"היכולת של הישראלים – לאתגר את הטכנולוגיה"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף – וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורח המדור הפעם: רונן אנגלר, סמנכ"ל המכירות של מטריקס

רונן אנגלר, סמנכ"ל המכירות של מטריקס. צילום: יח"צ

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא רונן אנגלר, סמנכ"ל המכירות של מטריקס.

מתי ואיך התחלתם?
"מטריקס הוקמה ב-2001, אך חלק לא מבוטל מעובדיה ומנהליה ותיקים יותר, שכן מטריקס היא תולדה של מיזוג של ארבע חברות ותיקות יותר. מאז המיזוג, החברה הולכת וגדלה בעזרת גידול טבעי, מיזוגים ורכישות, ותופסת מקום של קבע כחברה בולטת בתחום שירותי פיתוח התוכנה ומערכות המידע".

היכן אתם כיום?
"אנחנו מבצעים פרויקטים מהגדולים והאסטרטגיים במשק, בעזרת הטכנולוגיות המובילות בעולם, כגון סייבר, פתרונות נגד הונאה, דיגיטל, ענן, Big Data, אנליטיקה, אינטרנט של הדברים ובינה מלאכותית.

החברה מונה יותר מ-8,500 עובדים, ועם לקוחותינו נמנים מאות גופים וחברות בתחומי התעשייה, המסחר, הבנקאות והפיננסים, הטלקום, הביטחון, החינוך והאקדמיה, ההיי-טק וה-ISVS, הבריאות והמגזר הממשלתי-ציבורי".

מהם האירועים המשמעותיים בהיסטוריה שלכם?
"לאחר מיזוג החברות והקמת מטריקס קרו אירועים רבים ומשמעותיים, כגון הקמת מרכז פיתוח ובדיקות שמעסיק נשים חרדיות, פעילות במגזר הערבי באמצעות שירותי קול סנטר בבאבקום וההחלטה שהחברה צריכה לגדול גם מחוץ לישראל, שביצענו אותה על ידי רכישת Exzac, שהפכה למטריקס IFS".

מהו ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל?
"מדינת ישראל, במהלך שנות קיומה, מטפחת את ה-IT שלה ומצמיחה דורות של מומחים מקרבה, לרבות מהיחידות הצבאיות. מומחים אלה מוצאים את דרכם לשוק העסקי והפרטי, ומקימים חברות שהופכות שם דבר בעולם כולו.

יש לנו, בישראל, יכולת לא רק ללמוד טכנולוגיה וליישם אותה, אלא גם לאתגר את הטכנולוגיה, לייעל ולשפר אותה, וכך לסייע לגופי הביזנס וליחידות הפיתוח לייצא את החברות המובילות בתחומן.

העולם הטכנולוגי עובר שינוי משמעותי, ועלינו להשכיל לצעוד כל הזמן שני צעדים קדימה, להבין את המשמעויות הטכנולוגיות ולהיערך לקראתן. מניסיוננו, ביכולתנו לעשות זאת על ידי המשך השקעה בדור הצעיר, ביצירה ובטיפוח מיזמים וחוצי אוכלוסיות, ובאמונה מלאה שהידע והיזמות הישראליים הם שם דבר והופכים אותה למובילת דעה עולמית".

מה אתה מאחל למדינה לרגל יום הולדתה ה-70?
"ב-70 שנות קיומנו הוכחנו לעולם את עוצמתנו במגוון נושאים – מפיתוח עגבניות, דרך טפטפות ועד לפתרונות למכוניות אוטונומיות וניווט בכבישים. ביכולתנו להתמיד בדרך זו ולהביא עוד הרבה בשורות ומעשים טובים לעולם. כוחנו באחדותנו ואם כך יהיה – השמיים הם הגבול!"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים