לחץ דמוקרטי בקונגרס האמריקני להחזרת חוק ניטרליות הרשת

ה-FCC ו-אג'יט פאי שמונה להנהיג את הארגון לאחר כניסת טראמפ לכס הנשיאות, לא יאהבו את זה כנראה ● לחצים פוליטיים עשויים לגרום למחוקקים להצביע ולהחזיר את תקנות ניטרליות הרשת, שאותם הסיר ראש רשות התקשורת הפדרלית בתחילת כהונתו

ניטרליות הרשת. אילוסטרציה: digitalista/BigStock

הקונגרס האמריקני יצביע בשבוע הבא על השאלה האם להחזיר את תקנות ניטרליות הרשת אל כנן. לחץ דמוקרטי מאסיבי עשוי להביא להצלחה בביטול הביטול.

יותר מתריסר סנטורים דמוקרטים, בראשותו של אד מארקי – איש המפלגה הדמוקרטית, המכהן כסנאטור מטעם מדינת מסצ'וסטס מאז שנת 2013 – הגישו אתמול (ד') עתירה בכדי לגרום לכך שההצבעה תתבצע תחת חוק ביקורת הקונגרס, המכונה CRA (ר"ת Congressional Review Act), שהוא כלל המאפשר לקונגרס לבטל החלטות שהתקבלו על ידי סוכנויות ממשלתיות.

"זהו המאבק על האינטרנט", אמר מארקי לתקשורת, וטען כי המהלך יחזיר נייטרליות רשתית חזקה "בחזרה על הספרים".

בסוף 2017, ובעקבות כניסתו של הנשיא דונלד טראמפ וחילופי הגברי שהגיעו איתו, נוצר שינוי במאזן הכוחות הפוליטיים ברשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC (ר"ת Federal Communications Commission) וזה הביא לביטולם של חוקי ניטרליות הרשת, שנכנסו לתוקף בימי הנשיא ברק אובמה, בשנת 2015.

תקנות ניטרליות הרשת אסרו על חברות הכבלים והטלקום לחסום או להאט כל אתר או אפליקציה. הן גם אסרו על ספקיות הפס הרחב להוציא לפועל עסקות מיוחדות שיקנו לאתרים או ליישומים מסוימים עדיפות על פני אחרים. מטרת התקנות הייתה פשוטה: לדאוג לאיזון ובקרה על קצבי החיבור, ההעלאה וההורדה באינטרנט.

התקנות – חונקות חדשנות והשקעה בפס רחב?

אלא שטראמפ הרפובליקני ואנשיו ברשות, כשהמשמעותי ביותר ביניהם הוא אג'יט פאי, ראש ה-FCC, האמינו שתקנות אלה מסרסות את התחרות החופשית בשוק ופעלו לביטולן. פאי, שהצביע נגד הכללים ב-2015, תיאר את התקנות ככאלה שהציבו את ספקיות הפס הרחב תחת הפיקוח המחמיר ביותר, שלדבריו הביא את הממשל האמריקני להיות גורם שמבצע "ניהול מיקרו של האינטרנט". הוא וחברות הפס הרחב טענו כי התקנות חונקות חדשנות והשקעות ברשתות פס רחב.

"מה הביא לפיתוח המדהים של האינטרנט? בוודאי שלא רגולציה ממשלתית כבדה", אמר פאי במהלך המאבק לביטול התקנות והוסיף כי "לא הייתה כל בעיה לפתור. האינטרנט לא היה שבור ב-2015, לא חיינו בדיסטופיה דיגיטלית. הגיע הזמן שנספק גישה מהירה, טובה וזולה יותר לאינטרנט לכל האמריקנים".

העתירה שהוגשה אתמול פירושה שהקונגרס כולו – הסנאט ובית הנבחרים – ישקלו את המהלך מחדש. כוחות פוליטיים שונים ימשכו את הדברים כל אחד לכיוונו ולא ידוע כרגע האם יש לביטול סיכויים ריאליים להתקבל. אם העתירה תעבור, היא עדיין תצטרך לעבור דרך הנשיא טראמפ.

למרות ההתנגדות שצפויה למהלך של הדמוקרטים, מארקי הביע תקווה לסיכויים לטווח ארוך של הצעת החוק, וציין כי לבית הנבחרים יש עוד זמן עד לסוף השנה להצביע על הנושא.

"כשנעביר את זה בסנאט, כשנעביר אותה (את העתירה – ג"פ) בבית הנבחרים, כשברור שהאלקטורטים עומדים ב-86% לטובת הנושא הזה, תהיה לנו סערה פוליטית בכל הארץ אם הנשיא טראמפ יודיע שהוא הולך להטיל וטו על ההגנות הללו, להחליף אותן במה שהוא שום דבר בעצם", אמר מארקי ל-CNN.

אתרי אינטרנט שונים תמכו בעבר ותומכים גם כיום בתקנות. חלק מהם, כמו למשל האתרים Consumer Reports ו-Etsy, פרסמו התרעות אדומות, שנועדו לתמיכה בהחזרת ניטרליות הרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים