בירה רעיה: על רעות טובה ובירה ישראלית מצוינת

אבירם מטוסביץ' עבר מעולם ההיי-טק לחצר זיכרונאית קסומה ● באיחור אופנתי ארז תרמיל באמצע החיים, יצא לטייל במחוזות אקזוטיים בעולם וחווה את חוויית הטיול של אחרי צבא ● אל עולם הבירה הגיע מתוך אהבה למשקה ואהבה גדולה לאמא ● זהו סיפורו

26/04/2018 12:04
בירה רעיה

עד לפני חמש שנים עבד אבירם מטוסביץ' בהיי-טק, עת שימש כסמנכ"ל מוצר, אמינות ואיכות בטאוור (Tower Semiconductors) וכסמנכ"ל בכיר, מחקר ופיתוח והנדסה באמימון (Amimon). מטוסביץ' ארז תרמיל באמצע החיים, יצא לטייל במחוזות אקזוטיים בעולם וחווה את חוויית ה-"טיול אחרי צבא" באיחור אופנתי. במקביל, נכנס לפרויקטים בתחום הנדל"ן.

אל עולם הבירה הגיע מתוך "אהבה למשקה", הוא מעיד, ואחרי שהכין ביום הולדתה ה-80 של אמו רעיה, "כמה סוגי בירה ביתית שיצאו מוצלחים – ומאז לא הפסקתי להכין", הוא מספר בלהט.

אבירם מטוסביץ', מייסד בירה רעיה: צילום: בירה רעיה

אבירם מטוסביץ', מייסד בירה רעיה: צילום: בירה רעיה

"כל הזמן חברים ומשפחה דחפו אותי למכור את הבירה שהייתה להם מאוד מיוחדת וטעימה, אבל אני לא רציתי למכור בירה. יש מספיק מבשלות בארץ שמוכרות בירה וחלקן אפילו טובות. חיפשתי משהו שגם יהיה ייחודי וגם יתאים לרצונות, ליכולות ולדברים שעושים לי טוב בחיים- בעיקר קשר ישיר עם אנשים, בירה והדרכה", סיפר.

"הרעיון לסדנאות עלה באחת הנסיעות הארוכות בחו"ל וזה ממש ענה לי לכל הדרישות והציפיות מהסבה מקצועית שכזו", הוא מספר. "ניהלתי קבוצות של למעלה מ-100 מהנדסים וטכנאים והייתי אחראי לתקציבים שנתיים של מיליוני דולרים. ועכשיו אני פועל פשוט בבירה רעיה ונהנה פי מיליון", הוא מעיד בסיפוק.

משתתפי הסדנה. צילום: בירה רעיה

משתתפי הסדנה. צילום: בירה רעיה

את בירה רעיה פתח לפני שנה, בתחילה עבור סדנאות קטנות ואינטימיות לארבעה-חמישה אנשים בחצר ביתו, ובהמשך, לאור הביקושים וההצלחה, התרחב למקום שיכול להכיל עד 20 אנשים בסדנה. "אנחנו עושים שתי משמרות כשצריך – בוקר וערב. כך שבסך הכל יכולים 40 איש להכין אצלנו בירה מדי יום".

הסדנה מתקיימת בחצרו המוריקה של מטוסביץ', בטבורה של המושבה הציורית זכרון יעקב, עם ציוד מקצועי, תחת פרגולה שנבנתה להרעיף מצילה על הלוגמים בחדווה.

"אנחנו המקום היחיד בישראל שמקיים סדנאות להכנת בירה בשיטת All Grain, שבה ניתן לבחור את סוג הבירה שאוהבים, מתוך שבע אפשרויות שונות, להכין ולקחת הביתה את 20 הליטרים של הבירה המשובחת שהוכנה בסדנה. החזון שלנו הוא לאפשר לכל אחד ואחת באופן מעשי להכין בירה ביתית מעולה".

יש בירה יש חברים – ימי גיבוש מרעננים ושוברי שגרה לקבוצות היי-טק

לבירה רעיה עולות לרגל קבוצות עובדים שוברות שגרה, שפושטות לכמה שעות את ארשת ה-IT וצוללות לעולם של כשות ולתת. כמו המקצוענים, הכנת הבירה מתבצעת ללא רכזים, מה שמאפשר גמישות מלאה בקביעת פרופיל הבירה וטעמה..

מתכוננים להשתכר. צילום: בירה רעיה

מתכוננים להשתכר. צילום: בירה רעיה

במהלך הסדנה מעצבים המשתתפים תוויות בקבוק ממותגות בהתאמה אישית, כך שהבוס יכול למצוא עצמו מתנוסס על בקבוק ירקרק ותוסס, עם 4.7% אלכוהול. הסדנה איננה תיאורטית, והבירה שהוכנה על ידי המשתתפים הולכת עימם הביתה, לשימוש עצמוני. הבציר המשובח כולל כ-60 בקבוקים מעולים שניתן ללגום בהנאה או להעניק כמתנה עם ערך מוסף לחברים ועמיתים.

כשהיי-טקיסטים מבשלים ומבקבקים

סדנת הבירה מורכבת משני שלבים. שלב הבישול ושלב הביקבוק , שמתבצע כשבועיים לאחר הבישול. עבור עמדת הבישול, מתפעלת בירה רעיה מספר עמדות שכל אחת מתאימה להכנת בירה ביתית אחת בכמות של כ 60 בקבוקי שליש.

הבישול בכל עמדה נעשה על ידי אחד-ארבעה משתתפים, אידיאלי לקולגות בעבודה. במידה ומדובר בקבוצה גדולה, מומלץ להזמין מספר עמדות ולהכין סוגים שונים של בירות ליצירת חוויה מלאה ומהנה.

מתי כבר אפשר לשתות? צילום: בירה רעיה

מתי כבר אפשר לשתות? צילום: בירה רעיה

תהליך הבישול אורך כשלוש-ארבע שעות, במהלכן מדברים המשתתפים על הכנת הבירה, מכינים תוויות לבקבוקים האישיים ונותר עוד מספיק זמן לשיחה על ענייני עבודה, ברכות וכיף. כשבועיים לאחר הבישול, הבירה מוכנה לביקבוק.

הביקבוק נעשה באופן עצמאי ותחת השגחה צמודה, והתהליך אורך כשעה. לאחר הביקבוק מודבקות התוויות והבירה מוכנה לשינוע. אחרי מנוחה בת 10 ימים בטמפרטורת החדר, הבירה נכנסת למקרר, וכל שנותר הוא ללגום אותה בסיפוק.

עוד בבירה רעיה, ביקורים חווייתיים עבור המעוניינים במפגש קצר עם דגש על הסברים וטעימות. הפעילות מתאימה לימי כיף לחברות בשילוב עם פעילויות אחרות באזור. בסיור לומדים על תהליך הכנת הבירה, צופים בהדגמות וטועמים מהבירות באווירה מחויכת ומזמינה. הסיור אורך כשעה וחצי ובמהלכו מוגש כיבוד קל.

לאתר החברה לחצו כאן.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עומרי וסוזן

    היינו בסדנה מרתקת אצל אבירם כמתנת יומהולדת. הידע , ירידה לפרטים ודיוק בכל פרט שאבירם נתן לנו פשוט מדהים. והבירה מדהימה!

  2. הוניג נתן

    עשיתי מספר סדנאות עם חברים ומשפחה אצל אבירם בירה מעולה ,הבחור תמיד עם חיוך ונותן שרות מעולה ממליץ להזמין סדנא עם חברים לבלות בכיף

אירועים קרובים