גיוס המונים: גם גאווה זקוקה לתומכים

התא הגאה של חדרה משתמש באמצעים טכנולוגיים רבים - כולל בדף פייסבוק ובהשקת פרויקט גיוס המונים - כדי להצעיד ברחובות העיר את בני הקהילה הלהט"בית שבה ואת תומכיהם ● ויש גם תשורות נאות

מימין: שובל חכמון, גיל אמיר ונוגה אוזן, רכזי התא הגאה בחדרה. צילום: עומרי שטיין

מימון המונים הוא כבר מזמן לא רק אמצעי שנועד לקדם פרויקטים מסחריים. ארגונים ויחידים משתמשים בשיטה הזו גם לקידום מטרות חברתיות שונות. דוגמה לכך היא קמפיין למימון קיומו של מצעד הגאווה שצפוי להיערך בחודש יולי בחדרה, שעלה באחרונה להדסטארט (Headstart).

את המיזם העלה התא הגאה בחדרה – קבוצת פעילים חברתיים שדואגים לעשייה הלהט"בית בעיר, החל מאירועים חברתיים כמו ערבי שירה ופואטרי סלאם ועד לתכני חינוך בבתי ספר, בתנועות נוער ובעירייה. השאיפה הגדולה שלהם היא הקמת מרכז גאה בעיר, כמו זה שיש בתל אביב.

ככלל, כשחושבים על מצעד הגאווה, או על להט"בים בישראל, האסוציאציה הראשונה היא תל אביב – העיר הפתוחה והמקבלת, שבה בני זוג מאותו המין שהולכים יד ביד ברחוב הם לא מראה נדיר. אלא שבמקומות אחרים המצב לא תמיד כזה, וגם במספר ערים אחרות בארץ יש מצעדי גאווה. חדרה היא אחת מהן.

אם הקמפיין יצליח, תהיה זו השנה הרביעית שבה התא הגאה בחדרה מוביל מצעד גאווה בעיר, וזאת בלי סיוע כספי מכל גורם עירוני. בשנים הקודמות צעדו במצעד כ-300 משתתפים, והשנה התא לא מתבייש להצהיר כי השאיפה היא ש-"מספר התומכים והצועדים יגדל וישים את קהילת הלהט"ב בעיר במקום הראוי לה ולא בשולי העיר".

עוד כותבים המארגנים בדף הפרויקט ש-"במשך שנים הייתה שתיקה סביב קהילת הלהט"ב בחדרה. כמעט כל להט"ב שגדל בעיר הזאת הרגיש צורך להתבייש, להחביא ולהסתיר את זהותו. במשך שנים, אנשים רבים מהקהילה בחרו לעזוב את העיר משום שהרגישו שאין מקום לזהותם כאן. בהפקת מצעד זה אנחנו רוצות ורוצים לשים את קהילת הלהט"ב בחדרה במקום הראוי לה, שיותר ויותר אנשים ירגישו שיש להם מקום להיות מי שהם בבית שלהם, בלי צורך לחפש בית אחר, לשבור את השתיקה שיש סביב הקהילה הגאה בעיר ולהביא את הגאווה לחדרה!"

"המטרה: להפיק מצעד בעזרת הציבור"

הסכום שאותו מבקשים המארגנים לגייס צנוע למדי – 8,000 שקלים, ועד כה, 43 ימים לפני סיום הקמפיין, הם השיגו כבר יותר מ-50% מהסכום – בתוך זמן קצר. מכאן שהסיכוי שלהם לעבור את סכום היעד גבוה. סכומי התמיכה המוצעים נעים בין 30 ל-500 שקלים, בתמורה לשלל תשורות, שחלקן מוצלחות ומפתות בהחלט.

שובל סלונדריה חכמון, משיק קמפיין הגיוס ואחד משלושת רכזי התא, סיפר כי זו הפעם השנייה שבה התא מגייס כסף למצעד בעיר באמצעות אתר מימון ההמונים. "גם לפני שנתיים העלינו קמפיין גיוס בהאדסטארט והלך ממש מוצלח. אפילו עברנו את היעד, שזה היה מעולה. לכן, גם השנה פתחנו את הפרויקט, כשהמטרה שלנו היא להצליח להפיק מצעד בעזרת הציבור, בתקווה לאפשר ליותר אנשים לתמוך".

לדבריו, "ככל שנצליח לגייס יותר כספים מיותר תומכים, כך האירוע יכול להיות יותר גדול". למה בדיוק ישמש הכסף שיגויס? סלונדריה חכמון אמר ש-"המצעד מחולק לשני חלקים: בהתחלה הצעידה, ולצורך כך נזדקק לשלטים, מגאפונים וכדומה, ובחלק השני הפנינג גדול עם זמרים, מופעי דראג, דוכנים ועוד, שגם הוא דורש תקציב. העניין הכספי משחק פה תפקיד ומטרתו לאפשר לנו להציע דברים לקהל, למשל במה או הגברה יותר טובות, או אמנים יותר מפורסמים".

הוא ציין כי "אנחנו רוצים בנוסף להריץ קמפיין פרסום ממומן דרך פייסבוק (Facebook) ואינסטגרם (Instagram), שזה משהו שלא עשינו בשנים קודמות. ככל שדבר קיום המצעד יופץ יותר וידעו שיש כזה דבר בפריפריה כמו חדרה, כך הנראות הלהט"בית תגדל והבשורה תגיע ליותר אנשים שצריכים את זה – למשל לנער בן 12 שנמצא בארון ולא העז עד כה לצאת. זה יחזק את הקהילה ויגביר את הגאווה".

לשאלה מה יעשו עם הכסף אם יעברו בהרבה את היעד של הגיוס הבטיח סלונדריה חכמון ש-"מה שיגויס יושקע כמה שניתן במצעד עצמו, וככל שתהיה יותר תמיכה נפעל בערוצים יותר גדולים. אם יהיו עודפים רציניים, נשקיע את הכסף באירועי גאווה נוספים שאנחנו מתכננים בעיר".

המצעד ייערך ביום ו', ה-13 ביולי, והפרטים על המסלול וההגעה אליו יפורסמו בקרוב בדף הפייסבוק של התא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים