"הטכנולוגיה נועדה לשרת אנשים – ולא לפתור כל בעיה"

"מתרחשים שינויים גדולים - בעבודה, בהתנהלות ובחיים הפרטיים, והם קשורים באנשים, כך שהטכנולוגיה היא רק רכיב אחד; הרכיבים האחרים הם אנשים, תרבות וכישורים", אמר פיליפ ון דר וילט, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור EMEA ב-ServiceNow

פיליפ ון דר וילט, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור EMEA ב-ServiceNow. צילום: יח"צ

"חברות מסוימות מאמינות שהטכנולוגיה תפתור כל בעיה. הגישה שלנו אומרת שהטכנולוגיה נועדה לסייע לאנשים ולשרת אותם, ולא לפתור כל בעיה", כך אמר פיליפ ון דר וילט, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור EMEA ב-ServiceNow.

ון דר וילט אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במהלך כנס Knowledge 2018 של החברה, שהסתיים לפני ימים אחדים בלאס וגאס. לדבריו, "מתרחשים שינויים גדולים – בתחום העבודה, בהתנהלות ובחיים הפרטיים, ושינויים קשורים הרי באנשים, כך שהטכנולוגיה היא רק רכיב אחד. הרכיבים האחרים הם אנשים, תרבות וכישורים – יסודות גדולים וחשובים שקשורים בהצלחה".

הוא התייחס גם למעבר של ה-IT ממיקוד בעצמו למיקוד בצד העסקי. "במשך תקופה ארוכה מאוד, ה-IT היה תחום שמרוכז בעצמו, עם תפקוד לקוי וחסר גמישות. כיום, ה-IT מגיע לצד העסקי במטרה לסייע לו, ואנשים אוהבים זאת", אמר.

כוונתו של ון דר וילט היא לתחום ה-ITSM (שירותי IT מנוהלים), שהיה אחד השירותים הראשונים שהציעה ServiceNow ושממנו היא צמחה. לדבריו, "מאז שהוקמה החברה, היא צומחת באופן עקבי, ובשנתיים האחרונות היא חווה קפיצה. ServiceNow פשוט גרמה ל-IT לשוב ולהצליח".

אלא שהוא טוען שה-ITSM איננו התחום היחיד שהביא לצמיחתה של החברה, שמונה כ-6,500 עובדים לעומת כ-4,000 לפני שנתיים. "הגידול שלנו נובע גם מהשירותים שהוספנו מעבר לתחום ה-ITSM, שגם הוא עצמו ממשיך לצמוח, כך שהצמיחה שלנו מתבטאת בכ-40% מדי שנה".

השינויים שעוברים על ServiceNow

ServiceNow עוברת באחרונה שינויים גדולים, ש-ון דר וילט זוקף לזכותו של המנכ"ל החדש יחסית, ג'ון דונהו, שנכנס לתפקידו לפני קצת יותר משנה. "דברים רבים השתנו בחברה מאז שהוא הגיע", אמר. "המיתוג משתנה (הצבעים הפכו מאדום-שחור לתכלת-שחור, ובלוגו החדש יש איור של דמות אדם במקום כפתור ההפעלה שצויר באות o במילה Now – הפלטפורמה של החברה, נ"א) ואנחנו מצויים בשלב השני שלנו כחברה צומחת. למנכ"ל שלנו חשוב לוודא שאנחנו חברה לא רק טובה או מגניבה, אלא מצוינת, ושבטווח הארוך תהיה לנו השפעה על החברה (Society)".

ון דר וילט אמר כי המיקוד של ServiceNow הוא בבניית חברה ארוכת טווח וציין שהיא תשתמש בניסיון הרב שלה בתחום ה-IT לטובת שירותים חדשים שבכוונתה להציע בעתיד. "הפלטפורמה שלנו מאז ומתמיד תוכננה ועוצבה להיות כזו, ולכן אנחנו יכולים לפנות לכל פונקציה בארגון, בכל סוג של עסק, ולשנות את התהליכים", אמר.

יצוין כי ון דר וילט לא מדבר בחלל ריק – הוא אישר שהחברה עובדת על כמה פתרונות חדשים, אולם הוא לא יכול לשתף במה מדובר. "ServiceNow נמצאת במסע עם כל המוצרים החדשים שהיא משיקה. הפידבק שאנחנו שומעים מלקוחותינו באופן עקבי הוא שהם אוהבים את החברה, את המוצרים ואת האנשים שלה, אבל קשה מאוד ליישם אותם. עבדנו קשה כדי להקל עליהם ובנינו מרכז שירות לקוחות וצוות של הצלחת לקוח, הקמנו קבוצות משתמשים ברחבי העולם ויש לנו תכנית שותפים חדשה לגמרי". לדבריו, "הדבר הנכון הוא להשקיע במוצר אחד ורק אז לעבור לדבר הבא".

"השוק בישראל מחפש דרכים חדשות – ולא דווקא מקובלות"

על ישראל אמר ון דר וילט שיש בה כמה מהמפתחים הטובים ביותר של ServiceNow. "ישראל היא מספר 1 באימוץ המוצרים שלנו ובמתן תגובות להם. רבים מהלקוחות שלנו בישראל מציעים ליחידות העסקיות שלנו שיפורים ושינויים, שמתממשים די מהר בגרסה הבאה שאנחנו משיקים", הוסיף. הוא מתכוון במיוחד ל-Nice, ש-"רבות מהתכונות החדשות שהוטמעו במוצר שלנו ומפת הדרכים שלו נובעות מהתגובות שלה למוצר", ואת הסניף המקומי של HP, שצפוי להיות בין הראשונות בעולם לאמץ את מוצר המובייל של החברה.

ון דר וילט ציין בהקשר זה את לימור אפיק, מנהלת אזורית ב-ServiceNow, ואמר שיש לה חלק נרחב בהצלחה, משום ש-"הלקוחות נותנים אמון לא רק בחברה, אלא גם באפיק, שמעניקה להם את הביטחון שהיא יוצאת יחד איתם למסע".

ככלל, לדברי ון דר וילט, שיגיע לכנס הלקוחות ש-ServiceNow תקיים בארץ ביום ד' הקרוב, 23 במאי,"השוק בישראל פתוח מאוד לשינויים ומחפש דרכים חדשות – ולאו דווקא המקובלות והרגילות. הישראלים נלהבים מאוד, בעלי ידע רחב, לפעמים קשוחים – לא מרוע, אלא מתוך מחויבות לרצונם לבצע שינוי – ותובעניים מאוד. אני מחבב את התרבות הישראלית בגלל הישירות בקשרים וההתלהבות הגדולה".

"אנחנו מרחיבים כל הזמן את פעילות החברה בישראל, שבעקבות הרכישות בשנתיים האחרונות עלה מספר העובדים שלנו בה מ-25 ליותר מ-100. מדובר ברכישות שאינן רק של טכנולוגיה, אלא גם של טאלנטים. אני מעריך שהפעילות שלנו בישראל תמשיך לצמוח", סיכם.

הכותבת הייתה אורחת החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים