גרטנר: השנה – הגידול הגבוה ביותר בהוצאות ה-IT מאז 2007

הוצאות ה-IT העולמיות צפויות לגדול השנה ב-6.2% ולעמוד על 3.7 טריליון דולר ● איזה תחום ירשום את הצמיחה הגבוהה ביותר?

אילוסטרציה: BigStock

הוצאות ה-IT ברחבי העולם צפויות להסתכם השנה ב-3.7 טריליון דולר – עלייה של 6.2% לעומת אשתקד, כך על פי התחזית האחרונה של גרטנר (Gartner). לדברי ג'ון-דיוויד לאבלוק, סגן נשיא למחקר בחברה, הסיבה העיקרית לכך היא התחזקותו הצפויה של הדולר האמריקני.

"זהו קצב הגידול השנתי הגבוה ביותר שחזתה גרטנר מאז 2007 והוא יהווה סימן למחזור חדש של צמיחת ה-IT. עם זאת, ההוצאות על IT ברחבי העולם גדלות ברמות הצפויות, ועולות בקנה אחד עם הצמיחה הכלכלית הגלובלית הצפויה. במהלך 2018 ו-2019 הדולר האמריקני צפוי להתחזק, בעודו סובל מתנודתיות עצומה בשל הסביבה הפוליטית הלא בטוחה, הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה והפוטנציאל למלחמות סחר", קבע לאבלוק.

עוד חוזה גרטנר כי ההוצאות על תוכנה ארגונית צפויות לחוות את הצמיחה הגבוהה ביותר השנה, עם גידול של 11.1%. לדבריה, אם לא יהיו הפרעות בלתי צפויות, תעשיית התוכנה צפויה להמשיך לנצל את האבולוציה של העולם הדיגיטלי. ההוצאות על יישום התוכנה צפויות להמשיך לעלות גם לאורך 2019, על פי חברת המחקר, וכך גם על תשתיות.

לעומת זאת, ההוצאות העולמיות על דטה סנטרים צפויות לצמוח השנה ב-3.7% אל מול צמיחה של 6.3% אשתקד. ההתחזקות ב-2017, ובמיוחד בסופה, נבעה בעיקר ממחסור ברכיבי זיכרון והמחירים עלו בשיעור גבוה מהצפוי. כמו בעבר, המחסור במרכיבים צפוי להמשיך ב-2018, לכל אורכה, כאשר ההיצע לא צפוי לרדת עד סוף השנה – צופים בחברה.

גרטנר התייחסה גם להוצאה העולמית על מכשירים – מחשבים אישיים, טאבלטים וטלפונים ניידים – וזו צפויה לגדול השנה ב-6.6% ל-706 מיליארד דולר. לדברי לאבלוק, "שוק המכשירים ממשיך להראות דינמיקה דואלית. חלק מהמשתמשים עוצרים את הקנייה ואלה שקונים עושים זאת, בממוצע, במחיר גבוה יותר".

בחברת המחקר ציינו כי מתודולוגיית תחזית ה-IT שלה נשענת במידה רבה על ניתוח קפדני של מכירות של אלפי ספקים בכל מגוון המוצרים והשירותים בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים