וואווי ו-ZTE – סיכון בלתי מתקבל על הדעת לצבא האמריקני

מדובר בהחלטה חדשה יחסית של משרד ההגנה האמריקני, והיא נובעת מכך שלפי המשרד מכשירים אלו מסכנים את החיילים והמשימות שהם צריכים לבצע

לא מתקשרים. אילוסטרציה: Alexander Smulskiy/BigStock

חברות שמחזיקות בחנויות בבסיסים של הצבא האמריקני או מבצעות מכירות מיוחדות כאלו או אחרות, לא יוכלו יותר להציע במסגרת הזו מכשירים של וואווי (Huawei) או ZTE.

מדובר בהחלטה חדשה יחסית של משרד ההגנה האמריקני, והיא נובעת מכך שלפי המשרד מכשירים אלו מהווים "סיכון בלתי מתקבל על הדעת" עבור החיילים והמשימות שהם צריכים לבצע.

מדובר, אם רוצים, בהמשך המאבק הממשלתי של סין בחברות הטלפוניה הסיניות. ZTE אולי אינה נחשבת ליצרנית טלפונים גדולה במיוחד, אבל היא מהבודדות שהצליחו לחדור לשוק האמריקני.

וואווי, השלישית בגודלה בשוק הטלפונים רק נזכיר, ניסתה את כוחה בשנים האחרונות אך בסופו של דבר הרימה כנראה ידיים אחרי שארגוני מודיעין וחברי קונגרס קבעו שכנראה היא כוללת במכשירים שלה רוגלות לטובת הממשל הסיני – שבהקשר של החיילים, לדוגמה, יכולות לשדר לו את המיקום של כל משתמש ומשתמש.

חיילים אמריקנים שרכשו כבר מכשירים של שתי החברות, יכולים – לפחות בינתיים – להמשיך ולהשתמש בהם למרות שמשרד ההגנה מציע להם שלא לעשות זאת.

"המוצרים של וואווי נמכרים ביותר מ-170 מדינות ברחבי העולם ועומדים בתקנים הגבוהים ביותר של אבטחה, פרטיות והנדסה בכל מדינה שבה אנחנו פועלים גלובלית, כולל בארצות הברית. אנחנו נשארים מחויבים לפתיחות ושקיפות בכל מה שאנחנו עושים ואנחנו אומרים במפורש כי אף ממשלה לא ביקשה מאתנו אף פעם לסכן את הביטחון ואת היושרה של המכשירים שלנו", מסר דובר של החברה לאתר The Verge.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים