האם טוויטר תחקה את סנאפצ'ט ותבליט תמונות וסרטונים?

מקורות פנימיים טוענים שתכונה בסגנון ה-Discover של סנאפצ'ט, שהפכה לפופולרית בקרב מפרסמים, תיכנס גם לרשת המצייצת ● זאת, במטרה לקדם, בפעם הראשונה בפלטפורמה, תמונות וסרטוני וידיאו על פני טקסט

ממשיכה לנסות למנוע הפצת פייק-ניוז. טוויטר

טוויטר (Twitter) עומדת כנראה להשיק תכונה חדשה שתכניס גם אותה למעמד של מתחרה ישירה לסנאפצ'ט (Snapchat), ולא במקרה: מדובר בתכונה שהיא שיבוט ברור של אחד מקוויה המאפיינים של הרשת החברתית מבית סנאפ (Snap), שהביאה לעולם את מסנני הווידיאו ואת הסטוריז.

גורמים בתעשייה טוענים שהתכונה החדשה מקדמת תכני ויז'ואל, כמו תמונות וסרטוני וידיאו, ושהיא בעלת פוטנציאל לשנות לחלוטין את הדגש שהחברה שמה עד כה על טקסטים, ואפילו על מיקרו-טקסטים כסמל ההיכר שלה. על הדברים בישרה CNBC, שלטענתה קיבלה דיווח ממקורות יודעי דבר על כך שטוויטר מעוניינת להחליף את מהות הפלטפורמה שלה מעיסוק במילים כתובות לכזה המבוסס על תמונה וקול.

למעשה, המקורות טענו שטוויטר תשלב תמונות מבוססות מיקום וסרטוני וידיאו עם תכונת Moments שלה, בכדי ליצור תחרות ישירה ל-Discover של סנאפצ'ט.

סנאפצ'ט עושה גלים בביצת ההיי-טק, ומהווה מקור לחיקויים ושיבוטים של תכונות שפיתחה. בעיקר נוהגת לחקות אותה שוב ושוב אינסטגרם (Instagram) של פייסבוק (Facebook), אבל רק באחרונה התבשרנו על התנהלות דומה גם מצד יוטיוב (Youtube). שירות הווידיאו מבית גוגל (Google) מנסה תכונת בינה מלאכותית חדשה, שמספקת רקעים מתחלפים לסרטונים שמוצגים בו. המחקים והמשבטים עשו זאת בלי היסוס, בתוך שינויים קלים, ובמרבית המקרים מדובר בהתנהלות שהביאה להם הצלחות גדולות.

במאי שעבר התייחס סמנכ"ל מוצר באינסטגרם, קווין וייל, להעתקה של תכונות מסנאפצ'ט ואמר ש-"זו פשוט הדרך שבה התעשייה עובדת. היה טפשי מצדנו אם היינו אומרים: 'אה, רואים את הרעיון המוצלח הזה שם, שבאמת מגשים את הצורך של אנשים לחלוק יותר רגעים של חייהם? מאחר שאדם אחד עשה את זה, אנחנו אפילו לא יכולים להתקרב לרעיון הזה'".

סנאפצ'ט הרגיזה את האוהדים – ובכל זאת נשארת מושא להעתקה

השינוי, אם אכן ייכנס לתוקף, אמור להיות יותר אטרקטיבי עבור מפרסמים ולעזור לטוויטר לעשות קצת כסף. לפי CNBC, חברות יכולות לשלם בכדי לממן ולתת חסות ל-Moments המשופצים כשאלה יציגו אירועי חדשות בולטים. הרשת דיווחה גם כי לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון שלה החליטה טוויטר להתמקד בפיתוי מפרסמים.

עדיין לא ברור מתי תושק התכונה החדשה והיכן. לעת עתה סירבה טוויטר להגיב לדיווח.

יצוין כי באחרונה הסתכסכה סנאפ עם אוהדי סנאפצ'ט, שיצאו נגד העיצוב המחודש שלה וקראו לה להחזיר את המצב לקדמותו, תוך איום שאם לא תקיים את דרישתם הם יעזבו את השירות. אבל הפרשיה הזו, כך מסתמן, לא מונעת מחברות רבות להמשיך ולראות בה מודל לחיקוי, ולהוסיף ולשבט את הרעיונות המקוריים שלה ושל הפלטפורמה המוצלחת שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים