"אם תרצו – אין זו אגדה"

איך הסתדרו פה לפני שהיה ווטסאפ ? מה היה קורה אם לבן גוריון היה חשבון בפייסבוק? ומה בנימין זאב הרצל היה מצייץ בטוויטר שלו? ● אחרי 70 שנה, אנחנו לא גדולים כל כך ובטח לא עשירים כל כך ביחס למעצמות העולם - אבל אין ספק שהעולם בא לכאן כדי ללמוד ולחפש יזמות יצירתית כחול לבן

דורון אמיר, מנכ"ל Plexivo. צילום: קובי קנטור

יש לנו מדינה שכנראה אי אפשר לשכפל והיא מיוחדת ולא דומה לאף אחת אחרת. לא ברור מאליו מה שקרה פה ב-70 שנה – אני פתאום קולט שיחסית אני מבלה פה לא קצת – 60%.

רק שאני מנסה להבין ולדמיין איך הסתדרו פה לפני שהיה ווטסאפ (WhatsApp) ? ומה היה קורה אם לבן גוריון היה חשבון בפייסבוק (Facebook), או תארו לכם מה בנימין זאב הרצל היה מצייץ בטוויטר (Twitter) שלו? וכך אפשר להמשיך את ההלצות האלו שורות אינסוף וזה רק יחדד יותר ויותר את המרחק האדיר שקטר ההיי-טק דהר והתקדם כאשר הוא משנה את פני החברה בקצב מהיר מהאסימון בשרוך של הנעל ועד לאפליקציה שסופרת לנו את הצעדים.

יום העצמאות הקרב אלינו במהירות הוא יום מיוחד, לכן  אני לא הולך לכתוב על חידושים טכנולוגים או על פירצת סייבר קטלנית, לא בינה מלאכותית ולא האקינג ביולוגי וגם לא אגלה לכם מי הסארט-אפ הבא בתור לאקזיט של מילארדי דולרים . הכתיבה כולה מוקדשת לכבוד 70 שנה למדינתנו האהובה ותתמקד בהתבוננות עצמית מהירה, אם רק לשנייה אחת נרים את הראש ממסך הסמארטפון החביב ונקשיב לאורח שדווקא לא בא לרגע ולא מדבר על פגע .

מה מיוחד בישראל?

בביקור האחרון שלי בסין נשאלתי אם אני יודע מה מיוחד בישראל? כמובן שניסיתי כמו רוב הישראלים להסביר בגאווה על ההיסטוריה של עם ישראל, אבל התשובה שאני קיבלתי הייתה הרבה יותר קרובה מההיסטוריה, ועל זה נאמר – חכם סיני אמר (מנהל קרן השקעות), "ביקרתי בסניף מקדונלד'ס (McDonalds) בתל אביב ואצלכם אפילו למוכר בקופה יש רעיון לסטארט-אפ שהולך להיות הדבר הבא!!! לא כסיסמה או חשיבה – אתם פשוט חיים ככה".

לא היה לי מה לומר. הוא פשוט סיכם במשפט אחד את ישראל היפה במבט מהצד בלי חנופה. כן, זאת המדינה שקמה, נלחמה והצליחה למרות הסיכויים הבלתי סבירים – והיום, 70 שנה אחרי אנחנו לא גדולים כל כך ובטח לא עשירים כל כך ביחס למעצמות העולם – אבל אין ספק שהם כאן אצלנו באים לבקר ללמוד ולחפש חדשנות ויזמות יצירתית כחול לבן.

מבט לעתיד

אין ספק שישראל העתידית אשר נפגוש בחגיגות ה-100 – תהיה מעצמת הידע המובילה בעולם. הרי לא בטוח שהמייסד עצמו, בנימין זאב הרצל (שהאמין בסטארט-אפ כולל האקזיט האדיר ב-1948 ), הבין שהגנים שלו כיזם חרוץ יהפכו ל-DNA שיש בכל אחד מאיתנו, שממשיכים לקיים את היסוד החשוב – "אם תרצו אין זו אגדה".

הכותב הינו מנכ"ל Plexivo.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים