"ה-Dailymaily: כיכר השוק של התעשייה"

במלאת 7,000 גיליונות של הניוזלטר הוותיק, שוחחה מערכת אנשים ומחשבים עם אנשי יחסי הציבור העובדים מול ה-Dailymaily לאורך השנים ● "אם אתה לא שם - אתה לא קיים"

במלאת 7,000 גיליונות של הניוזלטר הוותיק, שוחחה מערכת אנשים ומחשבים עם אנשי יחסי הציבור העובדים מול ה-Dailymaily לאורך השנים.

"אתם, העיתונאים והעורכים של ה-Dailymaily, מספרים לכולם מה קורה בענף ה-IT המקומי", כך אמר רני רוגל, יועץ תקשורת ויו"ר אולמדיה.

רוגל השתתף ברב-שיח שנערך באחרונה במערכת אנשים ומחשבים, לקראת הופעת 7,000 גיליונות של ה-Dailymaily. את רב השיח הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

רני רוגל, יו"ר אולמדיה. צילום: פלי הנמר

רני רוגל, יו"ר אולמדיה. צילום: פלי הנמר

רוגל אמר כי "אני מלווה את אנשים ומחשבים עוד מהימים שפלי הסתובב בטנדר פיאט ירוק עם דוגמת עיתון, על מנת למכור פרסום, לקראת הוצאת הגיליון הראשון בכנס איל"א, בנובמבר 1981".

לדבריו, "עבדתי במשך שלוש וחצי שנים כמנהל שיווק וכמנכ"ל העיתון. העיתון הוא אכן מדיה מרכזית של התעשייה, אתם כיכר השוק של התעשייה. אתם מספרים לכולם מה קורה. מרחיבים, עם מגוון תחומי התייחסות, חלקם חדשים, דוגמת הביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים, והתייחסות מערכתית בולטת לקהילה הלהט"בית. אתם מספרים מה קורה וגם – אתם יצרני חדשות. לצערי, אתם היחידים שמכסים את ה-IT".

"העיתונות כולה נמצאת בירידה, בוודאי זו המודפסת. מהאונליין מרוויחים פחות מהפרינט. המדיה הדיגיטלית כבר כאן, בעלת משקל ברור ומשמעותי. עתיד המדיה הוא בדיגיטל, אבל העיתונות הכתובה תמשיך להתקיים – אך תצטמצם. העיתונות המקוונת תלך ותשתכלל ותשפר את יכולותיה, עם מתן יותר חשיבות למיידיות. הרשתות החברתיות הן אמנם מקור מידע, אבל השאלה היא מה עושים ואיך מסננים את זה".

"הכלי משקף הזדמנויות עסקיות"

אורן בסון, מנכ"ל אולמדיה, אמר כי "אני מכיר את אנשים ומחשבים עוד כסטודנט ללימודי תקשורת: ב-1996 הצטרפתי לדורן תקשורת. ב-2003 הקמתי את אולמדיה ובשנת 2009 מיזגנו את פעילויות אולמדיה ודורן, ויש לנו כמות נכבדת של לקוחות IT, היי-טק וסטארט-אפים".

לדבריו, "ה-Dailymaily הוא כלי תקשורת מרכזי וחשוב, תמיד נמצא בו משהו מעניין. הוא משקף הרבה הזדמנות עסקית, מודיעין עסקי. הוא מכוון למקבלי ההחלטות בארגונים, ואנו מציפים ללקוחות אייטמים שהופיעו בו".

אורן בסון, מנכ"ל אולמדיה. צילום: יניב פאר

אורן בסון, מנכ"ל אולמדיה. צילום: יניב פאר

"ה-Dailymaily מכוון לקהל בתעשייה", אמר בסון. "הוא ממוקד ומפרסם את החדשות החשובות בתחום, וככזה – הוא בעל אפקט מצטבר". פעם, אמר, "היו גושים גדולים של תקשורת. באה הרשת ושברה אותה לרסיסים, ואז – הרשתות החברתיות פיצלו עוד יותר את המדיה. החוכמה והאתגר הם לקחת את אותם רסיסי קהל ולהגיע אליהם. הקהל ימשיך להתמעט. צריך להגיע לקהל בכל מיני ערוצים. תידרש יותר השקעה, זה יותר מורכב".

לבדל נישה – ולדבר אליה

ניר הירשמן, מנכ"ל הירשמן תקשורת, היה במשך עשור שנים יועצו של השר מיקי איתן. "אנו בעידן הפרסונליזציה", אמר הירשמן. "ה- Dailymaily קולע לעניין הזה. הוא 'תפס' פרוסה מובחנת מהעוגה ומדבר לאותה נישה – והמודל עובד. זה משהו שהוא לא רק איכותי, אלא גם נקרא לאורך זמן ויציב, וכך יהיה גם בשנים הקרובות".

ניר הירשמן, מנכ''ל הירשמן תקשורת. צילום: יניב פאר

ניר הירשמן, מנכ"ל הירשמן תקשורת. צילום: יניב פאר

לדבריו, "התעשייה צריכה לקחת שיעורים מאנשים ומחשבים. יש כאן כלי תקשורת המחזיק את עצמו כלכלית. אם בעבר, בשורת הרשת הייתה 'בואו תקבלו תוכן בחינם', היום הבשורה היא 'קבלו במחיר שפוי'. המוצר צריך להיות מספיק מובחן, ושירצו אותו ויידעו מה יש בו. לנו, כיחצ"נים, זה יוצר הזדמנות, כי מקשיבים לנו מעט יותר, אולם זה מטיל עלינו אחריות – לתת ידיעות אמינות, הדורשות מעט עריכה".

אם אתה לא שם – אתה לא קיים

מיכל זילבר ועידית רוזנברג, שותפות, מנהלות מחלקת ההיי-טק, רימון כהן ושות', אמרו כי "ה-Dailymaily מהווה את זירת ההתרחשות המרכזית של התעשייה בישראל. כמדיה ותיקה, הנשלחת בכל יום לכל החברים התעשייה, היא מהווה מקור מידע חשוב ומהימן – מהפן החדשותי והפרסונלי. כאן בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר המשפט – 'אם אתה לא שם – אתה לא קיים'".

עידית רוזנברג ומיכל זילבר, מנהלות מחלקת ההיי-טק, רימון כהן ושות'. צילום: יח"צ

עידית רוזנברג ומיכל זילבר, מנהלות מחלקת ההיי-טק, רימון כהן ושות'. צילום: יח"צ

כאנשי יחסי ציבור, אמרו זילבר ורוזנברג, "שמחנו לא פעם לשמוע מלקוח, שידיעה שהופיעה ב-Dailymaily הובילה לפגישה חשובה או לעסקה חדשה. גם אנחנו נתרמים בהחלט מהמידע המקצועי והשוטף המתפרסם באתר ובניוזלטר. ללקוחותינו חשובה מאוד הנוכחות בתעשייה, והפרסום אצלכם מאפשר חשיפה ללקוחות, ספקים ושותפים עסקיים ובנוסף, מגביר את גאוות היחידה של עובדי החברה שנחשפה".

ליז רוזנבלט, מנכ"לית שחר תקשורת שיווקית, אמרה כי "הלקוחות שלי הם חברות היי-טק גלובליות מובילות שוק, ולכן חשוב מאד לסקר את פעילותן. ה-Dailymaily הוא המדיה הבולטת בעולם ה-IT, ולאור העובדה שהעיתונות העסקית מצטמצמת ומצמצמת את המדורים הטכנולוגיים – החשיבות של המדיה אף מתעצמת".

ליז רוזנבלט, מנכ"לית שחר תקשורת שיווקית. צילום: יח"צ

ליז רוזנבלט, מנכ"לית שחר תקשורת שיווקית. צילום: יח"צ

לדבריה, "שיתוף הפעולה שלנו עם אנשים ומחשבים תורם לבמה ראויה של לקוחותינו ועוזר לנו לעיתים קרובות להגיע אל קהל היעד הרלוונטי לנו".

"לאור דעיכתה של העיתונות הכתובה", אמרה, "המדיה הדיגיטלית תופסת תאוצה ומשמשת עבורנו פלטפורמה נוספת להעברת המסרים לפי פילוח מדויק של קהלי יעד. בקרוב נהיה עדים למהפכת הנתונים עם הכניסה של האינטרנט של הדברים וכולנו נהיה מקושרים הרבה יותר. חדשות ההיי-טק לא יהיו עוד רק נחלתם של אנשי ההיי-טק, אלא יגעו בכל אחד ואחת מאתנו".

"שומר שהקטר של המדינה יישאר על הפסים"

איריס ויינשטיין, מנכ"לית קו ישיר, אמרה כי "הייתי עדה המרכזית להולדת ה-Dailymaily: הפורמט, שהיה בתחילה בפקס, תפס כאש בשדה קוצים. בראשונה הגיע לשולחנו של כל מנהל בקהילת ההיי-טק ריכוז הידיעות החשובות, שנתן לו תמונה מלאה של ההתרחשות בשוק. תחילה היו מצלמים את הגליון ומפיצים פיזית בארגון, אך מיד הגיעו בקשות להוסיף מינויים כדי שכל המנהלים יקבלו בזמן אמת את החדשות. מאוחר יותר האינטרנט פרץ לחיינו, הגיע ה-Dailymaily במייל ואז צמח אח גדול בדמות האתר pc.co.il. כך, הייתי עדה, בזמן אמת, להתרחשות מהפכת המידע הזמין".

איריס ויינשטיין, מנכ''לית קו ישיר. צילום: יח"צ

איריס ויינשטיין, מנכ"לית קו ישיר. צילום: יח"צ

"אנשים ומחשבים, בהובלתו של פלי", אמרה, "הייתה, כתמיד, החלוץ שלפני המחנה – המבשר מה הטרנד הבא, לאן נושבות הרוחות, איזו בשורה מגיעה ארצה מחו"ל. פעמים רבות ה-Dailymaily התריע על סכנות, בישר בשורות ונלחם את מלחמות הענף כולו. הוא בעיקר שומר שהקטר של המדינה יישאר על הפסים".

לדברי ויינשטיין, "מקומו של האתר בכלל התקשורת מרכזי וחשוב, על מנת להיות אפקטיביים ולקבל תוצאות מקמפיין מתוכנן. בישראל כמעט שאין לי צורך להסביר מהו, אבל כשאני צריכה להסביר למנהל תקשורת גלובלי בחברה בינלאומית מהו ה-Dailymaily, מה תפקידו וטווח השפעתו, אני תמיד נתקלת בהשתאות גדולה. אין לו אח ורע במקומות אחרים בעולם".

היא סיימה בציינה כי "המדיה הדיגיטלית היא העתיד. היא תופסת מקום גדול יותר בעוגת הפרסום, וטווחי ההשפעה שלה גדלים. המהפכה כמעט הושלמה…".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים