המלחמה האינסופית על הטאלנט: איך מנצחים?

במסגרת המלחמה הקשה על הטאלנטים 38% ממנהלי משאבי האנוש האמריקנים מגדילים השקעות באפליקציות דיגיטליות לעובדים ● 83% מאמינים שחוויית העובד חשובה להצלחה העסקית של הארגון שלהם ● בתוך שנה בלבד, 15% מכלל המכירות של ServiceNow בישראל הגיעו ממחלקות ה-HR

טאלנטים - זקוקים לסביבה דיגיטלית תומכת. צילום אילוסטרציה: BigStock

הדרך לזכות במלחמה האינסופית על לבו של הטאלנט עוברת דרך חוויית עובד מצוינת, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים – כך עולה ממחקר שערכה חברת הענן ServiceNow, שפורסם בכנס הלקוחות השנתי שלה Knowledge 2018, שנחתם בסוף השבוע בלאס וגאס.

המחקר נערך באמצעות חברת Oxford Economics, בקרב 500 מנהלי משאבי אנוש (CHRO -Chief Human Resources Officer), ב-12 מדינות וב-20 תעשיות, ועולה ממנו כי היום הטאלנטים בחיי העבודה דורשים לשכפל את החוויה הדיגיטלית שהם חווים בחיים הפרטיים שלהם גם לעולם העבודה, במטרה להפוך גם את חיי העבודה לפשוטים, נוחים ויעילים יותר.

אחד הנושאים ה"חמים" המדוברים היום בקרב ארגוני IT רבים הוא נושא הטרנספורמציה הדיגיטלית גם בתחום משאבי האנוש. שיפור חוויית העובד באמצעות טכנולוגיות דיגיטליות פרסונליות ובעלות כושר חיזוי תופס חלק חשוב מסדר היום החדש של מנהלי משאבי האנוש בארגונים, שהופכים לגורם חשוב בהנעת השינויים האלה ובהאצת התהליכים של הטרנספורמציה הדיגיטלית, ובתוך כך גם מאיצים את הביצועים העסקיים באמצעות הטרנספורמציה הדיגיטלית של חוויית העובד.

דיגיטציה של חוויית העובד – כלי חשוב

לפי המחקר, 57% ממנהלי ה-HR שהשיבו לסקר אמרו, כי הדיגיטציה של חוויית העובד הופכת לכלי חשוב שמאפשר חוויית עובד טובה יותר, ומסייעת למנהיגי הארגונים להתגבר על אתגרים רבים, בהם תקציב, זמן, ביצועים וכדומה. בנוסף, 56% מן המנהלים שהשיבו למחקר אמרו כי היכולת ליצור חוויית עובד צרכנית דיגיטלית תגדיר את התפקידים בשלוש השנים הבאות, זאת בהשוואה ל-6% בלבד, הטוענים כי התפקיד שלהם ימשיך להיות מוגדר על ידי פעולות HR מסורתיות.

יתרה מכך, מנהלי משאבי אנוש המשתמשים בטכנולוגיה לשיפור חוויית העובד רואים קשר ישיר בין שימוש רחב של טכנולוגיה מתקדמת, שיפור חוויית העובד ושימור טאלנטים – לביצועים עסקיים טובים יותר: 70% מהם מאמינים שהשימוש בטכנולוגיה לצורך טיפוח תרבות ארגונית הוא אחד מיעדי הליבה שלהם, ו-83% מהם מאמינים שחוויית העובד חשובה להצלחה העסקית של הארגון שלהם.

כמו האמריקנים גם הישראלים מגדילים השקעות בדיגיטל

המחקר מראה גם כי החברות האמריקניות מתקדמות יותר מחברות באירופה ובאסיה פסיפיק בכל הנוגע לאימוץ תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית. 32% ממנהלי ה-HR האמריקנים שהשתתפו במחקר אמרו כי הם נדרשים להפוך את תחום משאבי האנוש ליותר דיגיטלי ויעיל, בעוד שבאירופה רק 20% מהמנהלים סברו כך, ובאסיה פסיפיק רק 15%. 38% מהמנהלים האמריקנים אף אמרו כי הם מגדילים השקעות בדיגיטל, זאת לעומת 19% מקרב המנהלים האירופאים ו-21% מן המנהלים באסיה פסיפיק.

לדבריה של לימור אפיק, מנהלת אזורית ב-ServiceNow, שאיתה נפגשתי במהלך הכנס, המגמה ניכרת היטב גם בישראל. "בשנה האחרונה ראינו יותר ויותר לקוחות ישראליים המתעניינים ביישום הפלטפורמה שלנו במערך ה-HR בארגון, כאשר 15% מכלל המכירות שלנו היו בתחום ה-HR כבר בשנה הראשונה לשיווק היישום", אמרה אפיק.

אפיק אמרה כי "אנחנו מאמינים כי בשנים הקרובות התחום הזה יתפוס נפח הולך וגדל, במיוחד במדינה כמו שלנו, שבה המלחמה על הטאלנט היא מלחמה יומיומית, ויעידו על כך מנהלי הגיוס ומשאבי האנוש".

פאט וויידורס, סמכ"לית טאלנטים ב-ServiceNow. צילום: יח"צ

פאט וויידורס, סמכ"לית טאלנטים ב-ServiceNow. צילום: יח"צ

"הטאלנטים היום מצפים לקבל חוויה דיגיטלית ממדרגה ראשונה בחיי העבודה שלהם", אמרה פאט וויידורס, סמכ"לית טאלנטים ב-ServiceNow. "הטאלנטים יכולים לעבוד בכל מקום, ולכן הם יבחרו לעבוד בחברות אשר מאמצות טכנולוגיות מתקדמות כדי להפוך את חיי העבודה לפשוטים, מהירים וטובים יותר".

לדבריה, "אנו בעיצומו של תהליך שינוי משמעותי, ומנהלי משאבי אנוש חלוצים מייצרים היום חוויית עובד חדשה מתוך הבנה שכבר לא די במשרד מדליק והטבות נהדרות. העובדים רוצים ליהנות מחוויה דיגיטלית מושלמת, אשר מאפשרת ל'עבודה לעבוד עבורם'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים