מיטב דש ו-ויולה משיקות תכנית יזמות בתחום ה-WealthTech

התכנית תכלול עד שלושה סטארט-אפים בתחום, ששייך לעולם הפינטק ● בין החברות השותפות בתכנית נמצאת Designit והיזמים יפתחו את הטכנולוגיות שלהם תוך שימוש בענן של AWS

צילום אילוסטרציה: BigStock

בית ההשקעות מיטב דש, חברת ההשקעות ויולה וחברת הייעוץ Designit הודיעו אתמול (ד') על השקת תכנית יזמות למציאת טכנולוגיות בתחום ה-WealthTech.

WealthTech הוא תת תחום של פינטק, שעוסק בטכנולוגיות לתחומי ההשקעות וניהול הנכסים הפיננסיים. פינטק הוא אחד התחומים הדומיננטיים בנוף היזמות הישראלית, עם יותר מ-300 חברות בעולם זה שהוקמו בשלוש השנים האחרונות ושבהן הושקעו כ-1.77 מיליארד דולר. עם זאת, בעוד שעד היום התמקדה החדשנות שבו בעיקר בתחומי הבנקאות והתשלומים הדיגיטליים, מארגני התכנית מציינים שקיים חסר גדול במענה טכנולוגי חדשני לעולמות החיסכון ארוך טווח, ניהול ההשקעות, הפנסיה והביטוח.

התכנית, WealthTech Challenge, תאפשר ליזמים שישתתפו בה גישה לתשתית הטכנולוגית ולדטה של מיטב דש, לצד ייעוץ והכוונה טכנולוגית מצוות ההשקעות של קבוצת ויולה וייעוץ בתחום המוצר מאנשי Designit. בפרויקט תתמוך גם אמזון (Amazon), שתעניק ליזמים תשתית שירותי ענן במסגרת מערך AWS בישראל.

מטרת התכנית היא לאתר פתרונות טכנולוגיים באחד התחומים הבאים: תקשורת מול הצרכן – בין היתר, הגדלת הפרסונליזציה, שיפור השירות מולו והגדלת הזמינות; תקשורת מול המעסיק – אוטומציה של תהליכי הפקדה, מניעת טעויות וזיופים וכדומה; ותקשורת מול נציגי השירות והמכירה העסקיים – אוטומציה של תהליכים, זיהוי לקוח, כלים לשיפור תהליכי ההצטרפות הדיגיטליים ועוד.

לתכנית יאותרו עד שלושה סטארט-אפים שיקבלו ליווי צמוד של השותפים למשך ארבעה שבועות. מומחי מיטב דש יאפשרו להם להבין את השוק והצרכים, צוות ההשקעות של קבוצת ויולה יסייע להם בבניית מודל עסקי ובתחום הטכנולוגיה, ומנהלי העיצוב והאסטרטגיה של Designit יעזרו להם בגיבוש ובהתאמה של הצעת הערך המוצרית וחוויית השירות לצרכי המשתמשים והשוק.

בתום התקופה יציגו החברות המשתתפות את התוצאות במסגרת דמו דיי. לסטארט-אפים שיראו יכולות התמודדות עם האתגרים העסקיים לצד הוכחת יכולת מוצרית (POC) תיפתח דלת לשיתוף פעולה עם החברות השותפות בפרויקט.

עומר מילויצקי, המנהל הדיגיטלי הראשי של מיטב דש. צילום: רמי זרנגר

עומר מילויצקי, המנהל הדיגיטלי הראשי של מיטב דש. צילום: רמי זרנגר

"ישראל יכולה להוביל את תחום ה-WealthTech"

עומר מילויצקי, המנהל הדיגיטלי הראשי של מיטב דש, אמר כי "סימנו את הדיגיטל כמנוע צמיחה עסקי מרכזי ובמסגרת זו, אנחנו ערים לכך שיש בישראל כר נרחב של יזמים מתחומי הפינטק בכלל וה-WealthTech בפרט. אנחנו מאמינים ששיתוף פעולה עם האקו-סיסטם המקומי יאפשר לזהות את החדשנות שתאומץ במיטב דש, כמו גם בחברות גלובליות".

עמרי בן דוד, שותף ב ויולה ונצ'רס. צלם: תמוז רחמן

עמרי בן דוד, שותף ב ויולה ונצ'רס. צלם: תמוז רחמן

עמרי בן דוד, שותף ב-ויולה ונצ'רס, ותומר מיכאלי, שותף ב-ויולה פינטק, ציינו ש-"תחום ה-WealthTech עובר שינויים דרמטיים. יש בו עדיין הרבה מאד הזדמנויות לחדשנות וישראל יכולה להוביל אותו. אנחנו מאמינים שהיכולת של יזמים ישראליים, שמגיעים מרקע חזק של טכנולוגיה ופינטק אבל גם של Big Data, אנליטיקה ולימודי מכונה, תאפשר ליצור פתרונות שיביאו חדשנות לתחום שעדיין מאופיין בשמרנות טכנולוגית".

תומר מיכאלי, שותף ב-ויולה פינטק. צלם: תמוז רחמן

תומר מיכאלי, שותף ב-ויולה פינטק. צלם: תמוז רחמן

מיכל זאבי, מנכ"לית Designit תל אביב, ציינה כי תחום ה-WealthTech "מייצר הזדמנות לחברות לחדד את הצעת הערך וחוויית הלקוח שלהן, ולהוציא לשוק מוצרים ושירותים ששמים במרכז צרכים ורצונות של אנשים. תפיסת העולם שלנו היא לעצב את מה שמשמעותי לאנשים, מתוך אמונה שמה שמיטיב עם אנשים, מיטיב עם עסקים".

ניתן להגיש מועמדות לתכנית עד אמצע חודש מאי – כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים