טראמפ שם סוף לסאגת הרכישה של קוואלקום – "בגלל הביטחון הלאומי"

הנשיא האמריקני הוציא צו שאוסר לבצע את רכישת הענק של החברה על ידי ברודקום, בטענה כי היא עלולה להביא לפעולות שיסכנו את הביטחון הלאומי האמריקני

הפסיד והפיץ תיאוריות קונספירציה. דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב. צילום: BigStock

סאגת הרכישה של קוואלקום (Qualcomm) בידי ברודקום (Broadcom) הגיעה לסופה, אבל בדרך שאף אחד לא ציפה לה. אלה בקוולאקום שלא רצו למכור את החברה האמריקנית לידי יצרנית השבבים הסינגפורית ניצחו, בסופו של דבר, אבל בזכות התערבות חיצונית מפתיעה: צו נשיאותי של דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, שהחליט להתערב ולמנוע את המכירה, שסכומה כבר הגיע ל-117 מיליארד דולר.

הנשיא טראמפ הוציא את הצו אתמול (ב') ולדבריו, החליט על כך עקב הערכתו שהמכירה יכולה להוביל לפעולות שיסכנו את הביטחון הלאומי של ארצות הברית. הוא מסר שהחליט על כך לארח שסקר דו"חות המתייחסים לאפשרות המכירה שהגישה לו הוועדה להשקעה זרה בארצות הברית, ובהתאם לתקנות שנקבעו בצו ההגנה על התוצר המקומי.

"ההשתלטות המוצעת על קוואלקום בידי ברודקום אסורה", הכריז טראמפ, תוך שהוא מציין שלא יאשר שום עסקה דומה אחרת, כולל מיזוג בין שתי החברות. בנוסף, הוא הודיע שכל 15 המעומדים שהציעה ברודקום להשתלבות בהנהלת קוואלקום פסולים מלעשות זאת.

הצו מורה להנהלת קוואלקום לכנס בתוך 10 ימים את אסיפת בעלי המניות השנתית שלה, ובה להכריז על הצו ועל השלכותיו השונות.

מדובר בצו שמתיישר היטב עם ההחלטה של טראמפ להגן על היצרניות האמריקניות מפני השתלטות חיצונית ומפני תחרות, ככל האפשר, ובמיוחד מחברות שהוא חושד או יודע שיש להן קשר כזה או אחר עם סין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים