פרשת פייסבוק – הצד הישראלי: האקרים מהארץ הציעו לקיימברידג' מידע

האקרים ישראליים הציעו לחברה, שמעורבת בימים אלה בפרשת פייסבוק, מידע פרטי על שני פוליטיקאים בכירים מניגריה ומהאי סנט קיטס ונוויס, לשירות לקוחותיה - כך דווח בתקשורת הבריטית

גם כאן יש קשר ישראלי. אילוסטרציה: BigStock

קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica), שעבדה בבחירות האחרונות בארצות הברית עם המועמד דונלד טראמפ, וכעת נמצאת בעיצומה של שערוריית פייסבוק (Facebook), קיבלה מהאקרים ישראליים הצעה למידע פרטי – כך עולה מדיווחים בתקשורת הבריטית.

לפי הגרדיאן (The Guardian) והאובזרבר (Observer), המידע שאותו הציעו הישראלים נגע לשני פוליטיקאים בכירים מניגריה וממדינת האיים סנט קיטס ונוויס.

בדיווחים צוין כי ההאקרים השיגו גישה למיילים של שני פוליטיקאים שבימים אלה עומדים בהנהגת המדינות. ב-2015, כך דווח, הישראלים, שהגיעו מ-"משרד בתל אביב", פגשו עובדים של קיימברידג' אנליטיקה והציעו להם USB שהכיל מידע אישי שנפרץ מהמחשב של נשיא ניגריה, גודלק ג'ונתן, ושל טימותי האריס, שבאותה העת היה ראש האופוזיציה בסנט קיטס ונוויס, וכיום הוא ראש הממשלה.

אחד הלקוחות של קיימברידג' אנליטיקה במקרה זה היה מיליארדר ניגרי, ששכר את שירותיה של החברה על מנת להביא לבחירתו מחדש של הנשיא ג'ונתן ולבניית קמפיין הפחדה נגד יריבו, מנהיג האופוזיציה מוהמדו בוהרי.

שיטות קמפיין "מלוכלכות"

בימים האחרונים פורסם שמנהלים בקיימברידג' אנליטיקה ניסו למכור ללקוחות שיטות קמפיין, חלקן "מלוכלכות" – על מנת להביא להפסדם של פוליטיקאים בדרכים לא כשרות, כגון באמצעות תיעוד של קבלת שוחד וסקס. זאת, על מנת שהלקוחות ישתכנעו לשכור את שירותיה.

בערוץ 4 הבריטי נראה אלכסנדר ניקס, מנכ"ל החברה, שלאחר התחקיר הושעה מתפקידו, מתאר כיצד ניתן להשתמש ביכולות איסוף מודיעין ישראליות על מנת להשיג מידע על בוחרים.

בנוסף לכריית מידע מפייסבוק, ניקס ומארק טרנבול, מנהל החטיבה הפוליטית בחברה, דיברו לפני המצלמה הנסתרת על עוקצי שוחד, מלכודות דבש ומעשי ריגול, שלדבריו נעשים בעזרתם של יוצאי ארגוני הריגול בישראל ובבריטניה. "יש לנו כעת שני פרויקטים, שמערבים חקירה עמוקה, עמוקה, עמוקה, על האופוזיציה, שהיא מספקת פרטי מידע מבוססי מקור… מדובר במידע רב ערך ובעל פוטנציאל נזק רב, שביכולתנו להחליט היכן ומתי לשתול אותו במהלך הקמפיין", ניקס אמר לכתב, שהתחזה לאיש עסקים מסרי לנקה. הוא הוסיף כי "אנחנו נעזרים בכמה חברות בריטיות ובכמה ישראליות. יש בישראל יכולות איסוף מודיעין מאד יעילות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים