רשות המסים מעמיקה את האכיפה נגד חברות הביטקוין

הרשות מבצעת סדרה של פעילויות, בעיקר מודיעיניות, כלפי חברות ובודדים שעוסקים במסחר במטבעות וירטואליים, על מנת לוודא שהם מעבירים אליה דיווחים כנדרש ובהתאם לחוזר שהוציאה בפברואר

רשות המסים

רשות המסים העמיקה בשבועות האחרונים את פעילות האכיפה שהיא מבצעת בקרב חברות ובודדים שעוסקים במטבעות וירטואליים, מה שמכונה חברות הביטקוין. זאת, בעקבות כללי הרגולציה על המטבעות הללו, שהרשות פרסמה בפברואר האחרון.

ברשות אומרים ש-"הפעילות שאנחנו מבצעים בקרב אלה שעושים עסקות במטבעות וירטואליים היא יישום של המדיניות שלנו".

פעילות זו החלה עוד לפני שהיא פרסמה בפברואר את החוזר שלה. במסגרתה נפתחו תיקים רבים לגורמים שמבצעים עסקות במטבעות וירטואליים, ומנהלי הרשות הצליחו להבין יותר את המכניזם ואת הדינמיקה של המסחר בהם, כמו גם את הדרכים שבהן נעשות אותן עסקות.

יצוין שמאחר שהמסחר במטבעות וירטואליים הוא דבר חדש יחסית, חלק גדול מהזמן מקדיש הרגולטור לפעילות מודיעינית, כדי לגלות גורמים שפעילים בשוק המטבעות הווירטואליים אך לא מדווחים על כך לרשויות המס.

החוזר שפרסמה הרשות בפברואר קובע שהביטקוין, האת'ריום ודומיהם אינם מטבעות כמו שקל, דולר, יורו או כל מטבע פיזי אחר, אלא נכסים, כלומר – רכוש. לכן, מי שמחזיק בידיו מטבעות קריפטוגרפיים ומוכר אותם, אולם פעילותו לא מגיעה לכדי עסק, כמשמעותו בחוק, יחויב במס רווח הון בגין עליית ערכו, בשיעור של עד 25%. לעומת זאת, מי שסוחר בהם ו/או כורה אותם – דבר שבעיני הרשות משול לעסק – יחויב במס הכנסה כמו כל עסק אחר.

הרשות קבעה במסמך גם את כללי מיסוי מע"מ של המטבעות הללו והפעילות באמצעותם. המטבעות הווירטואליים מוגדרים על ידה כ-"נכסים בלתי מוחשיים" ומי שעושה בהם שימוש לצרכי השקעה בלבד לא יהיה חייב במס ערך מוסף. לעומת זאת, עוסק שמקבל את התקבולים שלו במטבעות וירטואליים יחויב במע"מ בהתאם לפעילותו העסקית בתחום ויסווג כמוסד כספי, אם הדבר מגיע לכדי עסק, כקבוע בחוק. מי שעוסק בכריית מטבעות וירטואליים יוגדר כעוסק לצרכי מע"מ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים