טראמפ לא יוכל לחסום משתמשים בטוויטר

בית משפט בארה"ב קבע כי על ידי חסימת משתמשים, מנע מהם הנשיא לתקשר עם אחרים בשרשור ולא רק להגיב לו ולכן אסר על טראמפ, שחיבתו לרשת החברתית המצייצת ידועה לכך, להמשיך בהתנהלות זו

סולק מטוויטר בגלל הפצת פייק. נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. אילוסטרציה: BigStock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לא יכול לחסום משתמשים בטוויטר (Twitter) בגלל השקפות פוליטיות שהביעו, כך פסקה שופטת פדרלית במנהטן אתמול (ד').

חסימת משתמשים מלראות את חשבון הטוויטר של הנשיא – תכונה המוצעת על ידי פלטפורמת המדיה החברתית לכל משתמש – היא בלתי חוקתית ונחשבת כהפרת התיקון הראשון, כך כתבה השופטת נעמי רייס בוכוולד בפסק הדין שלה.

טראמפ נהג להציף את העולם בציוצים בטוויטר עוד בטרם היכנסו לתפקידו, ועשה בכלי החברתי האהוב עליו גם שימוש אינטנסיבי במהלך קמפיין הבחירות שלו ב-2016. מאז שנכנס לבית הלבן התעוררה מחלוקת אמיתית סביב ההתמכרות של כבוד הנשיא לציוצים.

אופני השימוש של טראמפ בטוויטר היו לפעמים ענייניים, אבל לעיתים רבות, או אפילו רבות מדי, הביאה הפעילות שלו בכלי התקשורת החברתי הבלתי-אמצעי לתופעות מגוחכות כמו כשתקף את מייסד אמזון (Amazon) והאיש העשיר בעולם, ג'ף בזוס, ואת הוושינגטון פוסט (Washington Post) שבבעלותו, והאשים את שני הגופים בכך שהם לא משלמים "מסי אינטרנט" (Internet taxes). זאת, מבלי להסביר למה הכוונה במינוח המסוים, שלא היה מוכר לאיש. בנוסף הביאה פעילותו ברשת החברתית המצייצת לטוויטים לא ברורים בעליל ומאוד מביכים, כמו כשהביא אל העולם את המינוח Covfefe הסתום.

מתנגח עם ג'יימס קומי בציוצים

למבקריו הרבים הסביר טראמפ באוגוסט האחרון – באמצעות ציוץ, איך לא – כי "רק תקשורת הפייק ניוז והאויבים של טראמפ רוצים שאפסיק להשתמש במדיה החברתית (110 מיליון אנשים). הדרך היחידה בשבילי להוציא את האמת החוצה!".

יצוין כי בשבוע שעבר טען טראמפ שוב ושוב בטוויטים רבים כי משרד המשפטים הכניס "מרגל" לקמפיין הבחירות לנשיאותו בכדי להפליל אותו בגין "פשעים שלא ביצע", וכיוון לחשדות ההולכות ותופחות בגין קנוניה אפשרית שרקמו קברניטי הקמפיין שלו עם רוסיה. הטוויטים הללו הניבו תשובה ממנהל ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, שפוטר על ידי טראמפ בשנה שעברה. קומי צייץ בתגובה: "התקפות על ה-FBI ושקרים בנוגע לעבודתו יעשו נזק מתמשך לארצנו".

לא יחסום אך ימשיך לצייץ ולחולל מהומות

עיסוק תמידי נוסף בנוגע להתנהלותו של הנשיא ברשת החברתית המצייצת לא נגע בתכנים שציית אלא באופן שבו נהג לחסום מבקרים שלו לעתים קרובות. בתור מי שנבחר כנציג העם הבכיר ביותר, רבים טענו כי החשבון האישי של טראמפ מייצג תקשורת רשמית, צריך להיות נגיש לכולם, ושחובה על הנשיא לאפשר לכל אחד ואחת לראות את התכנים המתפרסמים בו. כמה תביעות אף הוגשו בנוגע להרגל של הנשיא לחסום משתמשים, וכעת החליטה מערכת החוק והמשפט האמריקנית לתמוך רשמית בטיעונים אלו.

התביעה המסוימת הוגשה כבר ביולי 2017 לבית המשפט הפדרלי במנהטן, בשם שבעה צייצנים אמריקנים שנחסמו על ידי נשיא ארצות הברית בעבר. השבעה – מרצה באוניברסיטה במרילנד, רופאה מתמחה כירורגית מטנסי, כותבת שירים מוושינגטון, כותב קומי מניו יורק, סופר, אנליסט משפטי וקצין משטרה – בשיתוף הגוף המכונה עם Knight First Amendment Institute מאוניברסיטת קולומביה, דרשו לעצור את הנשיא מחסימת משתמשים מכיוון שהחשבון של טראמפ הוא מעין "פורום ציבורי", כך לטענת העותרים, שכאמור קיבלו את תמיכת בית המשפט לטענותיהם.

גם כעת, כשלא יוכל לחסום מתנגדים, ימשיך כנראה טראמפ לעורר הדים ודרמות בטוויטר – כהרגלו בקודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים