"הקוד הפתוח מפזר את הערפל סביב הענן"

"בעולם הכלכלה החדשה אף אחד אינו יכול לנצח לבד - הדרך להצלחה עוברת בחשיפה של מה שיש לך ולאחרים", כך אמר מני צרפתי, מנהל קבוצת הארכיטקטים, רד-האט ישראל

מני צרפתי, מנהל צוות ארכיטקטי פתרונות IGC ברד-האט ישראל. צילום: יח"צ

"פרויקטי ענן, פרטיים ציבוריים והיברידים – מאותגרים רבות על ידי תרבות אירגונית, תהליכים ירגוניים, אבטחת מידע ועלויות. הקוד הפתוח הוא מפתח מרכזי להצלחת פרויקטי ענן – בשל השקיפות, הימנעות מ'נעילת' הלקוח, השיתופיות, היכולת לשלוט בעלויות והזמינות לאין סוף פרויקטי קוד פתוח. כל אלה מפזרים את הערפל המקיף את העננים", כך אמר מני צרפתי, מנהל קבוצת הארכיטקטים, רד-האט (Red Hat) ישראל.

צרפתי דיבר במפגש של פורום CTO מבית אנשים ומחשבים. חברי הפורום ביקרו היום (ד') בסניף הישראלי של ענקית הקוד הפתוח ברעננה.

לדברי צרפתי, "תהליך יצירת מוצר בעולם הקוד הפתוח, הוא יותר איטי, כיוון שבדרך יש שלב של משא ומתן עם הקהילה. אלא שלטווח הארוך, השיתופיות הזו משתלמת. בעולם הכלכלה החדשה, המשתפת, אף אחד אינו יכול לנצח לבד, הדרך להצלחה עוברת בחשיפה של מה שיש לך לאחרים".

לנו ברד-האט", אמר צרפתי, "אין אף שורת קוד אשר מתחבאת במחסנים. אנו משתפים את הקהילה בהכל". לדבריו, "לכל מוצר של רד-האט יש שלוש גרסאות: האחת של הקהילה, השניה, מוצר הקוד הפתוח שהוא העתק של המוצר המסחרי, והשלישית היא מוצר מסחרי של רד-האט, אותו היא מוכרת עם תמיכה ואבטחה העומדים בתקנים המחמירים ביותר של משרד ההגנה האמריקני, רגולציות PCI וחוקי הגנת הפרטיות הרפואיים של ארצות הברית".

אין סוף מפתחי עולם פתוח

"רד-האט", אמר צרפתי, "מתחייבת לפיתוח מתמשך ועקבי. אנו לוקחים מוצרים מבוססי קוד פתוח, ועוטפים אותם בתמיכה ובאבטחת מידע. כך, אנו מספקים לשוק מוצרים טובים יותר, בלא הגיבנת של מוצר קנייני. כך, לדוגמה, מיקרוסופט (Microsoft) לא יכלה להתמודד עם מה שקרה בפיתוח המובייל מבוסס אנדרואיד (Android), שאפשר קוד פתוח זמין ל-'אין סוף' מפתחי עולם פתוח".

המניע העיקרי למעבר של ארגונים לענן, אמר צרפתי, "הוא עלויות התחזוקה של תשתיות ה-IT. 'על הדרך' מתקבלת תועלת מדרך העבודה האג'ילית. כיום התשתיות הופכות להיות לא רלוונטיות, בשל הקלות בה ניתן לצרוך אותן בענן. הענן יצר חלופה לתשתיות ה-IT המסורתיות". הוא הוסיף כי "היבט חשוב נוסף הוא היכולת להתממשק למערכות אחרות. כך, לדוגמה, Airbnb צורכת מפות של גוגל (Google) עם ממשק, וגוגל נהנית מהחשיפה והיכולת לשתול פרסומות. אי אפשר לגדול בעולם היום – בלא להגדיל את האקו-סיסטם".

העבודה בעולם ה-IT החדש, אמר צרפתי, "כוללת כמה היבטים: ענן ציבורי והיברידי, הכל מוגדר תוכנה, ובמרכז העניינים – המפתחים, שמייצרים את הערך המוסף על ידי יישומים חדשים. המפתחים דורשים סביבה זמינה, פשוטה לשימוש, עם נוחיות וזמינות בלתי מוגבלת למימוש  DevOps. כדי להתמודד בעולם החדש, נדרש לשנות את הארכיטקטורות – ארגונית וטכנולוגית. המענה יבוא לידי ביטוי בכמה דברים: האחד, תפיסת מחשוב חדשה הכוללת שינוי ארכיטקטוני, יעדים, תרבות, מיקרו-שירותים, DevOops, תפעול לפי עיצוב; השני, Mobile First, שירותים מכל מקום בכל זמן; אבטחה לפי עיצוב – הסכנות הן בקוד, ולא בתשתיות".

שקיפות היא המפתח לאמון בחברה

לצד אלה, אמר, "נדרשת עבודה בקוד פתוח. קוד פתוח מאפשר מהירות פיתוח ואספקת שירותים, עם אינסוף שירותים ומפתחים. 90% מחברות הסטארט-אפ מפתחות בקוד פתוח".

המענה של רד-האט, הסביר צרפתי, "הוא ב-TTM, זמן הגעה לשוק, עם מימוש ושימוש מחודש של פיתוחים, יישומים זמינים, סטנדרטים פתוחים המאפשרים אינטגרציה מהירה. מענה נוסף הוא בשרידות וזמינות מערכות. רד-האט מספקת מערכות קריטיות ביותר ל-500 הארגונים הגדולים בעולם". בהיבט האבטחה, אמר, "הקוד של מוצרי רד-האט חשוף לכל מפתח בשוק, מיליונים בוחנים את הקוד ומוודאים שאין בו דלתות אחוריות. אין גורם אבטחה טוב יותר משקיפות. שקיפות היא המפתח לאמון בחברה".

"קהילות הקוד הפתוח מקדמות חדשנות רבה", אמר צרפתי. "קוד פתוח ממלא תפקיד מרכזי ועוזר לעצב את העתיד בכל דבר – החל ממחשוב ענן, קונטיינרים ואוטומציה, עד לאינטרנט של דברים, Big Data, בינה מלאכותית, לימוד מכונה, ועוד".

צרפתי סיכם באומרו כי "יש לנו מכלול פתרונות, עם אינטגרציה למימושן. לרד-האט פתרונות ממערכת הפעלה, דרך וירטואליזציה, תשתיות אפליקטיביות, תווכה, Open Shift, פיתוח למובייל, פתרונות ניהול לממשקי משתמש ואינטגרציה של בסיסי נתונים. אלה מבטיחים אינטגרציה פשוטה ויצירת ערך עסקי מהיר לארגונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים