תביעה נגד מיקרוסופט: "מתייחסת לנשים באי שוויון"

מסמכים שנחשפו במסגרת תביעה מגלים שבין השנים 2010-2016 הגישו נשים 118 תלונות בגין אפליה על רקע מגדרי, אבל רק אחת מהן נמצאה "מבוססת" ● מיקרוסופט: אין הוכחה ל-"אפליה מגדרית מערכתית"

אפליה על רקע מגדרי? במיקרוסופט טוענים שלא. צילום אילוסטרציה: Kikkerdirk, BigStock

האם מיקרוסופט (Microsoft) מתייחסת לנשים המועסקות בה באי שוויון? בדיון שהתקיים שלשום (ב') בבית משפט בארצות הברית, במסגרת תביעה שהוגשה נגדה, נחשף שבשנים 2010-2016 הגישו נשים שעובדות בחברה בתפקידים טכניים 118 תלונות בגין אפליה על רקע מגדרי, אך מחלקת החקירות הפנימית של מיקרוסופט מצאה שרק אחת מהן "מבוססת". יחד עם תלונות נוספות בנושאי הטרדה מינית, התנהלות נקמנית, אפליה על רקע הריון ונושאים נוספים שקשורים בטענות להתנהגות החברה לכוח האדם שלה הוגשו 238 תלונות, שהחברה לא מסרה כמה מתוכן נמצאו "מבוססות".

המספרים הללו נחשפו במסגרת בקשה להכרה בתביעה ייצוגית שמתנהלת נגד החברה בבית המשפט המחוזי בסיאטל כבר מ-2015. התביעה הוגשה על ידי שלוש נשים, עובדות לשעבר וגם בהווה, שטוענות לאי שוויון עקבי ומערכתי ביחסה של החברה לנשים בתפקידים טכניים והנדסיים בנושאי שכר וקידום. עורכי הדין המנהלים את התביעה דרשו גילוי מסמכים, ובמסגרת זו נחשפו גם המספרים שלעיל.

התביעה מציירת עובדות לא מחמיאות על תהליכים פנימיים של ניהול כוח האדם בחברה, על תסכול רב ועל חוסר אמון של עובדים בתהליכי הטיפול בתלונות – עובדות שרוב החברות משתדלות להרחיק מעין הציבור. במקרה הזה, רק בשל החלטת בית המשפט נאלצה מיקרוסופט לחשוף את המסמכים.

מתוך 108 תלונות על הטרדה מינית – 15 נמצאו "מבוססות"

חוץ מ-118 התלונות על אפליה מגדרית, נחשף במסמכים גם כי נשים בתפקידים טכניים דיווחו בשנים 2010-2016 על 108 אירועים של תקיפה והטרדה מינית, ושלוש נשים טענו שהותקפו או נאנסו על ידי עמיתים לעבודה. ברישום שהחברה חשפה לא אוזכרו כל המקרים האלה בפירוט, אך נרשמו בתקופת הזמן הזאת 15 תלונות על הטרדה מינית שנמצאו "מבוססות", ולא צוין כל רישום נוסף.

הכרה בתביעה כייצוגית עשויה לכלול בה עוד 8,600 נשים, שלדברי התובעות הפסידו תשלום של 238 מיליון דולר בשכר ו-500 קידומים בשל מדיניות האפליה שלטענתן הרווחת בענקית מרדמונד. עוד טוענות התובעות שגברים בתפקידים דומים עם ביצועים דומים קודמו מהר יותר וקיבלו יותר העלאות מאשר עמיתיהן הנשים באותו המעמד.

מיקרוסופט טוענת מצידה שאין הצדקה לתביעה ייצוגית, משום שאין סיבה אחת משותפת לתלונות של העובדות, וכי התובעות לא הוכיחו אפליה מגדרית מערכתית. החברה טוענת גם שאין לה דעות מוטות בתהליך הערכת הביצועים של העובדים, ואף הגנה על תהליך הבדיקה הפנימית שהיא עורכת. היא ציינה כי הליך זה מתקיים על ידי צוות של ארבעה אנשים, שבודק כל תלונה לגופה.

דובר מטעם החברה הגיב אתמול לתקשורת, ואמר כי מיקרוסופט מטפלת ברצינות בכל התלונות של העובדים וכי היא מפעילה "מערכת הוגנת וחסינה" כדי לחקור אותן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים