"יש למנף את הנסיון רב השנים של הוותיקים לצד דור העתיד"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורח המדור הפעם: זאב ינאי, נשיא אדוונטק טכנולוגיות

זאב ינאי, נשיא אדוונטק טכנולוגיות

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא זאב ינאי, נשיא אדוונטק טכנולוגיות.

מתי ואיך התחלתם?
"אני מרגיש שהיתה לי זכות גדולה להיות מראשוני הענף המכובד שלנו שהצמיח חברות תוכנה, חברות חומרה, סטארט-אפים וחברות טכנולוגיה הפועלות בהצלחה בישראל ובשוקי חו"ל. אדוונטק אומנם הוקמה בשנת 2003 אולם 20 שנה קודם לכן הקמתי עם שותפים את לירז מערכות שפעילותה מוזגה ב-HP. אדוונטק הוקמה יחד עם איתן גוראל, רוני הירשפרונג ויורם זילברברג בשנת 2003 כאשר כללה בתחילה רק פעילויות של יישום סאפ (SAP) ואורקל (Oracle)".

מה היה החזון בתחילת הדרך?
"החזון שלנו היה להקים חברה גדולה שתספק מערכות בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, לארגונים גדולים. בדיעבד אני יכול לומר בסיפוק – זה עבד! התחלנו עם בסיסי הנתונים של אורקל כאשר הנציגות היתה של ג'ון ברייס והסאפ היה בחיתוליו בארץ, וטרם עסקנו בו באדוונטק".

היכן אתם היום?
"אדוונטק, שעברה לאורך השנים כמה פאזות גדילה, חובקת היום מספר תחומי פעילות: סאפ, אורקל, תשתיות (System) ומוצרים. היום אנחנו שותף עסקי מוביל של סאפ, מובילים ומנהלים פרוייקטים רבים הן בחברות ישראליות והן בחברות בינלאומיות".

"אדוונטק אינה נצמדת לטכנולוגיה מסוימת, אלא עושה שימוש במגוון רב של טכנולוגיות, תמיד אלה שבחוד החנית, וזאת כדי להתאים את הפתרון לצרכי הלקוח. גאוותנו היא על כך שאנו מפתחים פתרונות אותם ניתן להרחיב ולשכפל וכל הזמן מאמצים טכנולוגיות חדשות שייטיבו עם צרכי הלקוח, גם בשוק משתנה באופן תדיר".

"כיום יש לנו כ-300 אנשי מקצוע. אנו מבצעים פרויקטים ועבודות עבור הגופים הגדולים ביותר במשק; יישום סאפ במשרד הבטחון, אופטימיזציה של הסעים לדואר ישראל, פרויקטי סאפ לכיל ועוד".

מה קרה בין לבין?
"כיאה לחברה שהאסטרטגיה שלה היא להתרחב ולהגדיל את מנועי הצמיחה, לצד השאיפה להוות One-Stop-Shop, החלטנו לפני כשלוש שנים על הקמת Advantech System. רן פלדמן ורן לבנה הקימו את החטיבה שעושה חייל ובמהלך שלוש שנים בלבד כבר הגיעה להיקף מכירות של 30 מיליון שקלים. הצלחנו בכך על שום היותנו פורצי דרך וגם כי זיהינו את הפוטנציאל הגלום בעולמות ה-IT".

מה האירועים המשמעותיים בהיסטוריה שלכם?
"כל התרחבות אורגנית שלנו היתה משמעותית, ואולם עם השנים היו לנו מספר התרחבויות בקפיצות מדרגה על ידי הקמת חטיבות חדשות כגון: חטיבת סאפ ואורקל, חטיבת תשתיות שנעשתה במשותף עם רן פלדמן ורן לבנה וחטיבת המוצרים".

מי הדמויות המובילות בדרך?
"אני גאה על כך שחלק נכבד מהדמויות המובילות נמצאות איתנו גם היום בהנהלת החברה: שמוליק לשם המכהן כמנהל חטיבת אורקל וסאפ, רן פלדמן ורן לבנה, שהקימו את קבוצת התשתיות לפני כשלוש שנים, יורם זילברברג המכהן כ-CTO של הקבוצה והינו מומחה אורקל וצפריר פיימן, סמנכ"ל חטיבת המוצרים. ד"ר איתן גוראל שהנו מנהל עסקים ראשי ורוני הירשפרוג, מהמייסדים, היום מנכ"ל חטיבת השיווק והתפעול ואנוכי, המכהן כנשיא החברה".

מה ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל
"קהילת אנשים ומחשבים יכולה להיות גאה בענף שהנו הקטר של המשק. ענף זה יצר חברות תוכנה וטכנולוגיה אשר הפכו במרוצת הזמן לסטארט-אפים ולחברות בינלאומיות. כיום הענף ממשיך להתפתח ומרכז אנשים מוכשרים ונמרצים אשר מצעידים אותו קדימה".

משהו מעניין שיש לכם לומר לקהילת אנשים ומחשבים בישראל
"אדוונטק לא אמרה את המילה האחרונה בעולם ה-IT. המדינה צעירה וכך גם אנחנו, על אף היותנו מוותיקי הענף. יש לנו כוונה למנף את הניסיון רב השנים של הוותיקים שבנינו לצד חבר'ה צעירים ומוכשרים שעוד יירשמו אף הם בדפי ההסטוריה".

ברכה מקורית למדינת ישראל ליום הולדתה ה-70?
"אני מאחל למדינה ולאזרחיה שנצליח באמצעות עולמות ה-IT בהן אנו פועלים, לצמוח ולספק שוויון הזדמנויות הוגן ואמיתי לכל המגזרים והאוכלוסיות, תוך שילובם של ערבים וחרדים בשוק העבודה והטכנולוגיה".

"אני מאחל שתהיינה לנו בארץ עוד הרבה חברות שיפעלו בנושאים חדשניים, ירכזו מוחות צעירים (וגם מבוגרים), ידחפו את המדינה והכלכלה הישראלית לצמיחה והישגים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים