הפלופ הראשון של מיקרוסופט

בוב היה מוצר תוכנה, שבאמצעותו ביקשה הענקית לספק ממשק ידידותי למערכות ההפעלה שלה ● אפ הוא היה "חי", הוא יהיה בשבת בן 23 ● עוד במדור ההיסטוריה: העיר הראשונה שהוארה בתאורה חשמלית ותולעת המיילים ה-"חלוצית"

רבותיי, היסטוריה חוזרת. צילומים: BigStock

ב-31 במרץ 1995 נולד בוב, צאצא של מיקרוסופט (Microsoft) שלעולם יישאר כנראה בתהום הנשייה. ה-"ילד החורג" הזה היה, אפשר לומר, הפלופ הראשון של משפחת מיקרוסופט – עוד פחות זכור וידוע מכישלונות אחרים, כמו Windows ME, ה-Zune ו-Windows Vista עליהם השלום. כמותם, גם הוא סיים את חייו שנה מאוחר יותר.

בוב היה מוצר תוכנה, שבעזרתו ביקשה מיקרוסופט, בהחלט מתוך כוונה טובה, לספק ממשק משתמש ידידותי למערכות ההפעלה שלה – Windows 3.1x ,Windows 95 ו-Windows NT, ולהחליף את ה-Program Manager. בוב עוצב כמו פרצוף חייכן, עם משקפיים בסגנון ביל גייטס, ואפשר גישה למבחר קטן של יישומים, בהם דפדפן לכתיבת מכתבים, ספר כתובות שאפשר היה לייבא ממנו כתובות למכתבים, לוח שנה, שליחת מיילים, תוכנת טריוויה ורשימת To Do.

יותר משהוא סייע למשמשים, הוא הציק והפריע: אי אפשר היה לבצע שינוי במחשב בזמן שהוא פעל, כדי להפעילו היה צריך להזדהות או לעבור מסכי אבטחה שקבעו אם למשתמש יש סמכות לעשות זאת, ומי שרצה בכל זאת להזדהות – היה צריך לעבור תהליך רישום מייגע ומילוי של 10 (!) מסכי רישום. גם העבודה אתו, מסתבר, עצבנה את המשתמשים, שגילו כי כל פעולה שהם עושים מקפיצה את רובר הכלבלב, שמנסה לעזור להם בעזרת אנימציות ובועות, ולא משנה אם ביצעו את אותה הפעולה כבר 200 פעם. עקב כך, רבים הרגישו רדופים על ידי הכלבלב העיקש.

נראה שבוב, שכאמור – נפרד מאתנו שנה בלבד לאחר שנולד, לא סיים את חייו בגיהינום, כי כמה מדמויות האנימציה שלו בכל זאת נותרו ושולבו במהלך השנים במוצרים אחרים של מיקרוסופט, על תקן סייענים. המוכר שבהם הוא העוזר קליפי – שגם הוא, דרך אגב, קיבל שריקות בוז מהמשתמשים.

1880
ב-31 במרץ, אבל ב-1880, זכתה וואבאש שבאינדיאנה להיות העיר הראשונה בעולם שהוארה בתאורה חשמלית, או כך טוענים לפחות ההיסטוריונים שלה. שנאמר, ויראו כי טוב.

הכל התחיל מעיר מוארת אחת. צילום אילוסטרציה: אנה אום, BigStock

הכל התחיל מעיר מוארת אחת. צילום אילוסטרציה: אנה אום, BigStock

1999
תולעת הווירוס הראשונה שצורפה למייל שוחררה לעולם ביום ו', ה-26 במרץ 1999, בבוקר. הייתה זו מליסה, שפעלה כתולעת, שכן הווירוס הפיץ את עצמו באמצעות מיילים שהכילו צרופה, שמתקינה את הווירוס ושולחת אותו הלאה באמצעות המייל (בלי ידיעתו ואישורו של המוען). בתוך שלושה ימים הדביק הווירוס בין 100 ל-250 אלף מחשבים ברחבי העולם והנזק שגרם הוערך ב-375 מיליון דולר. בעוד שמליסה לא גרמה נזק ממשי למחשב, נפח המיילים שנוצר בגללה גרם לקריסה בארגונים רבים, בהם מיקרוסופט.

יוצר הנוזקה מליסה, דיוויד סמית', אמריקני בן 30, נעצר על ידי ה-FBI בדצמבר 1999 בחשד כי הוא זה שכתב אותה. סמית' הוא אחד האנשים הראשונים שעמדו למשפט על יצירת וירוס מחשב, ונידון ל-20 חודשי מאסר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים