"הביטקוין הפך לבעיה עבורנו"

כך לדברי קווין מנדיה, מנכ"ל FireEye, שהסביר את הסיכונים הגלומים במטבעות קריפטו לספקיות הגנת הסייבר

קווין מנדיה, מנכ''ל מנדיאנט. צילום: יח"צ

"מנקודת המבט של חברת אבטחת מידע, מטבע אנונימי אינו דבר גדול. מדובר על עוד ערוץ שאפשר לנצל לתקיפות זדוניות, גנבת IP או גנבת זהות, ולכן – הביטקוין הפך לבעיה עבורנו", כך אמר קווין מנדיה, מנכ"ל FireEye.

מנדיה התראיין באחרונה לג'ים קרמר בתכנית Mad Money של CNBC. מנדיה הסביר כי "יש סכנות הטמונות בשגשוג מטבעות הקריפטו, דוגמת ביטקוין. כופרה היא אחזקת המידע החשוב של מישהו כערובה מוצפנת, עד לתשלום תמורת שחרור נעילת המחשב של הקורבן. התשלום נעשה בדרך כלל בביטקוין. מתקפות הכופרה הפכו למהלך פופולרי בקרב פושעי סייבר".

"ישנם מטבעות אנונימיים שערכם רב", אמר מנדיה, "אם אתה יכול לבצע פשע ממרחק של אלפי קילומטרים, בלא השלכות ובלא סיכונים, ואם אתה יכול לגנוב דואר אלקטרוני ולסחוט מהאדם שגנבת ממנו כך שיצטרך לשלם במטבע קריפטו אנונימי – הרי זה אתגר אמיתי בעבורנו. למעשה, אנחנו הופכים את פשעי הסייבר לרווחים בעבור הפושעים…".

מנדיה נשאל האם הגידול בכמות פשעי הסייבר אינו מביא למצב של כפילויות בשימוש באמצעי הגנה, והשיב כי "בעידן שבו הסיכונים מתגברים מדי יום – ככל שיש יותר אמצעי הגנה, כך אנו נמצאים במצב טוב יותר".

"אינך יכול להיות טוב רק בהגנה על רשתות תקשורת, דואר אלקטרוני, או בהגנה על נקודות קצה: עליך להיות הכי טוב בהגנה על כולם: דואר אלקטרוני, רשתות ונקודות קצה. אתה צריך לתת פתרון הגנה שלם", אמר מנדיה, בהתייחסו למוצרי FireEye כאל שכבת הגנה שניה.

"אנו מזהים מיליוני התקפות בכל שבוע. וכאשר אנו מזהים אותן, זו כבר בעיה, מכיוון שאנו השוער בשכבה השנייה של מעטפת ההגנה של ארגונים – והמתקפה כבר בעיצומה. יש צורך להגן על כל וקטורי ההתקפה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים