חקירת טראמפ: "סוכני ה-FBI החרימו מחשבים בישראל"

החוקרים של הבולשת האמריקנית הפדרלית הגיעו ארצה כדי לבדוק מידע בהקשר לקמפיין לנשיאות של הנשיא דונלד טראמפ ● בין הנחקרים, עובדים בחברה של התורם למפלגה הרפובליקנית, ג'ואל זמל

קיבל רוח גבית מפוטין בבחירות 2016? דולנד טראמפ. צילום: BigStock

שני סוכנים של הבולשת הפדרלית, ה-FBI, הגיעו לישראל, כחלק מהחקירה של הקמפיין לנשיאות של דונלד טראמפ, כך דיווח הניו יורק טיימס (The New York Times).

סוכני הבולשת הפדרלית חקרו עובדים בחברה של ג'ואל זמל. זמל הוא תורם למפלגה הרפובליקאית, בעל כמה חברות. אחת מהן, Psy-Group, הגישה לטראמפ הצעה בדבר "עיצוב דעת הקהל ברשתות החברתיות". על פי המדווח, חוקרי הבולשת פעלו במשותף עם משטרת ישראל והחרימו מחשבים באחת החברות של זמל.

על פי המדווח, באוגוסט 2016, שלושה חודשים לפני הבחירות, נערכה במגדלי טראמפ שבמנהטן בניו-יורק פגישה לא שגרתית. בפגישה נכחו: בנו של המועמד לנשיאות, דונלד טראמפ ג'וניור; אריק פרינס, עוד תורם רפובליקאי ומייסד חברת האבטחה Blackwater; נציגים של בתי המלוכה מסעודיה ומאיחוד האמירויות; ג'ורג' נאדר, איש עסקים לבנוני-אמריקני מסתורי, המשמש כיועץ לשייח' מוחמד בן זייד, יורש העצר של איחוד האמירויות; וכן זמל. החברה של זמל – המעסיקה קציני מודיעין ישראלים לשעבר – עוסקת בעיצוב דעות ברשתות החברתיות.

נאדר נפגש לפרקים עם ג'ראד קושנר, חתנו של טראמפ, ועם מייקל פלין, לשעבר היועץ לביטחון לאומי של טראמפ. כך, דווח כי בעבר נאדר היה מעורב בתכנית לערעור היציבות באיראן – אויבתן של סעודיה ומדינות המפרץ.

בפגישה האמורה, כך דווח, זמל הציע לעשות שימוש בפרופילים מזויפים, על מנת לקדם את מועמדותו של טראמפ. לימים, לאחר נצחונו של טראמפ, הוא קיבל מנאדר תשלום של כשני מיליון דולרים.

עורך דינו של זמל אמר כי "מרשי משתף פעולה באופן מלא ומשרד המשפטים האמריקני הבהיר חד-משמעית כי מר זמל והחברות שלו אינם חשודים במסגרת החקירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים