פייסבוק מביאה תלת-מימד אל פיד החדשות

בקרוב תתקלו בהם ואף תוכלו לעשות בהם שימוש בעצמכם - החל מהשבוע, עדכון של הרשת החברתית הדומיננטית יכניס לחייכם ואל הפעילות שלכם בה, אובייקטים מתוחכמים ב-3D

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) מאמצת סוג חדש של תוכן שתוכלו להעלות בפוסטים לצד הטקסטים שלכם, התמונות והסרטונים, או בזכות עצמו – אובייקטי תלת-מימד (3D). מדובר בצילומים או בפריטי אנימציה ממוחשבת בעלי פרספקטיבה המחקה מראה אמיתי בעל נפח. את האימג'ים ניתן יהיה לגרור ישירות לחלון הדפדפן ולהוסיף לחשבון שלכם.

החברה הודיעה כי "אמנים שעושים שימוש בתוכנות 3D מורשות יוכלו להעלות או לגרור ישירות את קבצי ה-3D שלהם בכדי ליצור פוסט 3D בפייסבוק".

ענקית המדיה החברתית גם מוסיפה את התכונה לכלי הפלטפורמה שלה, כך שמפתחים יוכלו לבנות עוד דרכים לייצא יצירות אל פייסבוק מאפליקציות שונות. לעת עתה החברה לא סיפקה פורמט שיאפשר למפתחים או ליוצרי אובייקטים בתלת-מימד לעשות כסף מהיכולות הללו שלהם.

בפועל, התמיכה שהוסיפה הענקית היא בעבור פורמט קובץ 3D סטנדרטי (gITF 2.0), שלא מאפשר רק יצירת אובייקטים עשירים עם מראה יותר ריאליסטי, אלא גם דרכים קלות יותר לשתף את האובייקטים הללו דרכה.

קודי מפתח חדשים ב-Graph מאפשרים לכל אפליקציה לשתף תוכן תלת-מימד, כולל דברים שמשתמשים יצרו דרך הטלפון שלהם. כך למשל, משתמשים של מכשיר Xperia XZ1 מתוצרת סוני (Sony) יכולים ללכוד פריט ב-3D Creator ולשלוח אותו ישירות לפיד שלהם בפייסבוק.

ניתן גם לשתף אובייקטים ישירות מספריות כמו Oculus Medium או מ-Google Poly. החברה גם רמזה על מודלים של טכנולוגיית 3D "באיכות גבוהה", כמו גם על אנימציות מציאות מוגברת, שיגיעו בהמשך הדרך.

שירותים שימושיים שיהפכו את האינטרנט לתלת-ממדי

מנהלי פייסבוק הבהירו כי ניתן להעלות תוכן 3D לרשת החברתית, אבל לא להוריד אותו אל מחוצה לה או להשתמש בו ביישום שאינו פייסבוק. זו גישה שונה למדי משירות Poly של גוגל (Google), אשר מציע את האפשרות לתת לכל אחד להוריד אובייקטים לשימוש בתוכנות אחרות.

בתשובה לשאלות לגבי הסיבה לכך שהתכונה אינה פועלת בשני הכיוונים כבמקרים אחרים – שהרי ניתן להוריד מפייסבוק תמונות לדוגמה – אמרו נציגי הענקית שהם מתמקדים קודם כל בכך שהתכונה תפעל היטב, בכדי שמשתמשים יוכלו להביע את עצמם. הם הוסיפו והזכירו גם שמשתמשים שעדיין לא בטוחים בתוצאה יכולים להתאים את הפרטיות של פוסט 3D שהם מעלים בדיוק כפי שאפשר בכל הפוסטים האחרים, כך שיהיה גלוי רק למשתמש עצמו, למספר חברים או בפומבי לכל העולם.

ענקיות כמו פייסבוק, גוגל ומיקרוסופט (Microsoft), כמו גם חברות סטארט-אפ, למשל Sketchfab, נמצאות במירוץ שמטרתו לספק שירותים שימושיים שיהפכו את האינטרנט לתלת-ממדי. מצלמות טלפון בעלות יכולת חישה עמוקות ותוכנות מציאות מדומה (VR), כמו Quill, Blocks ו-Tilt Brush, מאפשרים לאנשים ליצור תוכן 3D במהירות ובקלות יותר מאי-פעם.

משמעות הדבר היא שיצירת תלת-ממד, שהיה פעם תחום של מומחים בלבד ושל עובדים בתחומים כמו משחקי וידיאו או סרטים, הופכת לאפשרית בעבור כל אחד. וזה כיף כמו שזה נשמע.

פייסבוק סיפקה כמה דוגמאות של פוסטי 3D שהוכנו על ידי שותפיה להפעלת התכונה, ושאותם ניתן יהיה לראות לאחר העדכון בקישורים הבאים: Sony ,Jurassic World ו-Wayfair.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים