רד-האט תסייע לבית החולים לילדים בבוסטון בעיבוד תמונות רפואיות

שירות אינטגרציית המחקר Chris יקצר את הזמן הנדרש לניתוח תמונות רפואיות ויגביר שיתוף פעולה ברחבי בית החולים לקבלה מהירה יותר של החלטות קריטיות

13/05/2018 11:39
כריס רייט, סגן נשיא וה-CTO של רד-האט. צילום: פלי הנמר

בכנס השנתי ה-14 של רד-האט (Red Hat) שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו עם שיא של מעל 8,000 משתתפים, השתתפו נציגים מסך ה-200 העובדים בסניף הישראלי בניהולו של דן טולדנו ומעבדות המחקר בראשותה של מיקי קנת וכן נציגי לקוחות כמו אמדוקס, בנק הפועלים, סייברארק, אינטל (Intel), מטריקס, STKI ועוד.

במליאת היום השלישי, רד-האט הודיעה על שיתוף פעולה עם בית החולים לילדים בבוסטון (Boston Children's Hospital), להטמעת שירות אינטגרציות המחקר ChRIS – פלטפורמת עיבוד תמונות רפואיות מבוססת Web שפותחה בשימוש בטכנולוגיות רד-האט, ב-MOC (ר"ת Massachusetts Open Cloud). הפלטפורמה מספקת ממשק משתמש מבוזר שתוכנן לאפשר שת"פ בזמן אמת בין רופאים ואנשי טכנולוגיה ברחבי העולם.

רד האט ובית החולים לילדים בבוסטון מסייעים בעיבוד תמונות רפואיות. צילום: פלי הנמר

רד האט ובית החולים לילדים בבוסטון מסייעים בעיבוד תמונות רפואיות. צילום: פלי הנמר

בתרחישים רפואיים קריטיים זמן שווה חיים. התוצאה של המתנה במשך שעות לסריקת תמונות רפואיות, שיתופן וניתוחן, יכולה להיות ההבדל בין חיי מטופל למותו. עיבוד תמונה מהיר יותר והיכולת לשתף נתונים קריטיים בזמן אמת, יכולים להוביל לאבחונים מהירים יותר ומדויקים יותר ולסייע בשיפור תוצאות עבור מטופלים.

כדי לספק פלטפורמת שת"פ מרכזית שתהיה פתוחה לקהילת הדימות הרפואי הגלובלית, בנה בית החולים לילדים בבוסטון את ChRIS בשימוש במגוון טכנולוגיות קוד פתוח של רד-האט, המאפשרות ארכיטקטורת ענן היברידי גמישה ופתוחה, שתוכננה עבור אג'יליות והתרחבות.

טכנולוגיות אלה כוללות:

  • Red Hat Enterprise Linux – פלטפורמת Linux המובילה בעולם, שמספקת הפצת Linux סקלאבילית, מאובטחת ונתמכת, ומשמשת להאצת יחידות עיבוד הגרפיקה (GPU) שפועלות ב-MOC.
  • Red Hat OpenShift Container Platform – פלטפורמת יישומי קונטיינר של רד-האט, המשמשת כחלק מהפתרון עבור ניהול מחזור חיי היישום, ומקלה לבנות, להטמיע ולהרחיב יישומים עבור דימות, אנליטיקה ואבחונים, עם שימוש בקונטיינרי Linux בליבת OpenShift. פלטפורמת ChRIS עובדת על Red Hat OpenStack Platform, מאפשרת את גמישות השימוש במסגרות יישומים ותהליכי זמן ריצה מוטי-ענן (cloud-native) ברחבי ה-MOC.
  • Red Hat OpenStack Platform – תשתית ענן-כשירות (IaaS) אג'ילית של רד-האט, הינה הבסיס עבור מערכי המחשוב הסקלאבילי של MOC. הפלטפורמה גם מסייעת לספק האצת GPU תוך עמידה בהתקני האבטחה המובנים של OpenStack.
  • Red Hat Cloud Forms ו-Red Hat Ansible Automation – מזינים גישה משולבת של ניהול ענן היברידי, בעוד Ansible מספקת מנוע לאוטומציית IT רחבה וללא סוכן בנקודות קצה. ביחד מסייעות הטכנולוגיות לבית החולים לנהל טוב יותר את פתרון ChRIS, לפשט ניהול שירות ומדיניות ולהוסיף אוטומציה כדי לשמור על פעולה יעילה של משימות שגרתיות.
  • Red Hat Ceph Storage – פתרון האחסון הפתוח והסקלאבילי של רד-האט עבור עומסי עבודה מודרניים, עוזר ל-MOC לספק אחסון ענן מהיר ויעיל בהיקפים גדולים.

ChRIS מספק דרך סטנדרטית של פריסת יישומי דימות, המפחיתה את המחסומים הקיימים כיום בין מפתחים של יישומים אלה והמשתמשים שצריכים לגשת אליהם במהירות.

מאחר ש-ChRIS רץ על Red Hat OpenShift המוטמעת על Red Hat OpenStack Platform, מגיעים קונטיינרי יישומים הבנויים עבור ChRIS ארוזים מראש עם כל הספריות הנדרשות. הדבר מאפשר למשתמשים להתקין במהירות אפליקציות ולהשתמש בהן בדרך מתואמת בתוך הפלטפורמה. רד-האט מסייעת בכתיבת קוד והנחיה לפיתוח של פלטפורמת ChRIS.

פרויקט MOC מצרף יחד כישרונות וטכנולוגיות ממגוון ארגוני אקדמיה, ממשל, ארגונים ללא מטרות רווח וגופי תעשיה, כדי ליצור באופן שיתופי ענן ציבורי פתוח ברמת ייצור קריטי. הפרויקט הוא חזית המחקר והפיתוח, בו רד-האט תומכת ומסייעת בעבודה רציפה עם הקבוצה. רד-האט תומכת גם במגמות עתידיות בגידול של פלטפורמת ChRIS עם התפשטותה לענן והתפתחותה לפלטפורמת מחקר מדעי בין-תחומי, אותה מציעים ה-MOC ובית החולים לילדים בבוסטון לבתי חולים ומכוני מחקר אחרים בבוסטון ומחוצה לה.

רד-האט שותפה למשימה של MOC ובית החולים לילדים בבוסטון, ליצור את הפתרונות הטובים ביותר לבעיות אמיתיות, ולשתף אותם עם הקהילה הרחבה לשימוש כללי. תרבות רד-האט והטכנולוגיה שלה הוכחו כמתאימות באופן טבעי לפרויקט. רד-האט מחויבת לסייע ל-ChRIS להתרחב תוך עזרה לענן הפתוח MOC לחזק את מעמדו כבחירת מחשוב ענן מובילה עבור מחקר בצפון מזרח ארצות הברית.

הפיתוח החדשני בקונטיינרים עם Red Hat OpenShift Container Platform. צילום: פלי הנמר

הפיתוח החדשני בקונטיינרים עם Red Hat OpenShift Container Platform. צילום: פלי הנמר

עם יסודות שנבנו על טכנולוגיה פתוחה, צוותי בית החולים לילדים בבוסטון ו-MOC מחויבים לשמור על מערכי הנתונים הפתוחים שנוצרו על ידי ChRIS, כך שיהיו פתוחים לכל עבור חדשנות נוספת בתחום רפואת ילדים.

פרופ' פי. אלן גרנט מבית החולים לילדים בבוסטון, אמרה כי "שיתוף הפעולה עם רד-האט היה טבעי ביותר. שני הגופים נחשבים למובילים בתחומיהם ושותפים למטרה של יצירת פתרונות טכנולוגיה פתוחים המסייעים לרופאים בקבלת החלטות העשויות להציל חיים. עם טכנולוגיית רד-האט אנו מסוגלים ליצור פלטפורמה פתוחה, סקלאבילית וניתנת לשיתוף, שמקצרת את הזמן שנדרש לניתוח תמונות רפואיות חשובות משעות לדקות".

כריס רייט, סגן נשיא וה-CTO  של רד-האט, אמר כי "כאשר מדובר בפריצות דרך בטכנולוגיה רפואית, לא מספיק שתהיה פלטפורמה פתוחה, אלא גם כזו שמסוגלת לארח ולנהל מערכים עצומים של נתונים, תוך מתן אפשרות לחוקרים להריץ עומסי עבודה עתירי מחשוב. שיתוף הפעולה ב-ChRIS עם אוניברסיטת בוסטון וענן ה-MOC בפרויקט, מתאים לרד-האט באופן מושלם, מאחר שמודל זה מראה כיצד שיתוף פעולה במחשוב ענן יכול להניע  חדשנות מעבר ל-IT ארגוני מסורתי בלבד. חדשנות פתוחה יכולה לשנות במהירות את פני הרפואה המודרנית, ורד-האט גאה להיות חלק ממאמץ זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים