אישום: ביצע הונאת ענק בכרטיסי אשראי – והלבין הון ב-31 מיליון שקלים

חלמי גית מחברון מואשם כי ניהל במשך עשור פורומים עם כ-1.3 מיליון משתמשים, שכלל פרטים של כרטיסי אשראי רבים - מהם מאות ישראליים ● הוא מואשם בהלבנת הון ביותר מ-1,000 ביטקוין

אילוסטרציה: BCFC/BigStock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד חלמי גית, בן 33 מחברון, בגין פרשה רחבת היקף של ניהול פורומים לשיתוף ומכירה של פרטי כרטיסי אשראי גנובים, והלבנת הון.

הפורומים כללו כ-1,300,000 משתמשים מרחבי העולם והובילו להונאות ענק בכרטיסי אשראי. בין היתר, היו בפורום פרטים של מאות כרטיסי אשראי ישראליים, והמשתמשים בו חייבו את הכרטיסים הישראליים בסכום של לפחות מיליון שקלים – וניסו לחייב בעוד לפחות חצי מיליון שקלים.

"החל מ-2008 ועד למעצרו באפריל השנה", נכתב בכתב האישום, "גית הקים וניהל מיזם עברייני, שכלל כמה אתרי אינטרנט, שהיוו תשתית לביצוע עבירות פליליות ולהפקת רווח כספי עבורו. ב-2008 הוא הקים אתר בשם Alboraaq.com. ב-2013 הוא הקים אתר נוסף, Altenen.com. גית היה האדמין של האתרים ושותפים שלו, שזהותם אינה ידועה לתביעה, שימשו מנהלים זוטרים בהם, לצד ביצוע פעולות עברייניות".

"עד לסגירתו של אתר Altenen.com, נרשמו אליו יותר מ-1.3 מיליון משתמשים ייחודיים. הרישום הקנה למשתמשים גישה לפורום נרחב, בו פורסמו פרטיהם הגנובים של כרטיסי אשראי מרחבי העולם, כולל מספר כרטיס האשראי ושלוש הספרות בגב הכרטיס (CVV). בין היתר, פורסמו פרטיהם של אלפי כרטיסי אשראי, שחלקם היו שייכים לאזרחים ישראלים. כל משתמש יכול היה ליטול חלק או את כל הפרטים של כרטיסי האשראי הללו, ולבצע באמצעותם הונאה בכרטיס חיוב", נכתב.

עוד צוין בכתב האישום כי "האתרים כללו חלקים רבים נוספים שהיו פתוחים למשתמשים בעלי דירוג גבוה באתר בלבד. משתמש באתר יכול היה לעלות בדירוג אם פעל בצורה ענפה בפורום כרטיסי האשראי. לחלופין, גית הציע למשתמשים, ביניהם ישראליים, לקנות מעמד VIP, שיקנה להם גישה לכל חלקי האתר, תמורת 30 דולר לחודש, או עבור 200 דולר בלא הגבלת זמן. חלקי האתרים שהיו פתוחים למשתמשי VIP הכילו, בין היתר, פורום של מאגרי מידע ופורום שבו פורסמו פרטיהם הגנובים של כרטיסי אשראי בעלי 'איכות' גבוהה יותר, שטרם נחשפו בפורום כרטיסי האשראי הפתוח לכלל המשתמשים. תמורת תשלום לגית לקבלת מעמד VIP, המשלמים היו זוכים לקבל פרטים גנובים של כרטיסי אשראי 'טריים', שהסיכוי לחייב אותם בפועל גבוה יותר. עוד פעל גית לחלוקת מדריכים שונים, שהקנו ידע המאפשר ביצוע עבירות כגון חדירה למחשב, העברת וירוסים, פריצה מרחוק למחשבים והשתלטות על מחשבים או על שרתים מרוחקים".

"טלפונים סלולריים למכירה במחירים מוזלים – במרמה"

אישום נוסף מייחס לגית עבירות של הונאה כלפי משתמשי הפורומים שלו. "הנאשם", נכתב, "נהג להציע במרמה למכירה מכשירי טלפון סלולריים במחירים מוזלים. מרגע שמשתמש היה מעביר לידיו של הנאשם את כספו, גית היה חוסם אותו מהאתר ונוטל את כספו מבלי לספק תמורה. לאחר מכן הוא היה מפרסם הודעה, כביכול בשמו של המשתמש המרומה, שבה הוא מודה לנאשם על אספקת הטלפון הנייד המוזל".

יצוין שגית דרש שכל התשלומים אליו יתבצעו באמצעות ביטקוין, שמלכתחילה מקשה מאוד על איתור המחזיק בו. "בנוסף, הוא פעל באופן עקבי להסוואת זהותו באמצעים טכנולוגיים, ביצע העברות כספיות רבות בין ארנקי ביטקוין לצורך טשטוש עקבותיו, השתמש בשירותי מיסוך מקוונים להרחקתו מחשבונותיו השונים ורשם חלקים מהרכוש שבבעלותו על שמם של קרובי משפחתו", צוין בכתב האישום.

הלבנת הון בהיקף של יותר מ-30 מיליון שקלים

הפרקליטות מייחסת לגית הלבנת הון בהיקף של לפחות 1,071 ביטקוין, ששוויים, נכון להיום, מוערך בכ-31 מיליון שקלים. "במהלך החקירה, בצעד תקדימי, נתפס ארנק ביטקוין של הנאשם והועבר הסכום שנמצא בו לארנק ביטקוין משטרתי", נכתב בכתב האישום. הפרקליטות מסרה שבכוונתה לחלט את כל תכולת ארנק הביטקוין של גית, לאחר שיורשע.

התיק נחקר על ידי חוקרי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 וכתב האישום הוגש על ידי עו"ד יעלה הראל, סגנית בכירה במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים