ענקית בחנות צעצועים: מיקרוסופט חשפה את פרויקט זנזיבר

הפרויקט החדש אמור לחבר את עולם הצעצועים עם מכשירי הטאבלטים והטלפונים המודרניים, ולספק היבט חדש של חוויות מציאות רבודה

החיים הם משחק ילדים. אילוסטרציה: Dorian2013/BigStock

מיקרוסופט (Microsoft) חשפה פרויקט חדש בפיתוח שאמור לחבר את עולם הצעצועים עם מכשירי הטאבלטים והטלפונים המודרניים, ולספק היבט חדש של חוויות מציאות רבודה.

הפרויקט החדש, זנזיבר (Project Zanzibar) הוא פרי של פיתוח ממושך שמטרתו להציע חיבור חדש בין עולמות המשחקים של הילדים, וזאת באמצעות משטח מיוחד רגיש למגע שעליו מניחים כלי משחק בהם משולבים רכיבי NFC, ואלה באים מיד לידי ביטוי בתוכנה המוצגת במכשיר.

המשטח, יחד עם המכשיר הנייד, יכול לזהות את מיקום הצעצועים על המשטח, את הגובה שלהם ואפילו את הכיוון אליו הם פונים. כל שינוי כזה יבוא לידי ביטוי בתוכנה, והיישומים שניתן לבנות מסביב יכולים אפילו לשמש ליצירת סרטונים מיוחדים ועוד. המערכת אמורה אפילו לזהות חלקים שלא נוגעים ישירות במשטח אלא נמצאים באוויר מעליו, לדוגמה מעל כלי משחק אחר.

למעשה, במיקרוסופט מכוונים אל מגוון גדול מאוד של תרחישים שונים. לפי החברה מדובר בכלי שיכול לשמש לעזרה בלימודים – תרגילי חשבון בהם המערכת יכולה לזהות האם מניחים את הכלי שמייצג את התשובה הנכונה, לדוגמה, או שיעורי איות שמבוססים על קוביות עם אותיות שצריכים להניח כמובן בסדר הנכון, ואפילו שיעורי תכנות קלים כולל כאלה שמיועדים להניע רובוטים לבצע פעולות שונות.

עדיין לא ברור מתי מיקרוסופט תיישם את הטכנולוגיה הזו בפועל, אך בכל מקרה מדובר בפלטפורמה שתהיה מבוססת ברובה על יצרני צד שלישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים