עץ ירוק מפלסטיק? תלוי את מי שואלים

חשבתם איך יהיה לעבוד במשרד שכולו עיצוב ביתי ושליו בשילוב עץ חי טבעי רם צמרת? עובדי Fyber בהחלט יוכלו לספר לכם על חוויה שכזו

30/04/2018 14:12
HiTechStyle

בשנים האחרונות משקיעות חברות ההיי-טק משאבים מרובים בעיצוב המשרדים וחללי העבודה שלהם, כך ש-"יעשו חשק לעבוד".

לרובנו משמש מקום העבודה כבית שני, ועבור חלקנו אף בית ראשון. אנחנו מבלים בו שעות ארוכות, אוכלים בו, חושבים, יוצרים, סוערים, וגם קושרים בו קשרים חברתיים משמעותיים. כשמבט במשרד נוטף סטייל מעלה חיוך בבוקר, קל יותר להניע את היום בחדוות יצירה.

עץ חי הגדול מסוגו בבניין משרדים

חברת ההיי-טק Fyber, אחת מהמובילות בעולם בתחום האד-טק, אשר רכשה לפני כשנה את Inneractive הישראלית בסכום של 86 מיליון דולר – ממשיכה להתרחב.

נהנים בשמש. Fyber. צילום: איריס פולישוק

נהנים בשמש. Fyber. צילום: איריס פולישוק

החברה מפתחת טכנולוגיות לפרסום מודעות וידיאו במובייל, אשר עוזרת למפתחי אפליקציות למקסם את ההכנסות שלהם ומגיעה ליותר ממיליארד משתמשים ייחודיים בחודש ביותר מ-180 מדינות.

Fyber המשולבת נסחרת בבורסה בפרנקפורט ויש לה משרדים בברלין, תל אביב, ניו יורק, סן פרנסיסקו, לונדון ובייג׳ינג. לאחרונה השלימה הליך מיזוג של מספר חברות, ועם השלמת מיזוגן השיקה את משרדיה המעוצבים החדשים בפתח תקווה, הגדולים מבין משרדי החברה בעולם.

המשרדים, בהם הושקעו כ-10 מיליון שקלים, מתפרשים על פני 2,500 מ"ר בארבע קומות בבניין "אינטרגרין 2" החדש שבעיר. הבניין תוכנן על ידי פרייס אדריכלים בעיצובו של מעוז פרייס, והמשרדים עוצבו על ידי סטודיו סמואלוב בניהולו של יובל סמואלוב.

אלמנטים של ביתיות. Fyber. צילום: איריס פולישוק

אלמנטים של ביתיות. Fyber. צילום: איריס פולישוק

המשרדים החדשים מכילים אלמנטים של ביתיות, משפחתיות, טבע ושלווה, כולל עץ חי – הגדול מסוגו שהוכנס לתוך בניין משרדים – שמתפרש על פני גובה של כחמישה מטרים. המרפסת בגג הבניין מלאה בגרפיטי אומנותי, וחדרי השקט/שיחות הטלפון עוצבו בסגנון משחקים מהניינטיז.

מנכ"ל Fyber וממייסדי Inneractive, זיו אלול, מציין כי "המשרדים החדשים בישראל הם סנונית ראשונה להרחבת משרדי החברה בברלין ובסן פרנסיסקו. ההשקעה במשרדים החדשים נועדה לספק לעובדים סביבת עבודה נוחה, נגישה וחווייתית ולהוות בסיס לקליטת עשרות עובדים שיהוו את חוד החנית הטכנולוגי של Fyber בעולם".

זיו אלול, מנכ"ל Fyber וממייסדי Inneractive. צילום: יח"צ

זיו אלול, מנכ"ל Fyber וממייסדי Inneractive. צילום: יח"צ

לדבריו, "המשרדים נבנו ועוצבו ברוח ה-DNA  של החברה, שכוללת ביתיות, משפחתיות, חיבור לטבע, שקיפות, דינאמיות וטכנולוגיה מתקדמת,  מתוך רצון לשמור על  הייחודיות שלנו על אף המעבר מחברת  סטארט-אפ לרמת ה-Corporate".

סטודיו סמואלוב מבצע פרויקטים ברחבי הארץ והעולם, תחת הכותרת "עיצוב חווית משתמש", ומתמחה בעיצוב חללים מסחריים וחללי עבודה. סמואלוב, העומד בראשו הוא בוגר תואר שני באוניברסיטת סנט מרטינס בלונדון, ובעל תואר בפילוסופיה. בעבודותיו הוא משלב בין פילוסופיה לבין עיצוב פנים, ומספר את הסיפור של החברה או המותג דרך עיצוב החלל.

ירוק בעיניים. Fyber. צילום: איריס פולישוק

ירוק בעיניים. Fyber. צילום: איריס פולישוק

סמואלוב מסביר כי "החתירה לפשטות היא המגמה הדומיננטית ביותר מבין שלל הכוחות המשפיעים על העיצוב בעולם כיום. פשטות במובן של יצירת זיקה ברורה בין הפונקציה של החלל לבין החומר ממנו הוא עשוי, הצורה וכמובן המחיר".

החיים פשוטים והעיצוב פשוט- ואישי

"החיים לא מסובכים – אנחנו מסובכים", אמר אוסקר וויילד בניסוח אלגנטי אופייני והמשיך, "החיים פשוטים, והדבר הפשוט הוא הדבר הנכון". המשפט הזה נשמע נפלא וגם מרגיש נכון, אבל כבר לא אקטואלי. לא בגלל שהחתירה לפשטות אינה רלוונטית – היא חיה ובועטת היום יותר מתמיד – אלא שהמורכבות של העולם המקיף אותנו גדולה כל כך בהשוואה לזו שאפיינה את עולמו של וויילד לפני 120 שנה, עד ש-"הדבר הפשוט" נראה רחוק מתמיד.

"כשהחיים הופכים להיות מסובכים מדי, אנחנו צריכים שמישהו יפשט עבורנו את הדברים", אמר סמואלוב. "כך קרה שהמדיה הדיגיטלית נשלטת היום על ידי פורמטים המגבילים את המסר למשפט יחיד או לתמונה בלבד, כי מי יכול לעכל יותר מזה"?

חוויה שתהיה ברורה לכולם. Fyber. צילום: איריס פולישוק

חוויה שתהיה ברורה לכולם. Fyber. צילום: איריס פולישוק

בדומה, הסביר, "רבים מהחללים והמוצרים הנוצרים היום, מנסים לספק חוויה אינטואיטיבית ופשוטה יותר. אפל (Apple) למשל, הפכה למובילת שוק אחרי שהצליחה ליצור את המוצרים הפשוטים ביותר לתפעול וצמצמה ללקוחותיה את חופש הבחירה. זה גם הקו שעתיד להנחות רבים מהחללים המסחריים וחללי המגורים בשנים הקרובות – העברת מסר ישיר ולא מורכב מדי, דרך חוויה שתהיה ברורה לכולם".

"העיצוב הפשוט מושתת מחד על מינימליזם צורני וחומרי, המקדש את הבחירה בפחות על פני היותר, והוא פתרון נהדר להעברה של מסר ישיר ופשוט. מאידך, עיצוב פשוט הוא גם עיצוב אישי. תרבות השפע המקיפה אותנו, גם החומרית וגם זו שבאה לידי ביטוי במפלים של אינפורמציה, מעוררת רצון לברוח לפשוט ולמוכר. הבחירה במוכר היא בעצם בחירה באישי וזו דרך נפלאה להגיע לעיצוב המשדר פשטות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לירון

    משרדים מקסימים, עיצוב שעושה חשק לבוא לעבודה

אירועים קרובים