תוכן פרסומי
ראשי » TheNewCom » בגלל GIF גזעני: סנאפצ'ט ואינסטגרם נטרלו את Giphy
Giphy

בגלל GIF גזעני: סנאפצ'ט ואינסטגרם נטרלו את Giphy

הרשתות החברתיות המאוד פופולריות הסירו באופן זמני את תכונת מדבקות ה-GIF, לאחר שמשתמשים קיבלו הצעה להוסיף לתמונות שהעלו קובץ גזעני במיוחד

מאת 11 במרץ 2018, 17:25 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר גוגל+ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

בסוף השבוע (ו') גילו משתמשי סנאפצ'ט (Snapchat) ואינסטגרם (Instagram) שכלי מדבקות ה-GIF ששואב תכנים ממאגר המדיה Giphy נעלם. מדובר בתכונה פופולרית, שנוספה לרשתות בחודש שעבר ומאפשרת הוספת מדבקות GIF על גבי תמונות וסרטונים.

מסתבר שהמהלך הגיע לאחר דיווח של משתמשים נחרדים על כך שנתקלו, לאחר חיפוש פשוט, באנימציות גזעניות בוטות שהציע כלי מדבקות ה-GIF, שמאפשר למשתמשים ללחוץ על כפתור מדבקה בעת עריכת תמונה או וידיאו, לבחור תוכן מתוך ספריית Giphy ולהוסיף אנימציה נעה (שאמורה לספק כיף והנאה) לפרסומים שלהם.

קובץ ה-GIF המסוים שעורר את התרעומת הציג טקסט גזעני מטריד נגד קהלים שחורים, ובו נכתב: "מונה פשעי המוות של כושים – תמשיכו לפצח בונזו, המספרים פשוט ממשיכים לעלות!".

TechCrunch פרסם צילום מסך של ה-GIF שהופיע בסנאפצ'ט, ובו ניתן לראות גבר לבן עור שנראה כמו מנחה טלוויזיה מצביע על מונה כשלצדו מוקם קוף. התוכן מעורר גועל וסלידה בדיוק כפי שתיאורו נשמע, והוא ראוי לכל גינוי, ללא ספק.

סנאפצ'ט מיטלטלת – אבל לא מאבדת גובה

הדרמה הנוכחית מגיעה לאחר סערת ענק שבה הייתה מעורבת סנאפצ'ט: גרסה חדשה של האפליקציה נתקלה בחודש שעבר בזעם של ציבור משתמשיה, כשאלה מתחו ביקורת על ההחלטה לעצב מחדש את הפיד ואת מבנה האפליקציה. לא עזרו טוויטים ורטוויטיים שהביעו תרעומת על השינוי, כמו גם עצומת ענק, שעליה חתמו יותר מ-1.2 מיליון לקוחות סנאפ (Snap), ושלחצה על החברה לחזור בה מקונספט העיצוב החדש. סנאפ התעקשה להשאיר את השינויים כל כנם.

הבעיות של סנאפצ'אט עם ציבור משתמשיה הלכו ותפחו לאחר שהכוכבת קיילי ג'נר פרסמה ציוץ שבו שאלה את המשתמשים אם גם הם, ולא רק היא, לא פותחים יותר את סנאפצ'ט. הפרסום זכה ליותר מ-76 אלף ריטוויטים והביא לירידה מיידית של 1.3 מיליארד דולר בערך המניות של החברה.

יצוין שלמרות שלל הבעיות, נתוני המשתמשים של סנאפצ'ט ברבעון הרביעי אשתקד דווקא מרשימים מתמיד – סנאפ התעלתה על היעדים שלה, הוסיפה 8.9 מיליון משתמשים ביום והגיעה למספר המרשים של 187 מיליון משתמשים פעילים יומיים. נראה שסלידתם של משתמשים מסוימים מהאפליקציה לא מתבטאת, לפחות בינתיים, בנטישה המונית.

כעת, במטרה להרגיע את המשתמשים, ואולי בכדי לעצור שערורייה מתגלגלת נוספת, הודיעה סנאפ שכלי ה-GIF לא נעלם לתמיד אלא רק הוסר זמנית, אבל זה לא מנע מהמשתמשים לפנות לטוויטר ולהתקומם על כך שהתכונה נעלמה.

דובר סנאפצ'ט אמר כי "ברגע שנודע לנו, הסרנו את ה-GIF והשבתנו את Giphy עד שנוכל להיות בטוחים שזה לא יקרה שוב, בזמן שאנחנו מחכים לצוות של Giphy, שבוחן את הדברים".

מבוכה גם לאינסטגרם ולפייסבוק

ה-GIF הגזעני המסוים זוהה, כאמור, גם באינסטגרם, מה שהעיד על כך שהנהלת ארכיון Giphy היא האשמה לכאורה, מבחינה טכנית, בדבר.

מאינסטגרם נמסר בתגובה כי "לסוג זה של תוכן אין מקום באינסטגרם, הפסקנו את האינטגרציה שלנו עם Giphy בזמן שהם חוקרים את הנושא".

האירוע מביך במיוחד עבור החברה האם של אינסטגרם, בפייסבוק (Facebook), מכיוון שיש בו משום הוכחה לכך שהיא כשלה בפיקוח על התכנים של ספקית המשנה שלה, Giphy, שמספקת גם לאפליקציית Messenger Kids – שירות הצ'ט של פייסבוק לבני 13 ומטה – יכולות להוספת גיפים. מדובר בשירות שאמור להציג אך ורק תמונות שמתאימות לכל הגילאים, ללא חומרים פוגעניים כגון אלימות, סמים, סקס או גסויות – והפרשיה הנוכחית מעוררת תהיות בנוגע לכך.

בגלל GIF גזעני: סנאפצ'ט ואינסטגרם נטרלו את Giphy Reviewed by on . בסוף השבוע (ו') גילו משתמשי סנאפצ'ט (Snapchat) ואינסטגרם (Instagram) שכלי מדבקות ה-GIF ששואב תכנים ממאגר המדיה Giphy נעלם. מדובר בתכונה פופולרית, שנוספה לרשתות בסוף השבוע (ו') גילו משתמשי סנאפצ'ט (Snapchat) ואינסטגרם (Instagram) שכלי מדבקות ה-GIF ששואב תכנים ממאגר המדיה Giphy נעלם. מדובר בתכונה פופולרית, שנוספה לרשתות Rating: 0

הגיבו


!!!!