תוכן פרסומי
ראשי » בראש הכותרות » ההבטחה והמחויבות של פייסבוק לרגולציית ה-GDPR
מימין: עו"ד לאה מילר פורשטט ממשרד עורכות הדין SGFD, ואתי ברגר, דוקטורנטית, מומחית לתחום הסייבר והפרטיות בהיבט המשפטי והטכנולוגי

ההבטחה והמחויבות של פייסבוק לרגולציית ה-GDPR

נראה על פניו כי הרשת החברתית עושה מאמץ ניכר להיות תואמת לרגולציית הפרטיות האירופית ● אך האם אנו יכולים להיות רגועים כי מעתה ואילך הפרטים שלנו בטוחים תוך כדי השימוש שלנו בשירות? לא בטוח

מאת 24 באפריל 2018, 10:02 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר גוגל+ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

צעד נוסף אותו תנקוט אפליקצית פייסבוק נוגעת למשתמשים הצעירים שלה. רגולצית ה-GDPR דורשת מחברות לקבל הסכמת שימוש ואישור של ההורים כאשר מדובר במשתמשים צעירים, במיוחד משתמשים בגיל 13 שהינו הגיל המינימלי הנדרש כדיי להירשם לפייסבוק. אי לכך, פייסבוק תחייב את המשתמשים צעירים לקבל אישור ההורים להשתמש בשירות

רגולציית הפרטיות של האיחוד האירופי – ה-GDPR – תיכנס לתוקפה ב-25 במאי. מאחר שהקונגרס האמריקני לא יפעל לטובת השמירה על פרטיות האינדיבידואל, ככל הנראה, חוקי האיחוד האירופי יהפכו לסטנדרט המקובל בחברות ברחבי העולם.

אחת החברות שעיני העולם נשואות אליה על מנת להבין כיצד תשפענה דרישות הרגולציה על פועלה, היא פייסבוק (Facebook).

בעקבות האירוע בו היו מעורבות חברות פייסבוק וקיימברידג' אנליטיקה, בו הופרה השמירה על פרטיות של למעלה מ-78 מיליון משתמשי פייסבוק, הרשת החברתית החליטה לנקוט בצעדים ממשיים: יישום תקנות הפרטיות האירופיות, ה-GDPR על פני הפלטפורמה ועבור משתמשים בכל העולם. מה הדבר אומר מבחינתינו, המשתמשים?

הצעד הראשון, מבחינת פייסבוק, הינו הוספת פקדי פרטיות נוספים לאפליקציה, המאפשרים למשתמשים להבין אלו פרטים נאספים עליהם במסגרת השימוש שלהם, מדוע פרטים אלו נאספים וכיצד.

כחלק מדרישה זו, המשתמשים, בכניסתם לאפליקציה, יתבקשו להסכים לתנאי שימוש חדשים. כחלק מתנאי השימוש החדשים, למשל, תובא לידיעת המשתמשים העובדה כי פייסבוק סוקרת מידע שהמשתמשים שיתפו בפרופיל הציבורי שלהם, הנוגע לפרטים כמו שיוך דתי או סטטוס של מערכת היחסים בה הם נמצאים.

כמו כן, יובא לידיעת המשתמשים נושא מודעות הפרסום הממוקדות אשר משתמשות בפרטים כמו היסטוריית גלישה או פעילות של משתמשים באתרים או באפליקציות אחרות. כחלק מהתאימות לרגולצית הפרטיות, פייסבוק כבר מציעה דרכים לאנשים לערוך את הפרופילים שלהם, או לבטל את הצטרפותם לסוגים אלה של מודעות ממוקדות, או לפחות להיות מודעים כי מידע זה מעובד בידי האפליקציה.

אישור הורים בבקשה

צעד נוסף אותו תנקוט אפליקצית פייסבוק נוגעת למשתמשים הצעירים שלה. רגולצית ה-GDPR  דורשת מחברות לקבל הסכמת שימוש ואישור של ההורים כאשר מדובר במשתמשים צעירים, במיוחד משתמשים בגיל 13 שהינו הגיל המינימלי הנדרש כדיי להירשם לפייסבוק (הרגולציה מתייחסת לקטינים בגילאים צעירים מ-16 או 15, תלוי מדינה). אי לכך, פייסבוק תחייב את המשתמשים צעירים לקבל אישור ההורים להשתמש בשירות.

כמו כן, אם משתמשים בטווח הגילאים הזה שיתפו את השקפותיהם הדתיות, דעות פוליטיות או העדפה מינית, פייסבוק דורשת מהם להסיר אותן או לקבל הסכמת הורים כדי לשמור אותן. הם גם זקוקים לאישור כדי להוות מטרה למודעות ממוקדות על סמך נתונים משותפים של פייסבוק. ללא אישור זה, הם יראו גרסה מותאמת אישית פחות של פייסבוק.

עיקרון נוסף אותו פייסבוק מנסה לאמץ, על מנת לענות על דרישות הרגולציה, נוגע לכל הקשור ביכולת של המשתמש לגשת למידע שלו. פייסבוק תוסיף יכולת לאפשר למשתמש יכולת "גישה למידע שלך", באמצעותה לגולש קיימת יכולת לראות את ההערות שהוסיף לפוסטים של אחרים או פוסטים ששיתפו ואז מחקו.

עדכון נוסף למדיניות של פייסבוק נוגע לשליטה על מידע הפרופיל הרגיש של המשתמשים, במיוחד העדפה מינית או דעות דתיות ודעות פוליטיות. פייסבוק לא תאפשר למפרסמים להתמקד במשתמש על סמך מידע רגיש זה, וזה טוב.

נראה, על פניו כי פייסבוק עושה מאמץ ניכר להיות תואמת לרגולציית הפרטיות האירופית. אך האם אנו יכולים להיות רגועים כי מעתה ואילך הפרטים שלנו בטוחים תוך כדיי השימוש שלנו באפליקציה? לא בטוח. תנאי השימוש החדשים, מסכי ההגדרות ומגוון האפשרויות הנדרשות מאיתנו להגדרה מחודשת, מאוד מבלבלים ומבהילים. קיימים יותר מדי אפשרויות ומסכים להגדרות, והעיצובים הדחוסים שעיצבה פייסבוק נראים כנועדו להסיט אנשים משינוי ברירות המחדל שלהם בדרכים שיכולות לעכב או למנוע את עריכת השינוי על ידי המשתמשים, ובכך לתמוך במשימה של פייסבוק וחברות נוספות לשימוש במידע שלנו למטרות עיסקיות.

הכותבות הינן אתי ברגר, דוקטורנטית, מומחית לתחום הסייבר והפרטיות בהיבט המשפטי והטכנולוגי בשת"פ עם עו"ד לאה מילר פורשטט, ממשרד עורכות הדין SGF, מומחיות בתחום המשפט המסחרי, תאגידים והייטק.

ההבטחה והמחויבות של פייסבוק לרגולציית ה-GDPR Reviewed by on . רגולציית הפרטיות של האיחוד האירופי - ה-GDPR - תיכנס לתוקפה ב-25 במאי. מאחר שהקונגרס האמריקני לא יפעל לטובת השמירה על פרטיות האינדיבידואל, ככל הנראה, חוקי האיחוד רגולציית הפרטיות של האיחוד האירופי - ה-GDPR - תיכנס לתוקפה ב-25 במאי. מאחר שהקונגרס האמריקני לא יפעל לטובת השמירה על פרטיות האינדיבידואל, ככל הנראה, חוקי האיחוד Rating: 0

הגיבו