אין פריצת דרך: טראמפ ימשיך לשקול את עניין ZTE

הצרות של החברה לא מסתיימות - יצרנית הטלפונים הסינית תמשיך להיות מוחרמת בארצות הברית עד להודעה חדשה, וזאת למרות איתותים מצד הנשיא לשינוי בהתייחסות אליה

חלון צר. ZTE

נושא ZTE, כך נדמה, מסרב לרשת מהפרק. אם נדמה היה לרגע שהנשיא דונלד טראמפ התרכך קצת בנוגע לחרם ולקנסות הכבדים שהוטלו על יצרנית הטלפונים ותשתית התקשורת ZTE במדינה, כעת מתברר שהרגע המסוים הזה כנראה עבר – הנשיא הודיע באופן חד משמעי שנכון לעכשיו אין שום סיכום עם גורמי ממשל סין לגבי הקלה על ZTE.

באפריל האחרון הוחלט בארצות הברית כי תאגיד הענק יסגור את פעילותו העיקרית, לאחר שמחלקת המסחר האמריקנית אסרה על חברות אמריקניות למכור רכיבים ל-ZTE במשך שבע שנים. הדברים הגיעו כסנקציה בעקבות הפרה מצד ZTE של תנאי ההסכמים בנושא משלוח סחורות שמיוצרות עם חלקים אמריקניים אל איראן וקוריאה הצפונית.

ההודעה הנוכחית מהבית הלבן הגיעה לאחר דיווחים שטענו כי במסגרת שיחות הסחר שנערכות בין שתי מדינות הענק, כחלק מניסיון לקדם את שאר העניינים והנושאים, הגיעו שני הצדדים להסכמה לגבי ZTE, כדי שזו תוכל לשרוד ולהמשיך לייצר טלפונים המבוססים על חלקים שמגיעים מארצות הברית.

הדיווחים הללו, כמו גם הודעה קודמת של טראמפ שהוא מתכוון לבדוק כיצד לאפשר ל-ZTE לחזור לעסקים, ובמהירות, הובילו לתרעומת גלויה בגבעת הקפיטול, בקרב מספר רב של נבחרי העם האמריקנים. אלו העבירו מסר שלפיו, לכאורה, הנשיא נכנע לדרישות הסיניות ומוביל לפגיעה בביטחון הלאומי של ארצות הברית.

התגובה של טראמפ הייתה זיג זג חדש, והודעה שהוא בינתיים רק שוקל ובוחן עם עצמו את הנושא. עד הפעם הבאה, כנראה, ועד חידוש השיחות עם הסינים לגבי מאזן הסחר בין המדינות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים