מי תהיה השולפת המהירה ביותר ב-MWC 2018?

מחר ייפתח קונגרס המובייל השנתי וכל החברות כבר עם היד על ההדק ● מכשירים מכל הסוגים ומכל הגוונים כבר ממתינים לצאת החוצה - ויותר מכך - לצאת ראשונים, שכן בסופו של דבר כל המוחות הגדולים חושבים דומה - ואתם יודעים את זה

עוד שנה שאפשר להגדיר אותה כשנת הסמארטפון. אילוסטרציה: Yusafa/BigStock

למרות שקונגרס המובייל השנתי יתחיל בפועל רק מחר (ב'), למעשה ההכרזות, מסיבות העיתונאים וההשקות של מכשירים חדשים כבר יצאו לדרך אתמול בלילה שעון ישראל. כמו בכל שנה, גם MWC 2018 הולך להיות חגם של הטלפונים החדשים. נכון, כבר מזמן ההשקות של מכשירים חדשים לא מוגבלות רק לימי התערוכה הנחשבת בברצלונה, אבל עדיין זאת גולת כותרת שנתית שחברות רבות מכוונות אליה את כל הזרקורים שלהן.

וכן, נכון, כמובן שטלפונים חדשים זה לא הדבר היחיד שיוצג בתערוכה הזו, ויכול להיות שאת העסקאות הגדולות באמת בכלל יעשו חברות בחלק האחורי של התעשייה, אלו שאחראיות לתשתית הסלולרית שעומדת להתחלף לה בשנה הקרוב לדור החמישי, אבל כוכבי ההצגה הם עדיין המכשירים האלה שבעיקר מצלמים איתם, ולפעמים גם משוחחים.

ובתחום הטלפונים סמסונג (Samsung) חוזרת לתפוס ב-MWC 2018 את מרכז הבמה כששוב היא משתמשת בפלטפורמה הזו כדי להשיק את מכשירי ה-Galaxy S החדשים שלה שכבר סופרים עד 9. באופן לא מפתיע גם הפעם יהיו שני מכשירים, Galaxy S9 ו-Galaxy S9 Plus, אחד עם מסך 5.8 אינץ' ואחיו הגדול עם מסך 6.2 אינץ', והם יגיעו עם המעבדים החדשים של קוואלקום (Qualcomm) ושל סמסונג עצמה, Snapdragon 845 ו-Exynos 9810 בהתאמה ועוד לפני שהם הוצגו בפועל כבר הכל בעצם ידוע עליהם – מה שכמובן לא ימנע את ההסתערות על מסיבת העיתונאים והביתן של החברה.

מבין ארבע הגדולות האחרות של השוק, אפל (Apple) כמובן תדלג על האירוע. Vivo, שהפתיעה את כולם ב-CES 2018 וקצת אחרי עם המכשירים הראשונים שמציעים חיישני טביעת אצבע מתחת למסך, מאיימת להפתיע גם הפעם עם מכשיר בשם Apex שלא ברור אם הוא יותר מאבטיפוס, אבל מצטייר כמכשיר שהולך להציע שוליים שיהיו עוד יותר דקים ועם מסך נקי לגמרי.

גם שיאומי (Xiaomi) ו-וואווי (Huawei) יבקרו בתערוכה, אבל את ההשקות הגדולות שלהן יעשו באותו יום בחודש הבא. וואווי עם משפחת מכשירי ה-P20 החדשה שלה, ושיאומי עם Mi Mix 2S שמעבר לכך שיגיע גם הוא עם Snapdragon 845 גם יציע עיצוב עוד יותר מהודר. השמועות טוענות שיכול להיות שהחברה תציג בסופו של דבר שני מכשירים חדשים, אחד שיחקה את ה-Razer Phone וייועד להיות טלפון משחקים. וואווי אמורה להציג כמה טאבלטים חדשים, והם לא יהיו לבד כי גם סמסונג תציג את הדור הבא של Tab S, הרביעי במספר.

ניקיון פסח מוקדם

מסך באמת נקי יהיה אחד ההיבטים התחרותיים ביותר בתערוכה, כשכאן דווקא ליצרניות הקטנות יש הרבה מאוד מה לומר עם ניסיונות מעניינים. דוגי (Doogee) אמורה לבלוט במיוחד עם מכשירים שהיא מכנה Mix 4 ,Mix 3 ודווקא Mix V שכולם יציגו פתרונות למסך מלא ללא שוליים, כולל מצלמה שנשלפת ומסתובבת למצב סלפי, כמו שגם בלובו (Bluboo) אמורה להציג.

עוד היבט מעניין הוא תחרות על המכשיר שיציע את הסוללה הגדולה ביותר. דוגי כבר הציגה לא מזמן את BL12000 עם סוללת 12,000mAh אבל אולפון (Ulefone) רוצה לגנוב ממנה את ההצגה עם מכשיר ב-MWC 2018 שכבר יציע 13,000mAh אבל רק כדי לראות כיצד אנרג'ייזר (Energizer) דווקא מתכוונת לשלוף שפן חדש עם סוללה בנפח מדהים של 16,000mAh במכשיר שיענה לשם Power Max P16K Pro.

כמו ב-CES 2018, גם בברצלונה אי אפשר יהיה להתחמק מגוגל (Google) וה-Google Assistant שלה, אבל גם לא מהמכשירים הראשונים שיגיעו עם Android Oreo Go, מערכת ההפעלה הרזה שלה שאמורה לפעול גם במכשירים עם תצורות מאוד מאוד רזות, שלא לומר מיושנות אפילו, אבל גם במחירי רצפה. הטלפון הראשון שמבוסס על Android Go, שכבר הוכרז, יהיה 1x של אלקטל (Alcatel) הצרפתית הקטנה עם מסך 5.3 אינץ', מעבד ארבע ליבות של מדיה-טק (MediaTek), ובסך הכל 1 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-8 ג'יגה-בייט  זיכרון אחסון.

מדיה-טק עצמה תבקר בתערוכה כדי להציג את המערכות השבב החדשות שלה. החברה קצת נסוגה ב-2017 ולא הצליחה למכור בהצלחה את מעבדי ה-10 ליבות שלה, אבל היא חוזרת עם שלל ערכות חדשות וביניהן Helio P70 שמיוצרת בפועל במפעל TSMC הטייווני בתהליך ייצור של 12 ננו-מטר ומכילה שמונה ליבות Cortex-A53 כשארבע מהן פועלות במהירות של 2.2 ג'יגה-הרץ וארבע ליבות פועלות במהירות של 2.5 גיגה-הרץ, לכל היותר. הוא אמור להיות בתוך מכשיר אחר של אולפון בשם T2 Pro.

אופטימים בדרך לפסגה

מי עוד ימשוך תשומת לב רבה יחסית בברצלונה? נוקיה (Nokia) שעושה דרכה חזרה לצמרת ואמורה להציג כמה וכמה מכשירים, כולל בין השאר את Nokia 1 שאמור להיות גם כן מכשיר Android Go וכן גרסה משופרת של Nokia 8 שתקרא Sirocco.

סוני (Sony) אמורה להציג את  Xperia XZ2 ואת Xperia XZ2 Compact שאמורים להיות הראשונים של החברה שיתחמקו מהגזרה המרובעת והמיושנת שלה לטובת מסכים מאורכים ושוליים צרים, אחד עם 5 אינץ' ואחד עם 5.7 אינץי ושניהם עם Snapdragon 845.

LG כבר מהירה להכריז על הבוקר על המכשירים החדשים שתציג, ואחרי שהודיעה מוקדם יותר השבוע שהביא תציג בביתן שלה מכשירי שוק תחתון בתצורה מודרנית יותר, הכוונה ל-K8 ול-K10, היא הודיעה על שדרוג ל-V30 שלה שייקרא V30S ThinQ עם תצורה כמעט זהה אבל עם יותר זיכרון – 6 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-128/256 גיגה-בייט זיכרון אחסון, כשהגרסה הגדולה יותר תקבל את השם +V30S, אבל גם עם פלטפורמת הבינה המלאכותית ThinQ שהציגה ב-CES 2018 שתעזור בעיקר בצילום, גם כדי שאפשר יהיה לדבר עם המכשיר ולתת לו פקודות וגם כדי להשתלב טוב יותר עם Google Assistant.

וכמובן שזה לא הכל, והיריעה קצרה מלהכיל. כך למשל יהיה גם "ביתן ישראל" שהוקם על ידי מכון היצוא ומנהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה, על פני 550 מ"ר שיציג 65 חברות ישראליות, רובן חברות סטארט-אפ,שיערכו למעלה מ-3,000 מפגשים עם חברות שונות בתחום.

בקיצור, נראה שהפעם הולך להיות מאוד מעניין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים