הסנאט האמריקני הצביע נגד ביטול ניטרליות הרשת של ה-FCC

הנציגים הדמוקרטים של הסנאט האמריקני השיגו ניצחון בנושא ניטרליות הרשת, בהצבעה שהתקיימה ביום ד' אחר הצהריים ● ההתפתחות, הם מאמינים, תעורר בקרב הבוחרים הצעירים תגובה חיובית לקראת בחירות אמצע הקדנציה שיערכו השנה

ה-FCC - שובתת גם ביחד עם מוסדות ממשל אחרים בארה"ב

המחוקקים הדמוקרטים של הסנאט האמריקני הצליחו להעביר אתמול (ד') החלטה לבטל את ביטול חוקי ניטרליות הרשת של ועדת התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, שהתקבל על ידיה, ובהובלת אג'יט פאי, היו"ר הרפובליקני של הוועדה, שכנס לתפקיד לאחר חילופי הגברי בבית הלבן לאחר היבחרו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב ב-2017.

הדמוקרטים בסנאט עשו יד אחת בהצבעה בכדי לבטל את ההחלטה השנויה במחלוקת של ה-FCC. התוצאה הסופית עמדה על 52-47. התוצאה לא צפויה לשבש את הביטול של ה-FCC את התקנות מימי אובמה, המגבילות את יכולתם של ספקי שירותי האינטרנט להאט או להאיץ את גישת המשתמשים לאתרים ולאפליקציות ספציפיים.

כדי לבטל לחלוטין את הביטול יידרש הקונגרס כולו – הסנאט ובית הנבחרים – לשקול את המהלך מחדש. כוחות פוליטיים שונים ימשכו את הדברים כל אחד לכיוונו ולא ידוע כרגע האם יש לביטולו של הביטול שהטילה ה-FCC סיכויים ריאליים להתרחש. אחרי שהעתירה תעבור גם בבית הנבחרים היא עדיין תצטרך לעבור דרך הנשיא טראמפ עצמו.

יצוין כי לפני הביטול ולאחריו הביעו ענקיות טכנולוגיה – כמו נטפליקס (Netflix), גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook) – תמיכה גורפת בהשארת כללי ניטרליות הרשת הקפדניים על כנם. חברות וארגונים רבים אף נקטו במחאת רשת לפני הביטול, ושינו את אתרי האינטרנט שלהם, בכדי להעלות את המודעות לכוונת ה-FCC לערער, לטענתם, את תחום הטלקום ואת תעשיות הכבלים.

מהלך שיביא קולות לדמוקרטים בבחירות אמצע הקדנציה

אד מארקי – איש המפלגה הדמוקרטית, המכהן כסנאטור מטעם מדינת מסצ'וסטס מאז שנת 2013 – ועוד 12 סנאטורים דמוקרטים, הם שהגישו את העתירה כנגד הביטול מתוך כוונה בכדי לגרום לכך שההצבעה תתבצע תחת חוק ביקורת הקונגרס, המכונה CRA (ר"ת Congressional Review Act), שהוא כלל המאפשר לקונגרס לבטל החלטות שהתקבלו על ידי סוכנויות ממשלתיות.

"כמעט כל מיליארדר תומך בהם (ב-FCC – ג"פ)", אמר מארקי בהתייחסו לכך שביטול התקנות נועד לסייע לתאגידים התקשורתיים הענקים, בזמן שהוא פוגע בציבור וב"אזרח הקטן". הדמוקרטים טוענים כבר מזמן שמטרת הביטול הייתה למנף את המשאבים העצומים של בעליהן של רשתות התקשורת לטובת הפוליטיקאים בלבד.

מארקי והדמוקרטים האחרים מאמינים כי ההתפתחות האחרונה, וניצחונם על התפישה השלטת הרפובליקנית, המקדמת שוק תקשורת חופשי ותחרותי בכל תנאי, תעורר בקרב הבוחרים הצעירים תגובה חיובית לקראת בחירות אמצע הקדנציה, שיתקיימו בנובמבר הקרוב, ותמשוך אותם לכיוונם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים