ציונות, חברה וטכנולוגיה – הדוגמה של GRTH

GRTH משלבת נשים חרדיות ומומחי טכנולוגיה אחרים, בין היתר מאחר שהן אוהבות את התחום ויכולות לסייע בעצירת זליגת פרויקטים מישראל לחו"ל ● כיצד השילוב הזה מצליח? מהי הטכנולוגיה שהיא מציעה? ולמה היא מאמינה בקוד הפתוח ובענן של מיקרוסופט?

גיל רון, מייסד שותף של GRTH, עם עובדי החברה. צילום: עמית כהן

אחד הנושאים הבוערים על סדר היום של עולם ההיי-טק הישראלי הוא המחסור בכוח אדם. כדי שישראל תמשיך להיות אומת החדשנות גם אחרי יום ההולדת ה-70 שלה, הענף צריך ידיים עובדות – אלא שאלה חסרות. על פי ההערכות, בכל שנה מחריף המחסור בכ-10,000 איש.

אחת הדרכים המדוברות להתמודד עם המחסור הזה, או לפחות לצמצם אותו, היא העסקת עובדים ועובדות ממגזרים שעד כה לא היה להם ייצוג רב בהיי-טק, ביניהם המגזר החרדי. אמנם, בשנים האחרונות קמו כמה מיזמים לשילוב ציבור זה בענף, אבל נראה שרבים הדיבורים על המעשים: הייצוג של העובדים והעובדות מהמגזר החרדי בענף נותר נמוך. הכי נמוך. כדי שהייצוג הזה יעלה, צריכות חברות להירתם למשימה. יש כמה שעושות זאת, ואחת הבולטות שבהן היא GRTH, חברה שמתמחה בסיוע לארגונים במסע לעבר עולמות הענן והדיגיטל. GRTH לא מעסיקה רק חרדיות, אבל נוכחותן בהחלט בולטת בה.

מימין: אביעד פניגשטיין, סמנכ"ל הטכנולוגיות של GRTH, וגיל רון, מייסד שותף של החברה. צילום: עמית כהן וצפריר קירשנר

מימין: אביעד פניגשטיין, סמנכ"ל הטכנולוגיות של GRTH, וגיל רון, מייסד שותף של החברה. צילום: עמית כהן וצפריר קירשנר

למה דווקא נשים חרדיות?
גיל רון, מייסד שותף של GRTH: "הנשים החרדיות בעלות רמה טכנולוגית גבוהה מאוד. אנחנו מאוד מאמינים בהן. הן לומדות מהר, לויאליות למקום העבודה, באות לעבוד, אוהבות טכנולוגיה ופחות מעניינים אותן הפסקות קפה, לגלוש בפייסבוק (Facebook) וכדומה. השילוב שלהן עם מומחי טכנולוגיה ממגזרים אחרים, כפי שמתקיים אצלנו, מאפשר ביצוע איכותי במחירים אטרקטיביים.

בנוסף, יש פה עניין ציוני וחברתי – אנחנו רואים את הזליגה של פיתוח פרויקטים מישראל למעבר לים ורוצים למנוע אותה. הנשים החרדיות הן אמצעי טוב לעשות זאת, ואנחנו מאפשרים להן לעבוד בסביבה ששומרת על אורח החיים שלהן".

האם אתם נתקלים בקיטוב או פערים כלשהם בינן לבין העובדים האחרים?
"להפך. בתקשורת אוהבים תמיד להציג את הקוטביות בין האוכלוסיות ואצלנו רואים את המאחד, את המחבר. נוצרים כאן קשרי עבודה יפים וכל אחד מכבד את העולם של הצד השני".

כיצד אתם מגייסים אותן?
"יש מודל ייחודי שפיתחנו בשיתופי פעולה עם סמינרים בבני ברק. אנחנו תורמים לתכנים שאותם הן לומדות, לסילבוסים שלהן, ובוחרים את העובדות הטובות ביותר, לאחר שאנחנו מעבירים אותן תהליכי גיוס אינטנסיביים וקפדניים. העובדות שמתקבלות עוברות 'מחנה אימונים' שמכסה את כל הטווח הטכנולוגי – מניהול פרויקט ומחזור החיים של פיתוחו ועד לכלים למימושו. לאחר מכן אנחנו מלמדים אותן את הטכנולוגיות עצמן ורק אז, הבנות המתאימות ביותר נכנסות לעבודה".

רון ציין כי "בניגוד לדיווחים שפורסמו באחרונה בטענה לניצול של חרדים בהיי-טק, ב-GRTH נותנים לנשים ממגזר זה שכר הוגן, תנאים טובים ואפשרויות קידום. הנשים החרדיות מקבלות כאן שכר יפה ומתקדמות". כדוגמה לכך הוא נותן את מנהלת התפעול הראשית של החברה, תהילה ואזנה, "שהתחילה כמפתחת, עשתה דרך ארוכה, עברה קורס הכשרת מנמ"רים של הטכניון וכיום מנהלת את כל האופרציה בחברה. בנוסף, יש לא מעט בנות שהתקדמו לתפקידי מפתח כמו מנהלות פרויקטים ,ראשות צוותיםומובילות טכנולוגיות".

מימין: תהילה ואזנה, מנהלת האופרציה של GRTH, ומיכל שרם, מנהלת מיקור-חוץ עובדים בחברה. צילום: עמית כהן

מימין: תהילה ואזנה, מנהלת האופרציה של GRTH, ומיכל שרם, מנהלת מיקור-חוץ עובדים בחברה. צילום: עמית כהן

מאמינים בענן של מיקרוסופט

GRTH מתמקדת בשני קווי עסקים – מחלקת הייעוץ והארכיטקטורה ובית הפיתוח, ועובדת עם ארגונים בכל הגדלים (מסטארט-אפים ועד ארגונים גדולים) וממגזרים רבים – ממשלה, טלקום, פיננסים ועוד. שני העולמות שבהם GRTH מתמחה הם הדיגיטל והענן, והיא שותפה של חברות בולטות שונות, בהן Redislabs ,Cloudifyרד-האט (RedHat) וכמובן – Azure , הענן של מיקרוסופט (Microsoft).

לדברי אביעד פניגשטיין, סמנכ"ל הטכנולוגיות של GRTH, "החברות, כולל הארגונים הגדולים, מבינות שעליהן לנהור לדיגיטל ולענן. לאט לאט הן גם מבינות את היתרונות שגלומים ב-Microsoft Azure ובעולם הקוד הפתוח".

"אנחנו מתמקדים במתן חוויה דיגיטלית נכונה ללקוחות מודרניים וחדשים, כמו גם למעבר של ארגונים גדולים מהמערכות הגדולות והישנות שלהם לענן", ציין פניגשטיין. "אנחנו לא רק יודעים לייצר פתרונות טובים ונכונים, אלא גם לבחור עם הלקוח איך כדאי לממש אותם וללוות אותו בתהליך".

לדבריו, "אנחנו יודעים לתת פתרונות גם לארגונים שלא מעוניינים להעביר את המחשוב שלהם באופן מלא לענן, בין אם בגלל הרגולציה או עקב חששות מאבטחה בעולם הענן, אלא בפתרון היברידי".

אחד החששות הגדולים של ארגונים במעבר לענן הוא אבטחה. מה יש לכם לומר להם?
"חברות צריכות להבין שאין מה לפחד מענן. העננים מאוד מאובטחים, Azure עומד בכל תקני אבטחת המידע הפרטיות וסטנדרטיזציה, וחוות ענן מאובטחת הרבה יותר מהאבטחה שארגון, גדול ככל שיהיה, יכול לבנות בתקציבים שלו. ישנם פתרונות היברידיים מצוינים שמבטיחים שילוב ענן לתועלת הארגון יחד עם שמירה על המידע האסטרטגי והסודי בתוך הבית".

בינה מלאכותית, בלוקצ'יין וצ'טבוטים

הפתרונות של GRTH משלבים תחומים מתפתחים ובולטים בעולם הטכנולוגיה, בהם בינה מלאכותית, DevOps, קונטיינרים ופתרונות מבוססי קוברניטיס. באחרונה אף החליטה החברה להיכנס לעולם הבלוקצ'יין ומקיימת האקתון בנושא, בשיתוף אוניברסיטת בר אילן ובחסות מיקרוסופט.

עוד תחום שבו החברה עוסקת הוא הצ'טבוטים. "כיום, אנשים רגילים הרבה יותר להתכתב מאשר לדבר בטלפון. מצד שני, יש ארגונים שעדיין מתקשרים עם הלקוחות שלהם באמצעות טפסים באתרים או בשירות לקוחות טלפוני. אחת המגמות המעניינות שאנחנו צופים בזמן הקרוב היא מעבר של הרבה יותר ארגונים לדבר עם הלקוחות שלהם – הפנימיים והחיצוניים – בהתכתבות (מסג'ינג). אנחנו משקיעים בתחום הזה הרבה מאוד", ציין רון. כדוגמה הוא נתן פרויקט ש-GRTH ביצעה באחרונה עבור שירות הלקוחות של אל על.

"אנחנו כאן בשביל הלקוח ולמענו. לא נוותר על ייעוץ מעמיק ומקצועי על מנת ללוות את הלקוח בדרך הבטוחה והמשתלמת ביותר עבור הפתרון שלו". הדגיש פניגשטיין. רון אמר לסיכום ש-"העולם משתנה ומאפייני העסקים משתנים. הוא הופך להיות יותר דיגיטלי, והמטרה שלנו היא לעזור לחברות ולארגונים לעבור לעולם הזה תוך כדי יצירת ערך מוסף עבורם. המעבר הזה הוא מסע ש-GRTH מביאה אליו את הידע העסקי והטכנולוגי שלה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעל סויסה

    שלום. רוצה להביע את תמיכתי ב grth על הנכונות לבוא לקראת הדרישות של ההייטקיסטיות החרדיות גם אני בוגרת הנדסת תוכנה ומעוניינת להשתלב בעבודה ונתקלת בקשיים מבחינת העקרונות שלי שלא בכל מקום מוכנים לבוא לקראת אשמח אם תצרו איתי קשר במייל. תודה

אירועים קרובים