האם טלפונים חכמים ממכרים יותר מהרואין?

לפי ד"ר אריק פפר מאוניברסיטת סן פרנסיסקו, בדיקה ממושכת שערך בקרב 135 סטודנטים, העלתה כי התגלו סממנים שדומים מאוד לאלו שמתגלים בקרב מכורים לסמים קשים

איך נגמלים מהמחלה? אילוסטרציה: jpgon/BigStock

אם להאמין לד"ר אריק פפר מאוניברסיטת סן פרנסיסקו סטייט, טלפונים חכמים ממכרים יותר מהרואין. וחמור מכך, המכורים המודרניים כוללים כבר הרבה מאוד צעירים שעל סמים כנראה עדיין בכלל לא שמעו, או בכל מקרה בכלל לא מתכוונים לנסות.

את הממצאים שלו הוא מבסס על בדיקה ממושכת שערך בקרב 135 סטודנטים שלו, והוא טוען שמהר מאוד התגלו סממנים שדומים מאוד לאלו שמתגלים בקרב מכורים לסמים קשים. ויותר מכך ככל שרמת השימוש בטלפונים הייתה גבוהה יותר, כך התופעות היו קשות יותר וכללו אלמנטים של בדידות והתבודדות.

"ההתמכרות ההתנהגותית של השימוש בטלפון חכם מתחילה ליצור קשרים נוירולוגיים במוח בדרכים הדומות לאופן שבו חווים אנשים הנוטלים אוקסיקונטין (תרופה דומה למורפיום – צ.ק.) התמכרות למרכיב משכך הכאבים. במובן הזה יש כאן התניה", הוא אמר.

ויותר מכך, המחקר מתאר שסטודנטים שאולצו לוותר על המכשירים שלהם דיווחו על הרגשה של אובדן ואיבוד קשר, ורק לאחר מספר ימים הם הצליחו ליצור קשר משמעותי בפגישה פנים מול פנים עם אנשים אחרים. "זה בדיוק כמו בתקופת גמילה", אמר ד"ר פפר.

המסקנה שלו ברורה, וגם מוכרת היטב: ההורים צריכים לקבוע חוקים קשיחים לגבי הילדים שלהם כדי למנוע שימוש יתר במכשירים, כולל שעות בהן מכבים את המכשירים לחלוטין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים