכי שולל

כסף חסר נוכחות פיזית. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

משרד המשפטים האמריקני (DOJ) דיווח כי פתח באחרונה בחקירה פלילית שמטרתה בירור האם סוחרי מטבעות קריפטוגרפיים ערכו מניפולציות מכוונות במחיר המטבעות השונים, כולל במפורסם שבהם הביטקוין (Bitcoin).

החקירה אמורה להתמקד בשיטות זיוף המכונות Wash Trading ו-Spoofing. לדברי בלומברג (Bloomberg), המהלך הוא שיאה של בחינה מעמיקה מצד רשויות ארה"ב של שווקי המטבעות הווירטואליים, שעד כה לא זכו לרגולציה מעוגנת בחוק, ואשר יש הטוענים כי המסחר בהם מתאפיין בהתנהגות לא הולמת ונצלנית. הדיווח אודות החקירה בבלומברג מבוסס על דבריהם של ארבעה אנשים אנונימיים, שמכירים היטב את הנושא.

על פי המקורות, החקירה נמצאת עדיין בשלבים המוקדמים שלה ומתמקדת שיטות בלתי חוקיות שיכולות להשפיע על מחירי מטבעות הקריפטו, הכוללים בין השאר שינוי השוק באמצעות הזמנות מזויפות בכדי לרמות סוחרים אחרים; את השיטה הקרויה Wash trade – סוג של מניפולציה בשוק כשמשקיע מוכר וקונה בו-זמנית את אותם אמצעים פיננסיים בכדי ליצור פעילות מלאכותית מטעה; וכן Spoofing, שיטה נוספת לעיוות השוק ולהטיה מכוונת שלו.

התובעים הפדרליים עובדים עם ה-CFTC – הוועדה המפקחת על סחר בסחורות עתידיות, שהיא הרשות העיקרית לפיקוח על הבורסות לחוזים עתידיים ועל המסחר בהן ולה הסמכות לפעול אם תאותר הונאה גם בתחום הקריפטוגרפי הלא מוסדר.

גורמים שונים שעוסקים בתחום הקריפטוגרפיה האמינו מזה זמן רב שמחיר הביטקוין הוא תוצר של מניפולציה. על פי נתוני CryptoCompare, מטבע הדגל של עולם המטבעות הווירטואליים ירד מרמה של כמעט 20,000 דולר בכל הזמנים, שהייתה ערכו באמצע דצמבר, לכ-7,500 דולר כיום, ועבר טלטלה גדולה, כשכעת נדמה שפניו כלפי מטה, שכן מתחילת החודש הזה איבד הביטקוין עוד 20 אחוזים מערכו.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים