רוגלה חדשה יכולה לעקוב אחרי הפעילות שלכם בווטסאפ

ChatWatch היא תוכנה שייתכן שתרצו להשתמש בה או להיזהר ממנה - מסתבר שביכולתה לרגל אחרי כל המהלכים של משתמשי ווטסאפ, כולל הזמן שבו היו אונליין ועוד ● החשיפה מעוררת תהייה - האם מדובר שוב על רשלנות של פייסבוק בשמירה על פרטיות?

שיחות קול ווידיאו בווטסאפ גם בדסקטופ

רוגלה חדשה בשם ChatWatch, מאפשרת למשתמשים לעקוב אחרי אנשי הקשר שלהם בווטסאפ (WhatsApp). האפליקציה משתמשת באלגוריתם שרושם את הסטטוסים של מצבי Online ו-Offline של יישום המסרים המידיים, וכך היא יודעת לספר לבעליה את תולדות ההתנהגות של אנשי הקשר שלו.

כולנו מכירים את התשוקה לדעת אם חברינו נמצאים אונליין בווטסאפ או לא והאם ראו כבר את ההודעה ששלחנו להם וטרם ענו במכוון. חלק ממשתמשי הווטסאפ מאפשרים לאחרים לראות אם הם מחוברים ליישום, אבל יש גם לא מעט משתמשים שסימנו כי אינם מעוניינים שנראה את התנהלותם זו. בכל מקרה, היישום ChatWatch נועד בכדי לענות בדיוק על הצורך המכרסם הזה לדעת מתי חברינו מחוברים ומתי לאו, והאם הם סיננו הודעה ששלחנו ולא ענו עליה, על אף שכבר קראו אותה מזמן.

הרוגלה ChatWatch, הזמינה בינתיים ב-Google Play, מתוארת בחנות של גוגל (Google) כיישום שיאפשר לכם "לבדוק כניסה ויציאה מוואטסאפ" ובנוסף "לראות את היסטוריית הכניסות על ציר הזמן לאורך כל היום". משתמשים מדווחים כי היישום המוזר ואפילו המפחיד הזה, מסוגל להגיע לרמת מומחיות כזו של ריגול עד שביכולותו לנבא בהצלחה מתי משתמש צפוי להיות ער ומתי הוא כבר ישן ולא צפוי להיות פעיל.

שוב רשלנות של החברה האם בשמירה על פרטיות?

לכאורה הרוגלה מאפשרת לנו לפקח על הרגלי הגלישה של חברים בווטסאפ, ומציעה לנו אפשרות לעסוק במה שנראה כמו מנהג לא ממש יפה, אבל גם לא כזה שיחשב כחטא, אלא שבעידן הנוכחי, שבו פייסבוק (Facebook) חוטפת חזק בגלל החששות שהזניחה את השמירה על פרטיות נתוני המשתמשים שלה, הצעה של האפליקציה בחנות Google Play מעוררת חששות דומים גם בנוגע להתנהלות מאחורי הקלעים ב-ווטסאפ, שנמצאת כידוע בבעלותה של ענקית הרשתות החברתיות ממאנלו פארק.

הרוגלה הוצעה גם במתכונת אנדרואיד וגם בעבור מכשירים מבוססי ה-iOS של אפל (Apple), אבל כעת האפליקציה הוסרה מה-Apple App Store ונשארה בחנות Google Play בלבד.

אחרי הפרסום על הרוגלה, הציגה ווטסאפ עדכון חדש שאמור לתקן את מה שאפשר ליישום לדעת יותר מדי על משתמשיה.

אין ספק שהחשיפה של הרוגלה בתקופה שבה יותר ויותר אנשים מצטרפים לתנועת DeleteFacebook#, אחרי פרסום פרשית קיימברידג' אנליטקה (Cambridge Analytica), ייתכן שחשיפת יכולת מעקב אחרי משתמשי ווטסאפ תביא עוד גולשים להתרחק מפייסבוק ומהשירותים שבבעלותה, כמו ווטסאפ ואינסטגרם (Instagram), כי הכתובת נמצאת ללא ספק גם על הקירות שלהם.

 

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אור

    שווטסאפ פשוט יאפשרו כבר להסתיר את האונליין. עד אז אני בטלגרם

אירועים קרובים