"ארנק מוחי" זכה במקום הראשון בהאקתון מטבעות דיגיטליים

BrainWallet הוא כתובת לארנק שקל לזכור ולשחזר אותה, אך קשה לפצח אותה ● מפתחי ה-"ארנק" זכו בביטקוין אחד, בהאקתון שאורגן על ידי שגרירות הביטקוין הישראלית ואיגוד הביטקוין הישראלי

הצוות הזוכה: מימין - אורי נוימן, מתן שפירא, אלון גול ותומר וייס. צילום: גלעד אילוז

יותר מ-100 משתתפים מ-20 קבוצות התחרו ב-31 שעות, במסגרת האקתון של שגרירות הביטקוין בישראל ואיגוד הביטקוין הישראלי, שנערך בסוף השבוע ושבו הם פיתחו אפליקציות למטבעות דיגיטליים.

במקום הראשון זכה צוות BrainSeed בראשותו של אלון גול, שפיתח אפליקציה שיוצרת "ארנק מוחי" – BrainWallet. מדובר בכתובת לארנק שקל לזכור ולשחזר אותה, אך קשה לפצח אותה. הצוות זכה בפרס כספי של ביטקוין אחד, שעומד כיום על כ-32 אלף שקלים. סך כל הפרסים בהאקתון עמד על שני ביטקוינים.

גול ואורי נוימן מצוות Brainseed הסבירו על הפרויקט: "הרעיון הוא להחזיק את הביטקוין שלך במקום הכי מאובטח שקיים – במוח, בזיכרון של כל אחד. כיום חייבים להחזיק את המפתח הקריפטוגרפי של הביטקוין באופן פיזי, במקום שמור, או עם ארנקי חומרה. באמצעות המתודה שהתחלנו לפתח יהיה אפשר לזכור את המפתח הקריפטוגרפי בקלות".

הם הוסיפו כי "על מנת שהרעיון יהפוך לישים, היינו צריכים להיעזר בקריפטוגרף ובאנתרופולוג. אנחנו מקווים שחברים בקהילת הביטקוין העולמית יחוו דעה וישפרו את הרעיון, בכדי שייווצר תקן שיאפשר לנו את היכולת להחזיק את המטבעות רק בזיכרון".

למקום השני הגיע צוות KaPow של בוריס דינקביץ', שחבריו יצרו תוסף לדפדפן כרום (Chrome), שיאפשר תשלום באמצעות לייטנינג על צריכת כתבות, סרטונים ועוד. שלישית הגיעה קבוצת Lightning Dragons בראשות אלון אלימליח, שפיתחה משחק פוקר מבוזר, כאשר הייחוד בו הוא שההימור והתשלום מתבצעים דרך ערוץ לייטנינג ייעודי. תומר וייס, ממארגני ההאקתון, אמר כי "התשלומים במשחק זה מתבצעים באמצעות ביטקוין וההימור ננעל בתוך ערוץ תשלום. יש כאן יישום שחיכינו לו, וכאן החשיבות – היופי הוא חיבור של ממשק משתמש עם יכולת של יישוב תשלומים באמצעות לייטנינג, מה שיאפשר לנו להמשיך ולבנות הרבה מאוד אפליקציות כאלה, שמהוות העתיד של התחום".

פרויקטים נוספים שהשתתפו בהאקתון היו חוזים חכמים לשיתוף מדיה ללמידת שפות, מערכת לדירוג חברתי, מוזיקת הביטקוין – אפליקציה לסוניפיקציה (ייצוג באמצעות גלי קול) של הפעילות ברשת, והשכרת חנייה באמצעות לייטנינג.

"הלגיטימציה לתחום המטבעות הקריפטוגרפיים הולכת וגוברת"

ההאקתון אורגן על ידי אנשי שגרירות הביטקוין בישראל, בהם תומר וייס, שרה ויסנר, רועי לבב וליאור זיסמן, בשיתוף איגוד הביטקוין הישראלי. בהאקתון שפטו מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי; עופר רותם, משקיע אנג'ל בתחום הקריפטו; נדב איבגי, מתכנת ביטקוין בכיר ומייסד Bitrated; יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד; אודי ורטהיימר, מפתח ביטקוין בכיר; וליאוניד בדר, סמנכ"ל Orbs. עוד היו מעורבות באירוע חברות הביטקוין Blockstream ו-Consenys, שהשתתפו במימונו ושלחו נציגים לתחרות.

רוזנפלד אמר כי "באירוע של השנה אפשר היה להרגיש את העניין, ההכרה והלגיטימציה ההולכת וגוברת לתחום המטבעות הקריפטוגרפיים. כמות המשתתפים והאנשים שהגיעו כדי לשמוע ולקבל השראה מהרעיונות הייתה חסרת תקדים. אלה היו 31 שעות שהקדשנו לחשיבה, יצירתיות וחדשנות – דברים שאובדים בשגרה היומיומית, גם בתחום חדשני כמו שלנו. זו גם הייתה הזדמנות מצוינת להעניק את הבמה למתכנתים, מפתחים ועוד אנשים שמחוברים לתחום, על מנת להפגין את הידע והיכולות שלהם מול בכירי התחום בארץ. אני מקווה שהרעיונות שנוצרו בהאקתון יצמיחו חברות ועסקים חדשים, שימשיכו להפרות ולפתח את התחום בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים