משרד התקשורת: פחתו תלונות הציבור ב-17% לעומת השנה הקודמת

כמו כן מדובר ב-50% פחות מאז 2012, כך שבסיכומו של דבר נספרו כ-7,315 פניות בשנת 2017 ● מהדו"ח עולה, כי מרבית התלונות נוגעות לאיכות השירות ולנושאי חשבוניות

שר התקשורת הקודם, איוב קרא. צילום: קובי וולף

משרד התקשורת פרסם היום (ג') את דו"ח פניות הציבור בנושא טלקום לשנת 2017, שלפיו פחתו התלונות ב-17% לעומת השנה הקודמת, וב-50% מאז 2012, והסתכמו ב-7,315 פניות בשנת 2017.

מהדו"ח עולה, כי מרבית התלונות נוגעות לאיכות השירות – 44%, ולנושאי חשבוניות – 40%.

עוד צוינו בדו"ח החברות שהתקבל לגביהן המספר הקטן ביותר של תלונות לכל 10,000 מנויים, לפי תחומים. לפי הנתונים, בתחום הסלולר הציגה פלאפון שיפור גדול, לצד סלקום וגולן טלקום – גם הן עם שיפור משמעותי.

בתחום ספקיות הגישה לאינטרנט – בזק בינלאומי מובילה בסדרי גודל משמעותיים יחסית למתחרות, ולאורך זמן, ולצדה HOTnet.

בתחום תשתיות האינטרנט, בזק מובילה בירידה בכמות התלונות, עם שיפור מ-5.4 תלונות בשנת 2016, ל-3.7 תלונות ל-10,000 מנויים בשנת 2017. לעומתה, HOT דווקא רשמה עלייה במספר התלונות – מ-3.3 ל-5.2 תלונות ל-10,000 מנויים.

משרד התקשורת מעריך, כי הירידה הכללית במספר התלונות נובעת, בין היתר, מפעילות האכיפה הנמרצת של המשרד, שמאז 2012 הטיל עיצומים כספיים על חברות הטלקום בסכום מצטבר של 18 מיליון שקלים.

במסיבת עיתונאים שקיים שר התקשורת, איוב קרא, ובכירי המשרד, הציג השר רפורמה בייבוא ציוד אלחוטי לישראל – הן בייבוא פרטי והן בייבוא מסחרי. עיקרי הרפורמה מתבטאים במתן פטורים מראש לייבוא אישי, כך ש-40% מהציוד שמיובא כיום לישראל (25 אלף חבילות בשנה) יהיה פטור מבדיקה ואישור של משרד התקשורת, והציוד שיש לבדוק אותו ייבדק על ידי המשרד במרכז המיון של הדואר ויקבל אישור מיידי, או אי אישור.

לבדוק את מה שצריך, לאכוף על מי שמפר, לאתר הפרעות

העיקרון שמפעיל משרד התקשורת הוא "לפטור מה שניתן, לבדוק את מה שצריך, לאכוף על מי שמפר, לאתר הפרעות". בין המכשירים שמקבלים פטור אוטומטי בייבוא אישי: ציוד היקפי למחשב, מזרימי מדיה, קונסולות משחק, טלוויזיות, טאבלטים ומחשבי כף יד, מחשבים ניידים, ממירים לטלוויזיה, דיבוריות לרכב, מצלמות דיגיטליות ועוד.

מבחינת הייבוא המסחרי, מעביר המשרד את האחריות לעמידה בצו על היבואנים, שיתחייבו בפני המשרד על עמידתם בחוק, ובמקביל ימשיך משרד התקשורת לבצע פיקוח באמצעות מערך פיקוח, שיוגדל מארבעה פקחים לשמונה פקחים בתקופה הקרובה, במקביל להרחבת הפעילות גם באמצעות חברות במיקור-חוץ. המשרד יקיים ביקורות ובדיקות הפרעה בכל הארץ, כמו גם בדיקות במשרדי היבואנים, במחסנים ובחנויות. השינויים בייבוא המסחרי ייכנסו לתוקף ב-1 באוגוסט השנה.

"כשהגעתי למשרד ראיתי שיש בעיה קשה ותלונות רבות בנושא ייבוא של ציוד תקשורת אלחוטי. ממלא מקום המנכ"ל אמר לי שחייבים לשחרר את צוואר הבקבוק בנושא האישורים, ואני שמח שהייתה לי הזכות עם צוות המשרד לעשות את זה. יש פה סיכון גדול, אין ספק, אבל בכל דבר שיוזמים יש סיכונים. אנחנו נאכוף את מה שצריך לאכוף ולא נוותר בשום דבר", אמר השר קרא.

מנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, ציין באירוע גם, כי בקרוב יהיה גם שוק סיטונאי על רשת HOT וכי הנושא מצוי בתהליך מתקדם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים