"הטרנספורמציה היא לא רק הנורמלי – אלא מחויב המציאות החדש"

ארגונים צריכים לאמץ לא רק את הטרנספורציה הדיגיטלית, אלא מעבר בתחומים נוספים: ב-IT, בכוח העבודה ובאבטחה, אמר מייקל דל, נשיא ומנכ"ל דל טכנולוגיות, בכנס השנתי של החברה

מייקל דל, נשיא ומנכ"ל דל טכנולוגיות, בכנס בלאס וגאס. צילום: יח"צ

יותר מ-14 אלף משתתפים מ-129 מדינות בעולם, 4,000 שותפים, למעלה מ-300 עיתונאים ואנליסטים ו-1,500 מומחים בתחומים השונים משתתפים בימים אלה ב-Dell Technologies World 2018, אחד הכנסים הגדולים בתעשיית ההיי-טק. בנוסף, 35 אלף אנשים נרשמו לצפייה בתכני הווידיאו של הכנס.

מייקל דל, נשיא ומנכ"ל דל טכנולוגיות, פתח את הכנס. "הטכנולוגיה היא הגורם המניע את התקדמות האנושית בכל פינה בעולם", אמר דל. "היא פותרת את האתגרים הגדולים ביותר שלנו, וכיום אנחנו מתקדמים מהר יותר מאשר אי פעם בעבר".

קצת יותר משנה לאחר שהוקמה חברת הטכנולוגיה הפרטית הגדולה בעולם, בעקבות רכישות בסך כולל של 67 מיליארד דולר, זוהי השנה הראשונה שבה כל שבעת המותגים של דל טכנולוגיות – Dell, Dell EMC, Pivotal, RSA, Secureworks, Virtustream ו-VMware – שולבו לאירוע אחד גדול, שמתקיים במלון The Venetian בלאס וגאס, תחת הסיסמה Make it Real. הכנס מתמקד בהצגת כלל עסקיה של החברה ובאפשרויות שהיא נותנת לארגונים לביצוע טרנספורמציה דיגיטלית מקצה לקצה.

לדברי דל, ארגונים צריכים לאמץ לא רק את הטרנספורציה הדיגיטלית, אלא גם טרנספורמציה בתחומים נוספים: ב-IT, בכוח העבודה ובאבטחה. "אין זה רק הנורמלי החדש, אלא מחויב המציאות החדש", אמר.

לפי מחקר שערכה החברה, ושדל ציטט אותו בדבריו על במת המליאה, ארגונים מאוחדים בדעתם בצורך לבצע טרנספורמציה כוללת, אך במקביל עולים אתגרים שמציבים מחסומים בפני ביצוע השינוי הדיגיטלי הזה. המחקר, שבוצע בקרב 3,800 מובילי תעשייה ב-17 מדינות, מעלה שרק 27% מהנשאלים מאמינים שהארגונים שבהם הם מועסקים מובילים את הדרך בהיבט של שילוב הדיגיטל בכל תחומי הפעילות שלהם. 61% מהמנהלים סבורים שהעדר חזון ואסטרטגיה דיגיטליים מהווה אחד המחסומים בדרך אל השינוי.

החזון של מייקל דל – ואיך מממשים אותו?

"עבורי, הרגע הזה מציין 34 שנים של עשייה ותקוותי היא שנחלוק פה יותר מטכנולוגיה, מומחיות ומוצרים", אמר דל למשתתפי הכנס. "אנחנו חולקים חזון – חזון של עתיד שיהיה טוב יותר מההווה. חזון של טכנולוגיה שמניעה את ההתקדמות האנושית. אני שואף לכך שהכנס הזה יהיה פלטפורמה לכל מה שאפשרי, תצוגה של הדרכים השונות שאתם משתמשים בהן כדי לשנות את העולם".

דל הדגיש בדבריו כמה נושאים, שיאפשרו מימוש את החזון:

ענן מוגדר תוכנה הוא לא התחום הבלעדי של הענן הציבורי – "מרבית הלקוחות מתחילים להבין שהענן הוא לא מקום, אלא דרך לעשות IT, כשהכל הוא מוגדר תוכנה והתשתית היא הבסיס", אמר. "השאלה כאן היא לא ענן ציבורי מול ענן פרטי, אלא האם יש תשובה לכל העומסים. בעזרת מחשוב, אחסון, רישות ואבטחה מוגדרי תוכנה ניתן לבצע אוטומציה ולשפר את הגמישות. לא מדובר על ענן ציבורי בלבד. אוטומציה של תשתית מודרנית גם יוצרת מערכות היפר-יעילות בחצרות הלקוח, בייחוד עבור עומסים צפויים שניתנים לחיזוי, שעבור רוב הארגונים מהווים כ-85% עד 90%. אנחנו עובדים כדי להבטיח שארגונים יוכלו להריץ את עומסי העבודה בכל סביבת ענן".

העתיד טמון בדטה סנטרים מוגדרי תוכנה – דל ציין שמוצרים רבים של החברה מתוכננים לתמוך בענן פרטי או היברידי ובכל סביבות הענן המרכזיות הקיימות – AWS, Azure והעננים של יבמ (IBM) וגוגל (Google). "אנחנו מחדשים את המוצרים גם כדי להבטיח שהמעבר של הנתונים בענן היברידי או בסביבה רב עננית יהיה בטוח בעזרת וירטואליזציה והגדרות תוכנה של הרשת. זהו לחלוטין גורם שמשנה את כללי המשחק", הוסיף.

לנתונים יש ערך גדול יותר מאשר ליישומים – "אם הבינה המלאכותית היא הטיל, הנתונים הם הדלק שלו. אם ארגון ידע כיצד להשתמש בהם, תוך לימוד והסקת מסקנות, הנתונים יהפכו לנכס היקר ביותר שלו – אפילו יותר מאשר היישומים שלו. החדשות הגדולות בקשר לנתונים הן שיהיו טונות מהם, עם התפתחות האינטרנט של הדברים. בנוסף, בשל ההתפוצצות של ה-IoT, גם סיכוני האבטחה גוברים. לכן, אנחנו משקיעים הרבה מחשבה כיצד לאבטחה את העולם החדש המחובר הזה. אנחנו גם זקוקים ליותר אחסון וכוח מחשוב, כמו גם לתשתית מותאמת לבינה מלאכותית – ולא רק לענן, אלא גם לקצה", אמר דל.

אסטרטגיה טכנולוגית היא האסטרטגיה העסקית – הוא ציין כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית פרצה לתודעת הציבור. כל לקוח שאני פוגש מדמיין כיצד להשתמש בטכנולוגיה בכל היבט תפעולי כדי להניע צמיחה, מודלים עסקיים חדשים, יחסים עם לקוחות ומוצרים ושירותים חדשים. הטכנולוגיה נמצאת בראש סדר היום של מובילים בתעשייה, בכל מקום, וגם ברמת הניהול. כיום, אסטרטגיה טכנולוגית היא האסטרטגיה העסקית. כולנו – חנונים, מהנדסים, מומחים – אנחנו בלב העשייה, אנחנו 'כוכבי הרוק' שמצויים באור הזרקורים".

הכותבת היא אורחת החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים