המרענן הטבעי של הקיץ: פריZ – ארטיקים מפירות טבעיים

הנה לכם הצעת הגשה צוננת : ארטיק מיני לימונענע בצ'ייסר וודקה קפואה - לערב חברה באווירה אחרת

14/05/2018 10:10
HiTechStyle

ליין הארטיקים הטבעיים של פריZ מציע לרענן את הקיץ שבפתח עם למעלה מ-30 טעמים שונים של "פרי קפוא על מקל".

בין הארטיקים ניתן למצוא טעמים מקומיים כמו סברס, תות, תפוז ורימון, לצד טעמים אקזוטיים בשלל צבעים ושילובים כמו גויאבה, פסיפלורה, מנגו, אסאי-בננה, קוקוס/ קפה, קוקוס/קקאו ועוד טעמים מפתיעים.

פריZ

פריZ

בחברה יודעים לספר כי הארטיקים הקטנים שלהם (ארטיק מיני מפירות טריים) מבוקשים בקרב מפיקי אירועים, לקוחות עסקיים, חברות היי-טק ושגרירויות, כגימיק מרענן ו-"ממיס מחיצות" במסיבות קוקטייל עסקיות.

הלהיט הגדול הוא הארטיק מיני-לימונענע, שנדחף בחדווה במהופך לכוסית צ'ייסר של וודקה קפואה.

ממקסיקו באהבה

חדור רוח יזמית, שאפתנות ותשוקה לחידושים קולינאריים, עזב שרון אבו לפני למעלה מעשור את העבודה והלימודים, ונסע למקסיקו במטרה למצוא מוצרים חדשים לייבא לישראל, ולאתר ביקושים למוצרים שניתן לייצא מארץ הקודש.

לאחר "חריש עמוק" ברחבי מקסיקו, נתקל אבו בארטיקים הטבעיים. "נשארתי  שם עוד מספר חודשים", הוא מספר. "בשלב הראשון, למדתי לייצר את הארטיקים ממשפחות שמייצרות בשיטות מסורתיות. בהמשך, צללתי אל תוך התחום במפעל גדול המתמחה ביצור ארטיקים מפירות. רכשתי ציוד בסיסי וחזרתי עמו לארץ. טרנד הארטיקים הטבעיים קיים כבר עשרות שנים בדרום ובמרכז אמריקה, לרבות מקסיקו, קולומביה וברזיל. בישראל, אנו הראשונים והחלוצים בתחום".

להתאים את הטעם לחך הישראלי. פריZ. צילום: איל קרן

להתאים את הטעם לחך הישראלי. פריZ. צילום: איל קרן

"זו אמנם לא המצאה ישראלית קלאסית, אך בהחלט התאמנו את הטעם לחך הישראלי על ידי הורדת כמות הסוכר למינימום וברירת טעמים מועדפים. כך, למשל, מקסיקנים מעדיפים טעמים חריפים, וארטיק צ'ילי מאוד פופולרי שם. בישראל טעם כזה פחות תופס".

בתחילת הדרך, אמר, "פתחנו אני ואחי, כפיר, חנות מפעל קטנה בנתניה, שם ייצרנו כמות קטנה לצורך מכירה במקום, בחופי ים, ירידים ופסטיבלים. לאחר כשנתיים מוצלחות, עברנו למפעל גדול בהרבה באזור התעשייה בחדרה ולפני מספר שנים הרחבנו אותו. החברה נמצאת במגמת התרחבות וקליטת עובדים חדשים כל העת. כיום אנו מצויים בשלב של עריכת תכנית אסטרטגית לשנים הקרובות, והרחבה נוספת שתאפשר לנו לייצא את מוצרינו לחו"ל".

קבוצות מיקוד לבחירת טעמים חדשים

מדי שנה, בסוף העונה, מפתחים בפריZ טעמים ושילובים נוספים ומנסים למצוא ממתיקים חדשים אשר יוכלו להחליף את הסוכר. ישנם טעמים מפתיעים שזוכים להצלחה – כמו הלימונענע החמצמץ – ואחרים שנגנזים, בתהליך של ניסוי וטעייה.

תהליך של ניסוי וטעיה. פריZ. צילום: איל קרן

תהליך של ניסוי וטעיה. פריZ. צילום: איל קרן

"בתחילת דרכנו בשוק הישראלי, ערכנו מספר בדיקות של טעמים אותם שיווקנו לקהלים שונים: אירועים, חופי ים, מסיבות טבע, ירידים, משפחה וחברים. גם כיום, לפני שאנחנו משיקים טעם חדש, אנו עורכים בדיקות עם קבוצות מיקוד שונות".

"בנוסף, במחקר ופיתוח, אנו נעזרים בטכנולוג מזון ובצוות מקצועי של מעבדות מזון", מספר אבו. הארטיקים, הוא מפרט, "מיוצרים מפירות טבעיים לא משומרים, ומכילים שלושה רכיבים בלבד: פרי, מים וסוכר. אין בהם חומרים משמרים, צבעי מאכל, מייצבים, או חומרי טעם וריח, ובנוסף, הם מחזיקים בתו הטבעונות. השוק גדל משנה לשנה, הן על ידי הקהילה הטבעונית, ובמיוחד על ידי הציבור שמודע יותר לערך התזונתי של המוצרים, ולמה שנכנס לו לגוף. מאחר ובארטיקים אין חלב – הוא מתאים גם לרגישים ללקטוז.

שלושה רכיבים בלבד: פרי, מים וסוכר. פריZ. צילום: איל קרן

שלושה רכיבים בלבד: פרי, מים וסוכר. פריZ. צילום: איל קרן

היבט בריאותי מעניין נוסף: הארטיקים מומלצים על ידי רופאים לחולי דיאליזה ולחולים העוברים טיפולים כימותרפיים, ובנוסף זוכים לביקושים גבוהים בקרב נשים בהריון, במהלך לידה והורים לתינוקות ופעוטות. הערך הקלורי הנמוך של המוצר הופך אותו לאטרקטיבי ומבוקש גם בקרב קהל שומרי המשקל, כמו גם אנשים העוסקים בספורט כתחביב או כמקצוע וצורכים את הארטיק מיני כחטיף אנרגיה ללא נקיפות מצפון. הארטיקים כשרים פרווה כך שהם מתאימים גם לציבור שומר הכשרות, לכל סוגי האירועים והקינוחים.

שיטת ייצור מהשדה – למקל

שיטת ייצור הארטיקים של פריZ מבטיחה שימור ערכיהם התזונתיים. בתהליך הייצור הפירות נשטפים, חלקם מקולפים/מגולענים, ואלו שאינם מיועדים לייצור באותו היום מוקפאים בתהליך מהיר של "שוק-פריז" לטמפרטורת נמוכות מאוד, מה ששומר על חלק גדול מהערכים התזונתיים והוויטמינים של הפרי.

הלהיט הגדול: מיני-לימונענע, שנדחף לכוסית צ'ייסר של וודקה קפואה. פריZ. צילום: איל קרן

הלהיט הגדול: מיני-לימונענע, שנדחף לכוסית צ'ייסר של וודקה קפואה. פריZ. צילום: איל קרן

הפירות נטחנים עם מים ומעט סוכר. בהמשך התהליך, נמזגת התערובת לתבניות שנכנסות להקפאה עמוקה של מספר דק', והארטיקים המוכנים נארזים ונשלחים לשווקים.

"אנחנו מסחטה של פרי, מהשדה – למקל, ולא מסחטה של מרצ'נדייז. הארטיק שלנו לא מגיע עם בובה או מדבקה, הוא פשוט טעים ובריא", מסכם אבו.

הארטיקים של פריZ  מיוצרים בשני גדלים:

  • גודל מיני (30 גרם) – רוב הטעמים מכילים כ- 22 קלוריות (עד 38 קלוריות).
  • גודל רגיל (80 גרם) – רוב הטעמים מכילים כ- 55 קלוריות (עד 100 קלוריות

לאתר החברה לחצו כאן.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים