"אם לא נדע 'לאזרח' את הרחפנים – נפספס שוב"

"יש לרחפנים עוד זירות פעולה רבות שטרם מומשו - תחנות משטרה ורשויות מקומיות הן רק שתי דוגמאות לכך – ועדיין, זה לא קורה מספיק", כך אמר בני פת-אל, מנכ''ל Hobbiz

בני פת-אל, מנכ''ל Hobbiz. צילום: יניב פאר

"המגזר הביטחוני משמש כמנוע לקידום תחום הרחפנים והוא זה שמוביל אותו ברמה העולמית. אלא שעיקר הפעילות של הרחפנים יגיע מהמגזר האזרחי, שם טמון גם מירב הפוטנציאל הכלכלי. אם אנו, בישראל, לא נדע 'לאזרח' את הרחפנים, נפספס עוד פעם", כך אמר בני פת-אל, מנכ"ל Hobbiz.

פת-אל דיבר ברב שיח בנושא רחפנים. רב השיח התקיים באחרונה בבית אנשים ומחשבים, לקראת כנס אנשים ורחפנים 2018, שייערך זו השנה השלישית, באולם אירועים LAGO, בראשון לציון, ביום ג' ה-15 למאי. את רב השיח הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה ורן קליינר, בעל המיזם drone Master, מערכת לניהול ציי רחפנים – יוזם ומנחה הכנס.

כאשר הגיעו הרחפנים לשוק, אמר פת-אל, "הם הלהיבו את הדמיון, כי זו אופציה חדשה של הטסה. בחלוף שלוש שנים, אנו כיום מתחילים להרגיש דרישה לפתרונות מוכללים – לא רחפן עולה-מצלם-יורד".

ההתקדמות בתחום, סיים פת-אל, היא "לא ביישום, של מה עושים עם רחפן – אלא יותר קונספטואלית. אנשים הבינו את הפוטנציאל הגלום ברחפנים. אלא, שלצערי, אין יישום מספיק בשטח, מדובר בתהליך. יש לרחפנים עוד זירות פעולה רבות שטרם מומשו – תחנות משטרה ורשויות מקומיות הן רק שתי דוגמאות לכך – ועדיין, זה לא קורה מספיק".

איל רגב, סמנכ''ל מחקר ופיתוח, ParaZero. צילום: יניב פאר

איל רגב, סמנכ"ל מחקר ופיתוח, ParaZero. צילום: יניב פאר

איל רגב, סמנכ"ל מחקר ופיתוח, ParaZero, אמר כי "תחום הרחפנים כולל בתוכו שלוש מהפכות. האחת, יכולת המראה ונחיתה אנכיות. השניה, מהפכה ברמה הטכנולוגית של מערכות בעלות הנעה חשמלית, קלות משקל ונוחות לשימוש. כעת, זול וקל להביט מלמעלה על העולם. השלישית – מהפכה בהקשר של עולם הסלולר, של מוצר עם ג'אדטים ויכולות קישוריות. זה מה שמבדיל את הרחפנים מעולם התעופה הישן".

עוד לפני עשור, ציין רגב, "דיברתי על הפוטנציאל של מגוון היישומים שניתן לחבר לרחפנים. הרעיונות רבים, יהיו עוד רעיונות, הבשלות הטכנולוגית הולכת וגדלה".

לדבריו, "החסמים הם לא בטכנולוגיה של הרחפנים – אלא דווקא בתחום של ניהול תעבורה, רגולציה והצורך בעמידה בתקני בטיחות".

"כל התחום, אט אט, יצטרך לפעול בהלימה לתקנות הרגולטור", סיכם פת-אל. "אנו מפתחים מערכות ורוצים שהרחפנים לא יפלו על ראש אלה ההולכים ברחוב. בעבר, ישראל כבר פעלה בתחום, אך בשל תסכול וחוסר אמונה – פספסנו את התחום של הפלטפורמה. אבל בתחום היישומים והיכולת 'להתלבש' על הפלטפורמה – יש לנו יכולות. החסמים אשר מונעים את מיצוי התחום הם בטיחות וניהול תעבורה בכמויות כלים מסיביות. כאשר התעשייה בתחום הרחפנים תתבסס, זה ייצור שינוי חברתי עצום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים