סנאפצ'ט מחזירה את הסדר הכרונולוגי ההפוך לסטוריז

החברה עשתה שרירים וסירבה להיכנע לדרישת המשתמשים לבטל עדכון עיצוב משמעותי שהחילה בחודשים האחרונים ● גם עצומה ענקית לא עזרה ● אבל נדמה שהנתונים הכלכליים עשו את השינוי והחזירו אל היישום את המתכונת הישנה והאהודה יותר

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

היישום החברתי סנאפצ'ט (Snapchat) החזיר תכונה קודמת המכונה "סדר כרונולוגי הפוך" (reverse chronological order), המאפשרת למשתמשים לראות קודם כל את הסטוריז האחרונים שהועלו לפלטפורמה. התכונה מחליפה תכונה חדשה שנקראה "פידים ממוינים אלגוריתמית" (algorithmically sorted feeds), שהייתה חלק מהעיצוב מחדש, והמאוד לא אהוד, של ממשק היישום.

לפי דיווח שפרסם אתר TechCrunch אתמול (א'), העדכון החדש מאפשר למשתמשים לראות סיפורים בסדר כרונולוגי הפוך בשני העיצובים החדשים, זה שבו יש רק סטוריז וכרטיסיות, כמו גם בשני, שבו יש סטוריז נפרדים וצ'אטים.

עיצוב מחדש שהעולם פשוט שנא

העיצוב החדש של סנאפצ'ט היה שנוי במחלוקת, וזאת בלשון ההמעטה.

בחודשים האחרונים עשתה אפליקציית המדיה החברתית הפופולרית כותרות לאחר שהפילה על המשתמשים החלטה להציג סטוריז בפיד שמאורגן על ידי אלגוריתם, במקום לפי הסדר הכרונולוגי של הפרסומים. בתגובה לשינויים איימו רבים לנטוש את האפליקציה, ואף הקימו קמפיין מיוחד באתר של ארגון המחאה והעצומות Change.org, בדרישה שפלטפורמת המדיה החברתית תאפשר למשתמשים להסיר או "להפוך" את העדכון.

על העצומה, שכותרתה "החזירו את עדכון סנאפצ'ט הישן" (Get the old Snapchat update back), חתמו כמעט 400 אלף איש, אבל מנכ"ל החברה שמאחורי היישום, סנאפ (Snap), אוון שפיגל, התעקש וקבע כי "אנחנו מפרידים את המדיה החברתית מהתקשורת, ומקדימים צעד חשוב קדימה לחיזוק הקשר שלנו עם החברים שלנו והיחסים שלנו עם התקשורת". הוא אמר כי שינוי העיצוב יישאר, לא משנה מה יאמר הציבור, והבטיח כי הוא יאפשר לסנאפצ'ט להציע למשתמשים שלה תוכן מותאם אישית יותר.

אבל הרציונל שמאחורי השינוי לא התקבל בהתלהבות, ונראה כי עכשיו סנאפצ'ט החליטה בכל זאת להקשיב לתלונות המשתמשים שלה, ולמעשה היא מגלגלת לאחור את המצב ומשנה את העיצוב החדש (לפחות עבור משתמשים מסוימים) כך שיאפשר להם להציג סטוריז שוב בסדר כרונולוגי הפוך, כמו פעם.

הנתונים שמאחורי הכניעה

למעשה נראה כי מאחורי החלטתה וכניעתה של סנאפ יש נתונים והסברים פונקציונליים – המעבר של האפליקציה לפיד אלגוריתמי בעיצוב מחדש שלה, וזעם המשתמשים עליו, סייע למתחרותיה, אינסטגרם (Instagram) וטוויטר (Twitter) להשיג צמיחה גדולה יותר.

עקב הגשת הדו"חות  שלה לגופי הרגולציה התגלה כי סנאפ קיצצה 7% מכוח העבודה העולמי שלה בחודש מרץ. חברת המדיה החברתית הודתה בנתון ואמרה כי הוא יגרור הוצאה של כ-10 מיליון דולר בשל עלויות הפיצויים, ושזו תשתקף בתוצאות הרבעון הנוכחי, שהסתיים ב-31 במרץ.

בעקבות הפיטורים, שנעשו בעיקר בצוותי ההנדסה והמכירות שלה, החברה אמרה שהיא עומדת לחסוך הוצאות של 25 מיליון דולר בשנת 2018. נכון ל-31 בדצמבר 2017, ועל פי ההגשה השנתית, יש לסנאפ כיום 3,069 עובדים. החברה ללא ספק נמצאת תחת לחץ מצד המשקיעים להוזלת העלויות, לאחר שהכנסותיה לא עמדו בציפיות האנליסטים במהלך השנה הראשונה שלה כחברה ציבורית.

ניתן לשער שהחברה הבינה שעליה להיענות לדרישת הציבור, שאם לא כן התוצאות עלולות להתבטא ישירות ברווחיה וביחס המשקיעים אליה, וזה כנראה ההסבר שעומד מאחורי השינוי, שעל אף שלא הוצג כך הוא בהחלט מהווה ניצחון של לחץ ציבורי על חברה טכנולוגית והכפפתה לרצון משתמשיה.

כיום, לנוכח קמפיין DeleteFacebook# שהגיע לאחר חשיפת פרשיית קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica), מסקרן מאוד לראות אם התופעה תעודד משתמשים להמשיך ולדרוש את רצונם מספקיות הפלטפורמות האהודות עליהם, אם לאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים