שר הבריאות הבריטי דורש למנוע מילדים את השימוש במדיה החברתית

השר איים והניח בפני החברות המובילות אולטימטום ואילו הקבינט הבריטי שוקל חקיקה שתגונן על ילדים מפני עידן הרשתות החברתיות ● פייסבוק ושאר אתרי מדיה חברתיים, שאינם מצליחים להקפיד על אכיפת מגבלות גיל, עלולים להיות במוקד ההתייחסות החדשה של הממשלה

שר הבריאות הבריטי, ג'רמי האנט. צילום: BigStock

ג'רמי האנט, שר הבריאות הבריטי וחבר המפלגה השמרנית, הזהיר חברות שמפעילות שירותי מדיה חברתיים, כולל את הענקיות פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google), כי שרי הממשלה לא שוללים הכנסת חוקים חדשים בבריטניה, שייועדו לטיפול במצב הנוכחי שביסודו מאפשר לילדים להיות נוכחים ואף פעילים ברשתות חברתיות שנועדו במקור למבוגרים בלבד.

"תתרחקו מהילדים שלי"

במכתב חריף, האשים האנט את החברות בכך שהן "העלימו עין" מילדים "שנחשפים לתופעות לוואי רגשיות מזיקות" בגין השימוש ברשתות החברתיות.

האנט אמר כי ההפרות התדירות של מגבלות הגיל הן "בלתי קבילות וחסרות אחריות". הוא ציין במכתבו כי "בפרט, התהליך של אימות הגיל אינו טוב מספיק. אני חושש כי החברות שלכם כנראה מרוצות מהמצב שבו אלפי משתמשים מפרים את התנאים וההגבלות שלכם לגיל המשתמש המינימלי".

"אני חושש שאתם מסיטים מבט באופן קולקטיבי מדור שלם של ילדים שנחשפים לתופעות הלוואי הרגשיות המזיקות של המדיה החברתית בטרם עת. זה גם לא נכון מבחינה מוסרית וגם לא הוגן כלפי ההורים המתמודדים עם הבחירה הנבזית בין לאפשר לילדים להשתמש בפלטפורמות שהם צעירים מכדי לגשת אליהן, לבין להוציא אותם מאינטראקציה חברתית, שלעתים קרובות רוב חבריהם עוסקים בה. זה בלתי קביל וחסר אחריות שאתם תכניסו את ההורים למצב הזה", כתב השר.

לחברות ניתן שבוע בכדי להתקין את המדיניות והאכיפה שלהן להפסקת השימוש ב"מוצר" שלהן על ידי קטינים, וזאת במטרה ראשית למניעת בריונות באינטרנט ולעידוד זמן מסך בריא לבני הגיל הצעיר.

האנט פתח בעבר קבוצת עבודה על נושא בריאות הנפש של ילדים ונוער במדיה החברתית, שבה היו מעורבים גורמים מטעם פייסבוק, סנאפצ'ט (Snapchat), גוגל ואחרים.

בדצמבר האחרון תקף האנט את פייסבוק על שחרור גרסת המסנג'ר שנועדה במיוחד לילדים – Messenger Kids, שהיא למעשה אפליקציה המיועדת לבני ובנות 6-12 – ואמר לחברה: "תתרחקו מהילדים שלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים