אנליטיקה המשולבת ביישומים עסקיים

בכל הענפים, ניתוח הנתונים כבר לא יהיה נחלתם של מיעוט אנשים טכניים בעלי הכשרה גבוהה ● במקום זאת, כל עובד צפוי להיות מנתח הנתונים ולהיות מומחה בתחום שלו, כך שהוא יכול לקבל החלטות נבונות

28/03/2018 09:55
אריה עמית, יועץ אסטרטגי וניהולי בכיר ב-I-amIT

יחד עם הגידול בזמינות שירותי הענן, חלה עלייה חדה במספר יישומי ניתוח ואנליזה הזמינים. רבים מהספקים ממקדים את המשתמש העסקי על ידי אספקת יישומים שימושיים שמציעים גם ממשקים חזותיים, גרפיקה, דשבורדים וכד'.

מטבע הדברים, השוק יתחזק במהלך השנים הקרובות וכדי שהספקים יישארו רלוונטיים, הם יצטרכו להציע את הפתרונות שלהם המוטמעים ביישומי ליבה אחרים כגון CRM ,ERP ,SCM ועוד.

יש הרבה באזז ודיבורים על הנגשת נתונים באופן דמוקרטי, כך שניתוחי מידע יכולים להתבצע על ידי כל קהל רחב יותר המעוניין. כתוצאה מכך, הפריסה גדולה יותר ומסייעת לשפר את קבלת ההחלטות של עובדים ברמות רבות של הארגון מחד ושל צרכנים, לקוחות ואנליסטים חיצוניים מאידך.

לדוגמה, ממצא ממחקרים שנערכו מעיד כי נגישות לנתונים אפשרה לאנשי המכירות לקצר את מחזור המכירות ב-8% עד 14% בממוצע. הסיבה לכך היא כי שימוש בהדמיה ויזואלית איפשר להם לאסוף במהירות את המודיעין הנדרש למימוש המכירה.

נושא משותף אחד לכל המשתמשים העסקיים באנליטיקה, ללא תלות בתפקידים הספציפיים שלהם, הוא שהם אינם מיומנים ורגילים לעבוד בניתוח של נתונים, הם מבקשים פתרונות עם פריטים חזותיים וגרפיקה שיעזרו להם לעכל את הנתונים במהירות.

לעתים קרובות, יישום כושל של ניתוח אנליטי הוא תוצאה של הדרכה וליווי לא מספק של המשתמש. כדי להציע ניתוח בצורה המתאימה למשתמשים עסקיים, כלי הניתוח צריכים להיות מוטמעים ביישומי הליבה כדי להגביר את האימוץ, להגביר את הפרודוקטיביות ולהבין מראש את הניתוחים על ידי הצגת תובנות בהקשר.

הצורך בהטמעה ואימוץ

אם פתרון טכנולוגי אינו מוטמע, הוא לא יספק החזר ROI חיובי. אימוץ שיטות אנליטיקה הוא אתגר עבור משתמשים עסקיים, כי האחריות העיקרית שלהם היא לא לנתח נתונים. הם נוטים יותר לתעדף משימות יומיומיות ספציפיות לתפקיד שלהם, אבל זה מונע מהם להשיג תובנות שיעזרו להם לבצע את עבודתם בצורה יעילה יותר ולקבל החלטות טובות יותר.

הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה זו היא שניתוח הנתונים מוטמע ביישום הראשי של המשתמש, המספק להם נגישות קלה בהקשר. כתוצאה מכך, משתמשים באופן טבעי ישלבו אנליטיקה לתוך תהליכי העבודה שלהם.

ההקשר השימושי

משתמשים עסקיים רבים מבולבלים מה לעשות עם יישום אנליטי. זה נראה כאילו יש מספר עצום של אפשרויות לניתוח כאשר נכנסים לתוך יישום אנליטי עצמאי.

עם זאת, אם הפתרונות משלבים אנליטיקה וניתוח בתוכם, המשתמשים יכולים לגשת לניתוח עם הבנה טובה יותר על האופן שבו תובנה ספציפית יכולה לעזור להם.

לדוגמה, אם מנהל שיווק בודק את מספר הקליקים שהיו לו במסע פרסום בדוא"ל האחרון, בסיוע גרפיקה המשווה מגמות מסע פרסום היסטוריות למסע הפרסום הנוכחי, הוא יכול להבין טוב יותר אם מסע הפרסום הצליח או לא.

השפעה על התפוקה

המעבר בין יישום ראשוני לבין יישום אנליטי עצמאי יכול לקחת שעה עד שעתיים של זמן עובד בשבוע. בנוסף, לעיתים קרובות נדרש זמן נוסף לשלב את הנתונים עצמם ביישום עצמאי.

ניתוח אנליטי מוטמע ביישום מבטל את הצורך לעבור בין אפליקציות, דבר שמסייע להגביר את הפרודוקטיביות של המשתמשים, תוך קידום שיעורי האימוץ. עם היכולת להעיף מבט מהיר על ויזואליזציה או מדדים מבלי להפריע את זרימת העבודה שלהם, משתמשים יכולים לשלב את ניתוח הפעילויות היומי שלהם מבלי להוסיף עוד משימה לאג'נדה שלהם.

ומה הלאה?

במהלך שבע  השנים הקרובות, מצפים ש 90% מהמשתמשים העסקיים יפעילו מהלך אנליזה לפחות פעם ביום, אך רק 15% יבינו זאת. ככל שהשוק לניתוח אנליטי מוטמע, האנליזות ישולבו בפתרונות כחלק גדול יותר ממבנה האפליקציה מתחת לשכבות הממשקים ובסיסי הנתונים. כדי להקדים את המשמרת הזו, על הספקים למנף את הניתוח כתכונה כדי להפוך את הפתרונות שלהם ליעילים יותר. המטרה היא לספק פתרונות שיכולים לסייע למשתמשים בחכמה לקבל החלטות מושכלות יותר מבלי לאלץ אותם לעבור שלב נוסף ולפרש את הנתונים.

בכל הענפים, ניתוח הנתונים כבר לא יהיה נחלתם של מיעוט אנשים טכניים בעלי הכשרה גבוהה. במקום זאת, כל עובד צפוי להיות מנתח הנתונים ולהיות מומחה בתחום שלו, כך שהוא יכול לקבל החלטות נבונות.

באופן מסורתי, כלי הניתוח קיימים כפתרונות עצמאיים, ולמרות שזמינותם של כלי הניתוח הניתנים לשימוש, גדלה, האימוץ נשאר בעיה עבור ארגונים רבים. הסיבה העיקרית לכך היא שמשתמשי הקצה אינם רוצים להקדיש את זמנם למעבר בין היישום הראשי שלהם לבין כלי ניתוח נפרד.

במבט קדימה, אנליזה מוטמעת תמשיך להיות מקור השראה לאינטליגנציה ביישומים. בסופו של דבר, אם ליישומים יש משתמשים המכוונים את האנליזה מתחת לשכבות היישום האחרות, היא מסירה כל הסתמכות על משתמש הקצה. עבור רוב הספקים, זה ייקח קצת זמן לשלב את המומחיות הדרושה כדי להפוך את זה לאפשרי. עם זאת, זה צריך להיות יעד בראש סדר העדיפויות אם הספקים רוצים להקדים את הגל הבא של החדשנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים