אמזון עברה את גוגל והפכה לחברה השנייה בגודלה בעולם

החברה הגיעה אמש (ג') לשווי שוק של 768 מיליארד דולר - חמישה מיליארד יותר מגוגל ● לצד העלייה במניות שלה, הסיבה המרכזית לחילופים היא הירידה במניות של ענקית הרשת - תוצאה עקיפה של פרשת דליפת המידע על 50 מיליון משתמשי פייסבוק

אמזון. צילום: BigStock

אמזון (Amazon) ממשיכה בדהרה והפכה לחברה השנייה בגודלה בעולם, אחרי אפל (Apple). לאחר שהמנייה שלה עלתה אמש (ג') בנסדא"ק ב-2.69%, עומד שווי השוק שלה כעת על 768 מיליארד דולר – חמישה מיליארד יותר מהשווי של גוגל (Google), שאותה היא הדיחה מהמקום השני. עם זאת, השווי שלה עדיין רחוק מזה של אפל, שעומד על 889.17 מיליארד.

לצד עליית המנייה שלה, הסיבה המרכזית לחילופים בין אמזון לגוגל היא הירידה במנייה של ענקית הרשת, או יותר נכון החברה האם שלה, אלפבית (Alphabet), שירדה אתמול זה היום השלישי ברציפות. זאת, כתוצאה מהשפעה, גם אם עקיפה, של פרשת פייסבוק (Facebook), שאתמול נפתחה נגדה חקירה בחשד להעברת פרטיהם של 50 מיליון ממשתמשיה בארצות הברית לקיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica), לטובת הקמפיין של דונלד טראמפ לנשיאות. גוגל היא אמנם לא רשת חברתית, אבל היא מתחרה עם פייסבוק על שוק הפרסום באינטרנט, והמשקיעים חוששים שבעקבות החקירות, הרשויות האמריקניות יטילו מגבלות על מכירת מודעות ברשת – מה שיביא לפגיעה בהכנסות של שתי החברות.

במקרה זה, הצרה של גוגל מיטיבה עם אמזון ועם בעלי המניות שלה, כולל המנכ"ל והמייסד, ג'ף בזוס, שמחזיק ב-16% מהן. על רקע העליות האחרונות, בזוס חיזק את מעמדו כאיש העשיר ביותר בעולם והשווי שלו עומד על 130 מיליארד דולר. הוא אף היה לפני חודשים אחדים לאיש הראשון בעולם ששוויו חצה את 100 מיליארד הדולרים. לשם השוואה, עושרו של השני ברשימת האנשים העשירים ביותר, ביל גייטס, שעמד זמן רב בראש הרשימה, מגיע ל-90 מיליארד דולר "בלבד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים