דיווח: מארק צוקרברג יעיד בפני הקונגרס על פרשת קיימבריג' אנליטיקה

לפי טענות בתקשורת, על רקע הלחץ מצד מחוקקים, משתמשים, מפרסמים ומשקיעים, בעקבות שערוריית הנתונים שהגיעו לידי קיימברידג' אנליטיקה, החליט מנכ"ל הרשת החברתית הדומיננטית להופיע בעצמו, באופן חסר תקדים, בפני הקונגרס האמריקני

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

מנכ"ל ומייסד פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג בכבודו ובעצמו, החליט שיתייצב להעיד בקרוב בפני הקונגרס האמריקני, על פי דיווח של CNN.

צוקרברג נמצא תחת לחץ ציבורי עצום לענות בפומבי על שאלות ותהיות המחוקקים האמריקנים, לנוכח חשיפת הפרשיה שבטבורה עומדת חברת המחקר קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica), שעבדה בעבור מטה קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ, ושעשתה שימוש בנתוניהם של כ-50 מיליון בעלי חשבונות פייסבוק במסגרת מאמץ למקד בוחרים בעבור טראמפ.

צוקרברג החליט להימנע מלהופיע בפני חברי הפרלמנט הבריטי בלונדון, לפי CNN שצטט מקורות בפייסבוק שטענו כי מנהיג ענקית המדיה החברתית הבין כי לא יוכל להימנע מעדות בפני הקונגרס.

פייסבוק נמצאת בקשר עם כל שלוש וועדות הקונגרס שביקשו את עדותו של צוקרברג: ועדת השופטים של הסנאט, ועדת הסחר והמדע של הסנאט, ו-וועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים, כך על פי דובר החברה. יצוין עם זאת כי פייסבוק סירבה לאשר את הדיווח של CNN כי צוקרברג הסכים להעיד בפני הקונגרס.

האדם הנכון להעיד בפני הקונגרס

מנכ"לה של ענקית הרשתות החברתיות אמר בעבר שיהיה נכון להעיד, אבל רק אם יחשב כאדם הנכון בפייסבוק לעשות זאת.

"כמנכ"ל פייסבוק והעובד שהנהיג את פייסבוק בכל ההחלטות האסטרטגיות החשובות מאז השקתה, אתה האדם הנכון להעיד בפני הקונגרס על החלטות אלה ועל המודל העסקי של פייסבוק", כתב בפנייתו יו"ר הוועדה לאנרגיה ומסחר, גרג וולדן, כשהזמין את צוקרברג להופיע בפני הוועדה.

ועדות אחרות, כולל ועדת הסחר של הסנאט, אמרו כי הן מעוניינות גם כן שצוקרברג יעיד בפניהן על המאורעות ועל האופן שבו פייסבוק מגינה על פרטיות משתמשיה, ולפחות אחד מהמחוקקים, הסנאטור ריצ'רד בלומנטל, עודד את הנהגת הוועידה לדרוש שצוקרברג עצמו יהיה מי שיופיע בפני הקונגרס.

השערורייה של פייסבוק וקיימברידג' אנליטיקה עוררה דיון נרחב יותר סביב הפרטיות המקוונת, ובנוגע לשאלה הגורפת יותר מהו היקף נתוני הצרכנים שיש לאפשר לפלטפורמות האינטרנט לאסוף.

האיחוד האירופי כבר נמצא בתהליך של יישומם של כללי איסוף נתונים חדשים, הליך שבו התחיל עוד לפני הגילויים האחרונים. למרות שמחוקקים אמריקנים כבר הביעו את הסתייגות מהתנהלותה של פייסבוק בשבועות האחרונים, חברי הקונגרס לא דחפו רשמית עד כה לחקיקה חדשה בנושא איסוף נתונים על ידי ענקיות הטכנולוגיה בכלל ופייסבוק בפרט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים